This Steam account has been disabled

Permalänk
Medlem

This Steam account has been disabled

Har någon annan råkat ut för detta ?

Det var ju prat om att Valve skulle börja stänga av konton som "missbrukats" - är det detta som börjat hända ?

Jag har köpt Halflife 2 och registrerat min CD-nyckel och spelat igenom HL2 samt spelat CS:S.

Nu kan jag inte registrera ett nytt konto eftersom mitt gamla konto fortfarande har min (lagliga) CD-nyckel - men det kontot har blivet "disabled"

Får väl erkänna att jag testade en "fulmetod" att låsa upp Half-life 2 preload direkt efter släppet - men eftersom det inte fungerade så gick jag och köpte spelet samma dag.

Nu har de alltså låst mitt konto med min köpta CD-nyckel.

Vart är det man vänder sig nu för att klaga ?

Permalänk
Medlem

EXAKT samma sak har precis hänt mig!
Skulle logga in för en stund sedan, så fick jag det meddelandet.

Lyckligt nog så har jag precis klarat HL2.

Har gjort exakt dom sakerna du skrev.

Permalänk
Medlem

Fungerar att logga in för mig.

Permalänk
Medlem

Om man vid ett tillfälle har testat en CD-nyckel som inte är korrekt har detta registrerats på kontot - dessa konton har nu stängst av.

Även fast man har massor av fullt lagliga spel registrerade på detta konto.

Skulle man varit såpass smart att man testade på ett annat konto skulle detta alltså inte varit ett problem.

Nu har alltså Valve stängt av massor av konton med köpta lagliga kopior....

Permalänk
Medlem

Har du pratat med dom eller?

Buhu, då betyder detta att jag måste lägga ut 350kr till på ett nytt HL2?

Permalänk
Medlem

Tittade lite på steampowered forums:

tråd 1

tråd 2

Får väl hoppas att Valve säger något snart - givetvis ska man inte behöva köpa HL2 igen...

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst de trådarna så värkar det som om de har låst alla acconts som har skrivit in cdkey fel minst 1 gång.

Steam kommer värkligen göra sig populär i framtiden, undrar om folk kommer totalt bojkotta sådana här lösningar. Tror det nästan är olagligt för dem att göra så att det inte är möjligt för de som har köpt ett spel att INTE få spela det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Tydligen är det så att de som har köpt spelet, det är dem som får skiten istället.
Helt vrickat.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk

smart av dig o "testa" en fejk key?

Permalänk
Medlem

Nu i efterhand så var det väl inte så smart - det behöver man inte vara ett snille för att räkna ut eller hur ?

- Jag säger som Stolme - de som har köpt spelet råkar illa ut - vrickat som fan.

Har skickat en fråga direkt till steam support - får se vad (om) de svarar.

Permalänk

Är det bara 1 gång?
Jag som skrev fel på en bokstav i min CD-Key när jag installderade det blev nu väldigt orolig då jag köpte Guld paketet nyligen också till kontot. Detta vore ju lysande.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är helt underbart att de som har tankat ner hl2 utan att betala och/eller använder stulna nycklar åker dit! Runt 20000 konton har låsts enligt senaste räkningen

Och har man nu använt samma konto för att regga både stulna och lagligt köpta nycklar får man skylla sig själv! Tycker det är helt korrekt förfarande av valve. Försöker du stjäla och misslyckas är du i mina ögon fortfarande en tjuv även om du köper varan efter ditt misslyckande.

