Ni som har köpt WoW Beta-kit o inte gillar blizzards agerande titta hit (klagolista)

Permalänk

Jag köpte beta erbjudandet på webhallen. såhär stod det

Hur fungerar det iför migj som vill hämta varani i butiken?
Vår kassapersonali kommer att skickaj ett mail ltill dig lnär du jär välkommen in iför att hämta betan, och ldå fårj du betala för detl direkt. När spelet sedan släpps så skickar vi ut ett nytt mailj till dig, och då kan du komma in med kvittot och hämta ut spelet ikostnadsfritt. iObservera att du måste spara kvittot och ta med digj det inl när ldu skall hämta ut spelet.j

Ber om ursäkt för den kassa stavningen det måste ha blivit nått fel i kopieringen 8)

Visa signatur

Intel Q9550, nForce 750i, 6144mb Corsair XMS2, GeForce 480GTX, SB X-FI 5.1

Permalänk

Tillåt mig att citera lite gran av vad som står skrivet i den förpackning ni har köpt om ni har köpt preorder kit.

Citat:

............guarantees you a spot in the European Final Beta once it begins. ........
Keep your key safe (you will need it to activate your account) and watch www.wow-europe.com for the latest information on the European Final Beta launch date............

Vad tror ni att ni kan åstadkomma när ni gnäller? Inte fan går det fortare i alla fall.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Tillåt mig att citera lite gran av vad som står skrivet i den förpackning ni har köpt om ni har köpt preorder kit.
Vad tror ni att ni kan åstadkomma när ni gnäller? Inte fan går det fortare i alla fall.

Inte lär det gå långsammare heller, och Blizzard kanske inser att man inte kan behandla sina kunder hur som helst, men det är väl bara önsketänkande.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Jag klagar då inte. Fick detta mail igår:

Congratulations!

You've been selected as one of the elite heroes who will be the first to explore the World of Warcraft in Europe. A world of myth, magic and legendary adventure is only a few clicks away. Follow the link below to create your free Beta account!

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk

jag skickade mail till blizzard igår och jag har fått svar idag..!

Hello,

The pre-order campaign release date was the 26th November and the final beta is scheduled for December.

The keys sent out yesterday were part of a final wave of closed beta keys which was planned, but delayed. We will not be sending out any more closed beta keys, and this will not delay the final beta.

If you did not receive a key this time, there will soon be an opportunity to apply for the open beta on our website:
http://en.wow-europe.com/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweman2k
Och ännu en gång, Jag hatar lunar, endå hänger jag där, jag hatar skolan, endå går jag dit, jag hatar sverige, endå bor jag här. BARA för man hatar något betyder det inte att man inte kan använda det? Vi kan hata Blizzard för vad dom gör, för vad dom gör kanske vi inte tycker om, det är våra två cents. Sen om du och andra är såna där "God Bless Blizzard" personer, varför ens skriva här? Då era mål verkar vara att reta upp oss som inte tycker Blizzard gör rätt?

Det är inte så att Blizzard har hand om all livsmedel i sverige och en försening gör att tusentals svälter.

Dessutom förstår jag inte vad Blizzard har gjort fel? De har sagt att det kommer i December och den första december börjar folk gnälla. Om inte det är att överreagera ja då vette fan. ^^

Nämn EN sak blizzard har gjort i samband med detta som har varit så hemskt fel. Jag kommer då inte på något.

Anledningen till att jag skriver här är att försöka få alla abstinensstinna barn att förstå att ibland krävs det att man väntar ett par veckor. Om ni ska klaga på någon så klaga på de som ljuger för er o säger att betan ska komma den 3e, den 5e och alla andra sketna rykten som cirkulerar. Det kommer när det kommer.

Återigen, det är bara ett spel. Vilket inte är nödvändigt för vår överlevnad.

Jag kan lova dig att jag också längtar efter final betan men ibland måste man faktiskt vänta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det är inte så att Blizzard har hand om all livsmedel i sverige och en försening gör att tusentals svälter.

