Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
Grrr.. nu kör ja ett updrag m vet inte vilket faktiskt, men iaf ´ja har spelat de 4 gånger nu, blivit sänkt alla gånger, jag brukar aldrig bli sänkt.. o nu sista gången så stötte j apå en convoy som ja sänkte 4 st innan ja råkade ha periskopet uppe för länge så att dom såg mig . osså dog jag .. FAN

Och jag försöker hålla mig undan för jagare och så om ja stöter på dom på havet men om ja möter en convoy kan ja inte hålla mig

Problem med jagarna? Sänk dem! Så här gör jag. Först skall man se till att jagaren upptäcker dig, håll perikopet högt ovanför ytan så att han vet exakt vart du är. När han väl är på väg imot dig så skall du sänka periskopet så att du knappt ser honom, för då ser han inte dig och skjuter inte mot dig heller för den delen. Ställ in en eldriven torped så att den går ungefär en halvmeter under kölet med magnetisk avtryckare(?). Öppna luckan med "Q" och avfyra torpeden på ca 350 meters avstånd.

Har inga större problem med jagare nu mera, detta fungerar allt för bra. Jagarna åker altid rakt imot mig kör rätt över torpeden. I fall att du har ett skotläge mot en jagare som har bredsidan vänd mot dig, skjut en torped efter vattenytan med kontakt avtryckare.

Viktigast när man sänker jagare är att man är så nära som bara går (300M) Så att den har minimal chans att gira undan.

Stötte på en Task Force utanför giblartar med 3 jagare, alla sänktes . Hade det bara varit bättre väder så hade jag tagit hand om flygplanen som cirkulerade omkring likväl.

Permalänk
Medlem

Ser en jagare mig så sätter han full fart emot mig.
Då har man inte tid att ställa in sikte mm, utan då är det störtdykning som gäller.
Annars så rammar han dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Ser en jagare mig så sätter han full fart emot mig.
Då har man inte tid att ställa in sikte mm, utan då är det störtdykning som gäller.
Annars så rammar han dig.

Japp, kör man med manuell targeting så kan det bli jäkligt stressigt att sikta in sig om han är nära och kommer med hög fart. Kör man med magnetisk trigger så underlättar det då man inte behöver träffa exakt. Dock gör jag nästan alltid som dig, crashdyker. Det var så det gick till i verkligheten i de absolut flesta fallen och jag försöker spela hyffast realistiskt. I verkligheten hade ju de inte möjligheten att ladda om en gammal sparning ifall de missade med torpeden och jagaren rammade dom

I och med patch 1.3 så har ju även jagarna fått sig en AI uppgradering samt att de nu kan ramma dig utan att själv sjunka själva så anledningen att hålla sig undan är ändå större nu

Permalänk

Kör oxå med manuell annars känns de så tråkigt, de ska va lite realisktisk.

Permalänk
Medlem

Underbart spel, påminner om Red Storm Rising till Commodore 64 vilket jag spenderade åtskilliga timmar med. Inget är bättre än Ubåts spel, timmar av slit går åt till att manövrera och planera för att sedan explodera i en kort stunds frenetisk aktivitet. Lite som sex faktiskt

Visa signatur

Strategery!

Permalänk

Kul att du tycker de ... Ja kom just på att så här länge brukar inte ja spela spel.. ja fick det på eales datumet och spelar än , fast kanske inte lika mycket , men de blir iaf 1 tiumme om dagen mer eller mindre...

Permalänk
Medlem

För er som letat så har Discshop Das Boot i den jättelånga versionen nu:
http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produkt.php?id=40069

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DerHanter
Kul att du tycker de ... Ja kom just på att så här länge brukar inte ja spela spel.. ja fick det på eales datumet och spelar än , fast kanske inte lika mycket , men de blir iaf 1 tiumme om dagen mer eller mindre...

Skriver under på det, har samma "problem" att spela mindre, blir minst 3 timmar varje kväll de senaste två veckorna

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

Hur många patruller har ni gjort?
Hur mycket har ni sänkt?
vilken båt?

Permalänk

5 patrols
107k tonnage
VIIB

Permalänk
Medlem

avslutat en karriär

8 uppdrag
109.935 tonnage
VIIC

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

runt 24-25 patrols och mellan 500-700 tonnage har ja för mig.. har inte spelat på länge nu :/

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | G.Skill Trident Z Neo 3600mhz 32gb DDR4 | 250+500gb Samsung 960 Evo | XFX Merc 310 RX7900 XTX 24gb Black Edition | Asus ROG Thor II 1200w | Asus Helios Gx610 | Asus Ryujin II 360 | Samsung Odyssey Neo g9

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pson13
runt 24-25 patrols och mellan 500-700 tonnage har ja för mig.. har inte spelat på länge nu :/

Laggt av? varför?

Permalänk
Medlem

Det man drar sig för är antagligen att det tar så långt tid att starta, innan man har kommit ut i hamnen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

äsch, det är ju lugnt att tuffa ut ur hamnarna

World mod v 3.0 ute

http://www.subsim.com/phpBB/viewtopic.php?t=36797&sid=5683763...