Visa signatur

Sonata II(AcousticPack), DELL 2405FPW, MSI K8N Neo4 Platinum/SLI,A64 X2 4400+, Corsair 2GB XMS3200C2, XFX 7800GTX, Zalman CNPS9500LED, 2x7K250 Sata II, X-Fi XtremeMusic, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Är det bara 1 gång?
Jag som skrev fel på en bokstav i min CD-Key när jag installderade det blev nu väldigt orolig då jag köpte Guld paketet nyligen också till kontot. Detta vore ju lysande.

tror nog det gäller nyklar som redan är regristerade bara, inte felskrivna och sånt

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Min polare köpte spelet och stack sen hem till sin flickvän där han skulle bo i fyra dagar.
Givetvis kunde han inte hålla sig och installerade det hemma hos henne för att testa det.
När han ser kommer hem och ska installera det på sin egna dator så blir det "App app app, du har redan installerat en gång" och sen får stängs det ner.
Ska det verkligen vara så?

Permalänk
Medlem

fenix03

De som tankat Half-Life 2 råkar inte illa ut alls.

Jag som däremot köpt en laglig kopia av Half-Life 2 råkar illa ut.

Är det inte någonting som inte riktigt stämmer med det jag skrev här ovanför ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fenix03
Jag tycker det är helt underbart att de som har tankat ner hl2 utan att betala och/eller använder stulna nycklar åker dit! Runt 20000 konton har låsts enligt senaste räkningen

Och har man nu använt samma konto för att regga både stulna och lagligt köpta nycklar får man skylla sig själv! Tycker det är helt korrekt förfarande av valve. Försöker du stjäla och misslyckas är du i mina ögon fortfarande en tjuv även om du köper varan efter ditt misslyckande.

Är förvisso olagligt för dem att stänga av en känst som någon har betalat för, de kan nog ryka på en ganska fet stämning snart framöver.

De som har blivit bännade har blannd annat blivit de som fåt fel cd nyckel och genom tips testa att byta ut sina O mot Q, och liknande. Värkar som VÄLDIGT många oskyldiga har åkt dit. Och valve har snott 50$+ från dem. Ja för det är ju vad som har hänt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
fenix03

De som tankat Half-Life 2 råkar inte illa ut alls.

Jag som däremot köpt en laglig kopia av Half-Life 2 råkar illa ut.

Är det inte någonting som inte riktigt stämmer med det jag skrev här ovanför ?

Ditt konto blev låst för att du använde en STULEN nyckel. Så enkelt är det.
De loggar allt du gör via ditt steam konto. Jag tror du kommer få det svårt att få ditt konto upplåst.

Jag kan sympatisera med att du har betalat en vara som du inte kan använda men du gjorde ett misstag och får stå ditt kast. Det står på steampowered exakt vad som händer om man använder sig av olagliga nycklar.

Tips: Försök få din bank att betala tillbaka pengar/transaktionen eftersom du har köpt en vara som inte har levererats. Det enda du behöver göra är att bevisa att du inte fått varan.

Visa signatur

Sonata II(AcousticPack), DELL 2405FPW, MSI K8N Neo4 Platinum/SLI,A64 X2 4400+, Corsair 2GB XMS3200C2, XFX 7800GTX, Zalman CNPS9500LED, 2x7K250 Sata II, X-Fi XtremeMusic, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Wtf?! Jag är också avstängd. Jag har dockl inte köpt HL2, utan testade med en cdkey, eftersom jag bara har HL1. Skandal! Valve kan köra upp nåt hårt i röven.

Edit: HL1..

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fenix03
Tips: Försök få din bank att betala tillbaka pengar/transaktionen eftersom du har köpt en vara som inte har levererats. Det enda du behöver göra är att bevisa att du inte fått varan.

Nu har jag ju köpt i butik - och jag misstänker starkt att butiken inte tar tillbaka en kopia med bruten förpackning ?

I alla fall - skulle vara trevligt om du länkar till sidan där du läst att 20000 konton blivet avstängda - jag tänker maila alla ansvariga tills detta blivet löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Är förvisso olagligt för dem att stänga av en känst som någon har betalat för, de kan nog ryka på en ganska fet stämning snart framöver.

De som har blivit bännade har blannd annat blivit de som fåt fel cd nyckel och genom tips testa att byta ut sina O mot Q, och liknande. Värkar som VÄLDIGT många oskyldiga har åkt dit. Och valve har snott 50$+ från dem. Ja för det är ju vad som har hänt.