Dessutom förstår jag inte vad Blizzard har gjort fel? De har sagt att det kommer i December och den första december börjar folk gnälla. Om inte det är att överreagera ja då vette fan. ^^

Nämn EN sak blizzard har gjort i samband med detta som har varit så hemskt fel. Jag kommer då inte på något.

Anledningen till att jag skriver här är att försöka få alla abstinensstinna barn att förstå att ibland krävs det att man väntar ett par veckor. Om ni ska klaga på någon så klaga på de som ljuger för er o säger att betan ska komma den 3e, den 5e och alla andra sketna rykten som cirkulerar. Det kommer när det kommer.

Återigen, det är bara ett spel. Vilket inte är nödvändigt för vår överlevnad.

Jag kan lova dig att jag också längtar efter final betan men ibland måste man faktiskt vänta.

Diablo 2 betan var grymt försenad, och ingen information gavs. Och deras forum fanns heller ingen hjälp att hitta för de anställda skrev sällan. Och de utlovade patcharna blev över 1,5 år försenade som nån tidigare skrev här på forumet, och när de kom var den på några megabyte och förstörde hela spelet. Inget som som alla fanns hade önskat sig fanns med överhuvutaget. Men hur skulle det de när Blizzard aldrig verkar kolla sitt eget forum.

Och ingen har sagt här att man tror på rykten, så jag förstår inte vad du får det ifrån. Det handlar inte bara om betan, utan om hur Blizzard uppför sig generellt sätt.

Ta tex. en titt i Biowares forum och gamla Blackisle, det är/var utvecklare som lyssnar på sina fans och höll det mesta de lovade.

Hur tror du förändring kommer om ingen klagar och framför sina åsikter? Du tror sånt bara händer av sig själv va?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Diablo 2 betan var grymt försenad, och ingen information gavs. Och deras forum fanns heller ingen hjälp att hitta för de anställda skrev sällan. Och de utlovade patcharna blev över 1,5 år försenade som nån tidigare skrev här på forumet, och när de kom var den på några megabyte och förstörde hela spelet. Inget som som alla fanns hade önskat sig fanns med överhuvutaget. Men hur skulle det de när Blizzard aldrig verkar kolla sitt eget forum.

Och ingen har sagt här att man tror på rykten, så jag förstår inte vad du får det ifrån. Det handlar inte bara om betan, utan om hur Blizzard uppför sig generellt sätt.

Ta tex. en titt i Biowares forum och gamla Blackisle, det är/var utvecklare som lyssnar på sina fans och höll det mesta de lovade.

Hur tror du förändring kommer om ingen klagar och framför sina åsikter? Du tror sånt bara händer av sig själv va?

Jag menade dock WoW betan ^^

Och jag anser inte att något behöver förändras eftersom det fungerar utmärkt .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Och jag anser inte att något behöver förändras eftersom det fungerar utmärkt .

T.o.m. EQ2-forumen har sound artists som postar oftare än vad hela Blizzard-Europe postar på det engelsktalande WoW-forumet =( Att kalla det fungerande är ett rent skämt, Customer Service värd att nämnas finns inte i europa idag.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Inaktiv

Visst kan de ha fler aktivare representanter i forumet men spelet är inte släppt än. Och eftersom jag inte har någon stängd beta så vet jag inte hur detta funkar.

Hade spelet varit i retail nu så hade jag hållt med. Men spelet är inte släppt än så lugna ner er. ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Visst kan de ha fler aktivare representanter i forumet men spelet är inte släppt än. Och eftersom jag inte har någon stängd beta så vet jag inte hur detta funkar.

Hade spelet varit i retail nu så hade jag hållt med. Men spelet är inte släppt än så lugna ner er. ^^

Ja, det är alltså nu man ska visa sin goda support och på så sätt få folk att köpa spelet, i dagsläget tycker jag US-versionen känns mer lockande om Blizzard-EU inte fixar lite bättre CS.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K

Och ingen har sagt här att man tror på rykten, så jag förstår inte vad du får det ifrån. Det handlar inte bara om betan, utan om hur Blizzard uppför sig generellt sätt.