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robfox
äsch, det är ju lugnt att tuffa ut ur hamnarna

Alltså, jag menar tiden det tar från och med att man stoppar i skivan, till u-båten börjar köra..
Där går ett par minuter.
Då känns det bättre att starta ex, PES4 eftersom det tar MAX 1 min innan domaren blåser igång matchen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo det tar ju en tid att starta upp, rätt märkligt hur lätt man blir otålig i datorspel. KÄnner igen det där att man inte orkar vänta, inte ens ett par minuter

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem

Jag är inne på min 14 patrul nu tror jag det är i en VIIC. Ingen aning om hur mycket jag har sänkt. Har inte blivit mycket spelande för mig den senaste tiden heller men inte för att jag har tröttnat på det utan för det att det har varit mycket annat just nu, har precis börjat på ett nytt jobb. Lär nog bli någon mer patrul nu under helgen skulle jag tro.

Permalänk

Ser ut som denna tråd börjar dö ut? tråkkkigt... Har ni lagt av att lira ?
Själv lirar ja lite då och då, men inte lika mycket för senast så stöte jag på en convoy och sänkte 6 fartyg, men sen dök en jagare upp o sänkte mig , då tappade jag lusten och orkade inte köra om , så nu ser de mörkt ut...

Permalänk

ja man har tappat lite i spelandet!
det är fortfarande ett väldigt bra spel men när man har kört konstant en längre tid så börjar man känna att man varit med om det mesta och sett det mesta. det är för lite variation i spelet.... skulle va härligt med en liten exspansion pack med lite nya funktioner, lite nya omgivningar, nya båtar lite mer detaljer m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har också fått en överdos av SH3, spelade varje kväll minst 4 timmar, tre veckor i sträck.

Är på långpermis nu, men inställer mig i Lorien snart.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk

haha de e rätt ! jag ska snart oxå börja lira lite o klara de jävla uppdraget

Permalänk

ingen som hört något om det är på väg fler lite större patchar eller någon sorts av uppföljning till spelet! för man måste ju säga att det blev en succe!

Permalänk

jo det hade vart kul , som ett nytt spel...
Men jag har inte hört någonting:(

Permalänk
Medlem

Enligt Subsim så är en expansion på gång som planeras släppas 5 oktober, hurvida det stämmer vet jag inte, inte sett nåt officiellt. Sen har vi ju Silent Hunter 4 som är officiellt men det dyker inte upp förrän nästa år skulle jag tro.

länk: http://www.subsim.com/nucleus/index.php?blogid=4

En ny patch är ju också i görningen men vet inget om den heller. Jag har inte så stora förhoppningar på den nu efter patch 1.3 som jag tyckte var en besvikelse.

Spelet saknar fortfarande funktioner som nämns i manualen som begära nya ordrar och begära eskort. De skulle jag gärna vilja se fixat. Tycker också att de borde fixa till hamnarna så det är lite mer livliga. Körde med "World" modden förut (inte orkat installera den sen 1.3) men måste säga att det ändå var för dött. Sen det här med meddelanden tycker jag är lite svagt, hur svårt kan det vara att lägga till en bunt nya mer varierade meddelanden. Läser som jag tidigare nämnt i denna tråden en bok(Iron Coffins) om ubåtskriget och där fick de betydligt mer meddelanden än "be more aggressive"/"keep up the good work" Men som sagt efter 1.3 floppen så har jag inte några stora förväntingar på nya patchen, förmodar att man får vänta på en expansion om man vill ha lite större förbättringar.

Permalänk
Medlem

Wee
Jag har nyss införskaffat detta lir och sitter och lär mig det.
Har nyligen lärt mig hantera Hydrophone(?) manuellt och kan spåra skepp på avstånd på det sättet.
Har samt hajjat mig på lite med Torpederna men inte att skjuta manuellt :/ Någon kanske har ett tips på det? Jag vet att man ska pilla i TCD men inte direkt hur..
En sak jag dock inte förstår är vad man ska ha "radar" till? Andvänder man det på ytan eller vad?
För när jag går upp på ytan och ber Radioman sweepa med hjälp av radar så händer det precis ingenting, Iof har jag inte börjat med Career ännu.. Kanske något man andvänder där?

För övrigt så är det här ett grymt bra och roligt spel, Jag har aldrig spelat ubåtsspel men efter ha testat och kollat på hos en polare så införskaffade jag det och är inte missnöjd med köpet ^^

Tummen upp!

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk

nu har det varit dött i silent hunter tråden en längre tid.
har alla slutat spela det?
shjälv sitter man fortfarande och skumpar runt i sin lilla båt.

någon som är uppdaterad på vad nyaste patchen m.m. är?
är det på gång något nytt?

Permalänk
Medlem

Har inte slutat spela, ska på det igen men just nu är det San Anderas som gäller homie

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
nu har det varit dött i silent hunter tråden en längre tid.
har alla slutat spela det?
shjälv sitter man fortfarande och skumpar runt i sin lilla båt.

någon som är uppdaterad på vad nyaste patchen m.m. är?
är det på gång något nytt?

Jag väntar på 1.4 patchen men den verkar ta väldigt lång tid att få ut, får hoppas att det är något extra när den väl dyker upp. Det senaste om dess status går att läsa om här (säger dock inte mycket tyvärr): http://forums.ubi.com/eve/ubb.x/a/tpc/f/857101043/m/216102292...