Jag tror inte att det behöver vara olagligt. Det beror på vad de har skrivit i avtalet som man behöver godkänna när man installerar steam. Har inte orkat läsa igenom den men där kan de friskriva sig från de förluster en steamanvändare kan råka ut för om kontot stängs av eller ange tydligt vad som kan ske om användaren försöker använda stulna nycklar etc.

Visa signatur

Sonata II(AcousticPack), DELL 2405FPW, MSI K8N Neo4 Platinum/SLI,A64 X2 4400+, Corsair 2GB XMS3200C2, XFX 7800GTX, Zalman CNPS9500LED, 2x7K250 Sata II, X-Fi XtremeMusic, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Wtf?! Jag är också avstängd. Jag har dockl inte köpt HL2, utan testade med en cdkey, eftersom jag bara har HL2. Skandal! Valve kan köra upp nåt hårt i röven.

Du har inte köpt HL2, men du har det? Du testade en cd-key?

Med tanke på vad du skriver känns det som att du har dig själv att skylla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Du har inte köpt HL2, men du har det? Du testade en cd-key?

Med tanke på vad du skriver känns det som att du har dig själv att skylla.

Eftersom jag har HL1 menade jag. Jag testade en cdkey, inte den som fanns på internet. Att inaktivera mitt steamkonto som jag har HL1 på tycker jag är väldigt dåligt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Eftersom jag har HL1 menade jag. Jag testade en cdkey, inte den som fanns på internet. Att inaktivera mitt steamkonto som jag har HL1 på tycker jag är väldigt dåligt.

har jag förstått det rätt så testade du en stulen cd-key?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Nu har jag ju köpt i butik - och jag misstänker starkt att butiken inte tar tillbaka en kopia med bruten förpackning ?

I alla fall - skulle vara trevligt om du länkar till sidan där du läst att 20000 konton blivet avstängda - jag tänker maila alla ansvariga tills detta blivet löst.

If you know what 5J52E-FVKXV-882FQ-YJXRQ-DOD98 is for...
http://www.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=18...

Sida 8 på tråden om inte länken fungerar. En av moddarna säger att 20000 konton har stängts av.

Visa signatur

Sonata II(AcousticPack), DELL 2405FPW, MSI K8N Neo4 Platinum/SLI,A64 X2 4400+, Corsair 2GB XMS3200C2, XFX 7800GTX, Zalman CNPS9500LED, 2x7K250 Sata II, X-Fi XtremeMusic, Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
har jag förstått det rätt så testade du en stulen cd-key?

Nej, jag kom på en cdkey själv som inte fungerade.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fenix03
If you know what 5J52E-FVKXV-882FQ-YJXRQ-DOD98 is for...
http://www.steampowered.com/forums/showthread.php?threadid=18...

Sida 8 på tråden om inte länken fungerar. En av moddarna säger att 20000 konton har stängts av.

Tackar.

Kan väl tillägga att man inte bör testa nyckeln som står ovanför

Permalänk
Medlem

Men fyfan för Valve alltså!
Tror ni det funkar att gå tillbaka till elgiganten med kvittot?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av egstam
Men fyfan för Valve alltså!
Tror ni det funkar att gå tillbaka till elgiganten med kvittot?

Det tror jag knappast. Då kan du ju ha tagit cdkeyn och sen lämmna tillbaka det så har du tjänat 400kr

Visa signatur

XBOX 360 gör livet lättare :-)

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar starkt på att butiken tar tillbaka ett spel med bruten förpackning - men eftersom spelet inte fungerar med den CD-nyckeln så borde de i princip göra det.

Att däremot försöka förklara det här med CD-nycklar för service-personalen på elgiganten.... nja...

Permalänk

Tja, vad KAN det vara som gör att folk hellre laddar ner än köper spel? hmmmm

Visa signatur

Bytt ut överklockning mot styrketräning ;)