"DET handlar inte bara om betan". Okej, VAD handlar inte bara om betan ? Petitionen som uppenbarligen var anledning till att det blev ny topic ? Om du signat, jag säger om du signat, så bör du väl åtminstone läst vad som gäller innan du signade ? Där finns inget som hänvisar till hur blizzard uppfört sig generellt sett (Menade du från din egna personliga synvinkel så får du gärna stärka det bättre i din text, för här är det inget >on-topic< som tar upp "hur blizzard uppfört sig generellt"). Jag ser bara petitionen, efter att jag läst informationen på den sidan, som ett otåligt skrik efter betan som är sagd av blizzard att komma i december. Generellt sett ser jag det mesta av "åsikterna" vara ogrundade, otåliga, klagomål för att få spela spelet som sas skulle dra igång 26:e av te x diverse butiker. Inget officiellt har kommit ur mun på blizzard sålänge det inte har hänt så är väl det ingen mening till uppståndelse för att man anser att blizzard misskött sig ? - Okej, jag ska inte dra alla över en kam. Men de flesta har just på grund av detta att falska rykten spridits och blivit besviken när de inte besannats exploderat och haft detta som en stor bakgrunds motivering till skärpning, falska förhoppningar som inte ens Blizzard gett ut (I grund och botten tror jag faktiskt att de flesta personer är det, folk tycks själv inte accepterat det faktum att de bara är rejält besvikna ännu?). Framgår ju som att detta med att blizzard inte dementerat rykten är värre än att "lova" ett datum och sedan skjuta upp det. Patience !

/ en som inte signar

edit : Ännu en gång NOTERA att jag inte drar alla över en kam. Men jag TROR och TÄNKER som så att det är sjujäklars många personer som tänker som jag skrev ovan. Det som är konstigt är att det väckt så stor uppståndelse nu, varför inte tidigare ? Kan liknas vid droppen som fick allt att koka (eller var det rinna )över.. Trots det så inriktas kritiken på något som inte hade med droppen att göra.. Jag tror säkerligen att blizzard gjort och gör många fel.. men att folk bara klagar pga något jag anser dom inte rå över är fel (förutom att dem då kan dementera det).. Tycker man bör ta detta i beaktning innan man uttalar sig om blizzard.. ännu en gång.. ännu en gång, jag drar inte alla över en kam! ps. Kan hålla med om att det ser ut som brister inom support.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Ja, det är alltså nu man ska visa sin goda support och på så sätt få folk att köpa spelet, i dagsläget tycker jag US-versionen känns mer lockande om Blizzard-EU inte fixar lite bättre CS.

Det där är ju mer Blizzards problem, kommer ju slå mot dem själva.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Det där är ju mer Blizzards problem, kommer ju slå mot dem själva.

Det hade jag också tyckt, om jag inte redan hade betalat 25% av en EU-version av spelet. Därför är det även mitt problem =(

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Låt se nu, jag har gett pengar till affären, pengar jag aldrig kan få tillbaka, det räknas inte som en förbokningsavgift och jag har fått ett soundtrack (dålig var det ju också T_T) och en beta key. Så ja, jag skulle säga att jag just har köpt betan.

Detta kommer på något sätt innebära att de 100kr jag la ut på betan kommer finna sin väg till iaf Vivendi, därför bör jag också räknas som kund och få något form av support till den produkt jag köpt, men icke. Det enda det gör är att visa hur illa supporten troligtvis kommer fungera i framtiden.

Hehe , supporten till en beta som inte ens är släppt än ?

Brukar inte vara så enormt bra support till ett spel som inte är släppt än ?

JAG förbokade och fick med mig en beta key samt ett soundtrack , tycker jag var givmilt av dom.

Inte många företag som bjuder på sådant , då jag redan tänkt och köpa spelet så förlorar jag inget alls på detta , utan jag vinner en beta-key samt ett soundtrack ( som var rätt nice faktiskt ).

Sen så har _ingen_ tvingat er och köpa/förboka , helt erat fel.

Stog klart och tydligt vad betan paketet innehöll , och om man inte kan läsa , så kan man fråga någon vuxen så kan dom förklara för er.

