Java - Problem med plattformsspel

Permalänk
Medlem

Java - Problem med plattformsspel

Hej jag har problem med att få min sidescroller att funka, det jag har problem med är att rita upp banan, eller rättare sagt:
att få den att scrolla när spelaren rör sig, jag har 10 rader med 40 tecken i varje sen ska banan ritas upp ju utefter vilken position
spelaren befinner sig på, den ritar upp den första delen av banan rätt men sen ändras den inte när spelaren rör sig, koden:

if(((spelare.x/10)-5) < 1){ tempvarde =0; } else { tempvarde = ((spelare.x/10)-5); } for(int i = tempvarde; i < tempvarde+20; i++){ //Rita upp banan for(int j = 0; j < 10; j++){ if(row[j].charAt(i) != ':'){ //Om rutan inte ska vara tom if(row[j].charAt(i) == ';'){ g.setColor(Color.black); g.fillRect((i*10),(j*10),10,10); } if(row[j].charAt(i) == '!' && spelare.x == 10 && spelare.y == 10){ //Om spelaren befinner sig på sin naturliga start position. g.setColor(Color.blue); g.fillRect((i*10),(j*10),10,10); } } } }

Hur ska jag göra?

Visa signatur

ERx -> Alltid Trött IWill KK400-RS | Athlon Xp 2000+ | 256mb ddr | 48x cdrw | Samsung dvd | Nec ND-1300A DVD+-RW | GF4Mx440 128mb | Wd 80GB + Ibm/Hitachi 120Gb | Tvkort
"Fascism är den enda ideologin som fungerar" - Koffe