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
/ en som inte signar

edit : Ännu en gång NOTERA att jag inte drar alla över en kam. Men jag TROR och TÄNKER som så att det är sjujäklars många personer som tänker som jag skrev ovan. Det som är konstigt är att det väckt så stor uppståndelse nu, varför inte tidigare ? Kan liknas vid droppen som fick allt att koka (eller var det rinna )över.. Trots det så inriktas kritiken på något som inte hade med droppen att göra.. Jag tror säkerligen att blizzard gjort och gör många fel.. men att folk bara klagar pga något jag anser dom inte rå över är fel (förutom att dem då kan dementera det).. Tycker man bör ta detta i beaktning innan man uttalar sig om blizzard.. ännu en gång.. ännu en gång, jag drar inte alla över en kam! ps. Kan hålla med om att det ser ut som brister inom support.

Instämmer helt.

Man ser ett tydligt mönster bland de som klagar mest - flera av dem är samma personer som trott på alla möjliga rykten och slängt ur sig nonsens om att Blizzard skjutit upp datum m.m. För 1000:e gången, Blizzard har bara sagt "i December" och December är inte slut än.

OM det nu var så att vissa trots allt faktiskt hatar Blizzard i största allmänhet för vad de gjort genom åren, så är det ju ett väldigt märkligt sammanträffande att de exploderar precis nu när folk är otåliga inför EU-betan.

/ en som inte heller signar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
"DET handlar inte bara om betan". Okej, VAD handlar inte bara om betan ? Petitionen som uppenbarligen var anledning till att det blev ny topic ? Om du signat, jag säger om du signat, så bör du väl åtminstone läst vad som gäller innan du signade ? Där finns inget som hänvisar till hur blizzard uppfört sig generellt sett (Menade du från din egna personliga synvinkel så får du gärna stärka det bättre i din text, för här är det inget >on-topic< som tar upp "hur blizzard uppfört sig generellt"). Jag ser bara petitionen, efter att jag läst informationen på den sidan, som ett otåligt skrik efter betan som är sagd av blizzard att komma i december. Generellt sett ser jag det mesta av "åsikterna" vara ogrundade, otåliga, klagomål för att få spela spelet som sas skulle dra igång 26:e av te x diverse butiker. Inget officiellt har kommit ur mun på blizzard sålänge det inte har hänt så är väl det ingen mening till uppståndelse för att man anser att blizzard misskött sig ? - Okej, jag ska inte dra alla över en kam. Men de flesta har just på grund av detta att falska rykten spridits och blivit besviken när de inte besannats exploderat och haft detta som en stor bakgrunds motivering till skärpning, falska förhoppningar som inte ens Blizzard gett ut (I grund och botten tror jag faktiskt att de flesta personer är det, folk tycks själv inte accepterat det faktum att de bara är rejält besvikna ännu?). Framgår ju som att detta med att blizzard inte dementerat rykten är värre än att "lova" ett datum och sedan skjuta upp det. Patience !

/ en som inte signar

edit : Ännu en gång NOTERA att jag inte drar alla över en kam. Men jag TROR och TÄNKER som så att det är sjujäklars många personer som tänker som jag skrev ovan. Det som är konstigt är att det väckt så stor uppståndelse nu, varför inte tidigare ? Kan liknas vid droppen som fick allt att koka (eller var det rinna )över.. Trots det så inriktas kritiken på något som inte hade med droppen att göra.. Jag tror säkerligen att blizzard gjort och gör många fel.. men att folk bara klagar pga något jag anser dom inte rå över är fel (förutom att dem då kan dementera det).. Tycker man bör ta detta i beaktning innan man uttalar sig om blizzard.. ännu en gång.. ännu en gång, jag drar inte alla över en kam! ps. Kan hålla med om att det ser ut som brister inom support.

Jag svarade till en person som redan svarat på ett av mina tidigare inlägg, om det är ontopic eller inte spelar väl ingen roll. Om han hade sagt Orcs är den bästa rasen så hade jag jag nog argumenterat mot det även om tråden inte heter "ORCS ÄGER". Om nån svarar på något jag skriver så svarar även jag, offtopic eller inte.

Men du verkar inte ha sett att tråden heter "Ni som har köpt WoW Beta-kit o inte gillar blizzards agerande titta hit (klagolista)" Dvs. alla klagomål vi har mot blizzard kan man skriva här. Eller hur?!?!:rolleyes:

Och varför alla denna klagomål kommer nu är väl för att nån gång rinner väl bägaren över. Jag har varit kristisk mot Blizzard ända sedan innan Diablo 2 släpptes. Jag är oxå den som faktiskt tror att Everquest 2 är ett bättre spel än WOW, men jag vill prova WOW för att vara säker vad jag lägger mina pengar på. Tänker inte lägga 449 kr på ett spel och spela i en månad och sen upptäcka att jag inte gillar det. För jag är absolut ingen "Blizzard up the ass and I love it" fanboy som de flesta här, som verkar skriva i den här tråden bara för att reta upp oss som faktisk har klagomål att komma med.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Trams.

Torka tårarna, snyt näsan och be mamma att byta era blöjor.

Sen föreslår jag att ni sätter er och spelar något annat spel, eller kanske till och med lämnar datorn, fram tills dess att betan släpps. Livet kretsar inte kring WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olyckan
Trams.

Torka tårarna, snyt näsan och be mamma att byta era blöjor.

Sen föreslår jag att ni sätter er och spelar något annat spel, eller kanske till och med lämnar datorn, fram tills dess att betan släpps. Livet kretsar inte kring WoW.

Vad krestar livet om då? Är du gud som bestämmer vad som krestar runt vad? Vi bestämmer själv vad vi vill att våra liv skall kresta runt, Vi kanske känner oss mer dedikerade runt WoW än runt sprit som exempel, eller runt sport.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Okej, det var kanske inte spelar någon vidare roll (Vilket det i fråga det ändå gör, men jag var ordagrann och beklagligen noterade du inte min sarkasm i det sammanhanget.). Det skaparen av topicen syftar på är väl dock fortfarande petitionen när han menar huruvida blizzard har "agerat" (För det finns en hel del andra topics att klaga i förövrigt). Och vad har dom som någon sa tidigare, egentligen gjort ? Inte dementerat något alla går och tolkar som jordens undergång ? Nä, skämt åsido.. Bägaren var bara halvfull tills nyligen. Droppen var tydligen mer än en droppe i detta fallet och egentligen behöver den inte nödvändigtvis som du påstår, rinna över. Som flux också sa så ser man tydligt detta mönster bland dom som klagar mest..

Du kommer få din chans att testa spelet var så säker. Och WoW är ett mycket bättre spel än EQ2 enligt mig. Du kommer förmodligen få välja själv (Jag är mäkta imponerad över spelet och dess magi och jag har inga som helst problem att vänta - i värsta fall som det ser ut nu mindre än en månad)

Jag är ingen fanboy till blizzard, faktum är att detta är det första spel jag kommer som går under blizzard stämpeln förutom wc3.

Tragiskt nog är det sådana som bara slänger ur sig nonsens och inte läser utförligt som gör mig irreterad. Det är oundviklig för mig att se sådant nu när tusentals personer är frustrerad över att de rykten de fått höra inte stämde. Tillmestadels deras eget fel för att de själva inte läst ordentligt och inte håller sig till de fakta att bara det blizzard säger är 100% säkert om nu inget ödesdigert skulle ske. Alla frågor som är ställda angående release av OB förutom exakt datum finns det svar på. Det mesta jag skrev av det stycke ovan är inte inriktat till dig, mest till de 50% av de som anser sig ha klagomål men i själva verket bara bullshit att dela med sig.

EDIT : För mig är det faktiskt en gåta varför inte folk tar sig tiden och läser ordentligt. För det verkar ju uppenbarligen som det ser ut som att de mesta av klagomålen bara är brist på personens ork ? De ges all den fakta de behöver angående när OB drar igång, men läser alltså det inte ? eller rent ut sagt struntar i det ? Synd tycker jag att blizzard ska vara deras syndabock.

Permalänk
Medlem

friskt saxat från deras europeiska sida:

"Starting today, gamers will be able to pre-order World of Warcraft from participating retail outlets across Europe. Purchasing a Pre-Order box will secure you a copy of the game on the day of launch. Additionally, the Pre-Order box contains an authentication key that grants you access to the European Final Beta Test, and an Audio CD with a selection of tracks from the official soundtrack from the game. The European Final Beta Test is currently scheduled to begin in December, so check back regularly – we will be announcing the start date on this website."

med andra ord:
Du köper inte betan, nej du köper en preorder CD, precis som sims2 preorder cd'n eller EQ2 preorder CD'n, det är helt enkelt en CD du kan leka med tills du har hämtat ut spelet som du förbokade med köpet av denna preorder CD, sedan att Webhallen kräver att man deponerar hela summan direkt & EB kräver ytterligare 50kr för förbokningen är juh en annan femma.
Huvudsaken är att man inte betalar något iome att man får "tillbaka" dessa pengar när man köper spelet.
Att blizzard sedan har slängt med en nyckel till en gratistjänst som kommer kicka igång vid lämpligt tillfälle är en ren bonus, om nu någon idiot vid valfritt köpställe lovat att det ska gå att nyttja den tjänsten vid något specifikt tillfälle då det inte gick är det bara att gå tillbaka och kräva att få häva "köpet" om det inte passar. Preorder CD-n är alltså tänk för folk som SKA köpa spelet när det släpps, och på samma plats där man bokade det.
Sen att man KAN köpa det för att nyttja gratistjänsten är en annan femma.
För er som inte förstår sig på det här konceptet så kan man kika på ordet "deponera" i lämplig ordbok.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldarion
EDIT : För mig är det faktiskt en gåta varför inte folk tar sig tiden och läser ordentligt. För det verkar ju uppenbarligen som det ser ut som att de mesta av klagomålen bara är brist på personens ork ? De ges all den fakta de behöver angående när OB drar igång, men läser alltså det inte ? eller rent ut sagt struntar i det ? Synd tycker jag att blizzard ska vara deras syndabock.

Jag har sagt det tidigare och säger det igen, det är inte själva betan jag bryr mig om, utan Blizzards tillvägagångssätt.

Om det fortsätter som det ser ut i dagsläget kommer vi i Europa sitta fast med en helt klart sämre produkt än våra vänner på andra sidan atlanten, såvida vi inte vill importera deras version och samtidigt avsäga oss all form av ingame-events och support.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Om det fortsätter som det ser ut i dagsläget kommer vi i Europa sitta fast med en helt klart sämre produkt än våra vänner på andra sidan atlanten,....

Hur ser det ut i dagsläget?
Vad baserar du ditt påstående på?

Permalänk
Medlem

Xaanin ; Jag drar som sagt inte alla över en kam.. använde den termen 4 gånger i förra posten - Hehe, så jag säger det inte igen åhh nej.. jag gjorde det igen i början av inlägget gah Jag upplever det bara som att många personer inte läser ordentligt och sen ser blizzard som en syndabock utöver det misstaget.. eller så är det bara jag som försöker vara för logisk. Kan förvisso vara flera andra faktorer.. men i vilket fall så formulerar de klagomålen som att de har noll koll & insikt och klagar bara för att ja.. för klagandets skull och deras otålighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Hur ser det ut i dagsläget?
Vad baserar du ditt påstående på?

Bara något så simpelt som att det ser mörkt ut för en RP-server i europa i dagsläget(De har sagt tidigare att det kanske kommer bli tal om det om intresset finns, det finns inte listad som servertyp på deras sida så antagligen blir det ingen vid launchen)? Eller varför inte att man fortfarande inte har en engelsk community manager? Att den support-personalen som i dagsläget finns inte bryr sig särskilt mycket om att läsa det man skriver till dem utan istället skickar ut färdigskrivna svar?

Mer än så är säkert att säga i dagsläget, men om vi inte får en RP-server kommer vi definitivt inte få någon annan servertyp som amerikanerna kanske får, så som en server helt utan PvP (Ja, jag kan väl få drömma?).

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad folk klagar över.
Det är säger att beta-testerna ska börja i december. December har just börjat. VAD I HELVETTE klagar folk över? Vet ni inte vad ni har köpt eller? Betan får man gratis när man förbeställer. Det är inget man betalat för! INSE det.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Ok, engelsk cm - spelet är som sagt inte släppt.
Svarsmailen - Det är beklagligt att det ska vara så, men jag förstår fortfarande att dom inte har resurser som att svara genomgående på alla mail, speciellt i dagsläget när dom garanterat får in en massa frågor från desperata swecare som inte får spela betan som dom tror sig ha köpt.

Angående servertyperna - Nu är ju detta ett spel som har en månadskostnad, och det är det Blizzard räknar med att få in sina pengar på, och detta gör att dom med all säkerhet lyssnar lika mycket på oss som på jänkarna (om vi nu har lika många betalande kunder dvs). Nöjda kunder genererar pengar och ni ska göra klart för Blizzard att ni vill ha en RP/Non PvPserver.
MVH Henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Fattar inte vad folk klagar över.
Det är säger att beta-testerna ska börja i december. December har just börjat. VAD I HELVETTE klagar folk över? Vet ni inte vad ni har köpt eller? Betan får man gratis när man förbeställer. Det är inget man betalat för! INSE det.

Men shit läs hela tråden innan du skriver, du har du väl ögon att se att folk inte klagar på betan inte släppts utan på Blizzards tillvägagångssätt, det nämns av Xaanin 4-5 inlägg upp och av mig för den tredje gången INSE FFS!:rolleyes:

Och Henrik:

Amerikanerna hade CMs långt innan WOW retailen släpptes. Och ja det öär upp till oss vilka servers vi vill ha men folket har talat men inget händer.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeTheMan
Ok, engelsk cm - spelet är som sagt inte släppt.
Svarsmailen - Det är beklagligt att det ska vara så, men jag förstår fortfarande att dom inte har resurser som att svara genomgående på alla mail, speciellt i dagsläget när dom garanterat får in en massa frågor från desperata swecare som inte får spela betan som dom tror sig ha köpt.

Angående servertyperna - Nu är ju detta ett spel som har en månadskostnad, och det är det Blizzard räknar med att få in sina pengar på, och detta gör att dom med all säkerhet lyssnar lika mycket på oss som på jänkarna (om vi nu har lika många betalande kunder dvs). Nöjda kunder genererar pengar och ni ska göra klart för Blizzard att ni vill ha en RP/Non PvPserver.
MVH Henrik

Sorgligt nog är min erfarenhet att företag lyssnar mindre på europeiska kunder än vad de lyssnar på amerikanska (eller i Square Enixs fall Japanska). Jag tvivlar nämligen lite på att det kommer vara lika många betalande kunder i Europa som det är i USA, speciellt nu när man valde att dröja med EU-versionen i några extra månader.
Visst genererar nöjda kunder klart mer pengar, min erfarenhet är att flertalet kunder i MMORPGs inte bor i Europa och därför vore det även fördelaktigt för mig att spela på US-servrarna.

Att svara genomgående på alla mail kan jag förstå, men när ens mail inte har något med svaret man får att göra tycker jag dock de kunde tagit sig tiden att skriva ihop ett nytt 3-meningars svar.

Sen har jag inte orkat leta igenom hela forumet men har de uttalat sig om hur det blir med patchning? Dvs. får vi se en DAoC i repris där EU-versionen ständigt ligger efter eller kommer de patcha överallt samtidigt?

Edit: Ifall någon inte lyckades tolka det själv så är mycket av innehållet i den här posten saker som jag själv är rädd ska hända, inte saker som är garanterade att hända.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Jag är mycket tacksam över att de inte spenderar stora resurser på att svara personligen på mail från bortskämda, klagande ungar. Bättre att lägga de resurserna på att färdigställa spelet, förbereda lanseringen och ge teknisk support till de som redan spelar spelet på ett eller annat sätt.