Permalänk
Medlem

Bra 20-24" Widescreen

Tjena på er,

Håller på att spåna på lite Hem-Pc alternativ...hade tänkt plocka ihop ett paket lite trevliga prylar... men jag vet inte vilken skärm jag ska köpa!!

Hade tänkt satsa på en "värsting-TFT" i storleken 20-24" och som är i Widescreen format.

Kravet är att det är DVI och att den inte har allt för låg svarstid (minst 16ms?)

Fungerar LCD bra???
Prisgräns..... 15000:- + - 3000:-

Ös på med tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det verkar som många gillar denna:
Dell UltraSharp 2005FPW 20" Widescreen
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=36742...

Har själv den men i 4:3 utförande 20"... Är mycket nöjd

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Glömde skriva att det ej får vara en DELL!!
Hem-Pc köpet kommer inte göras via DELL och då blir det lite svårt!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Den bästa utav dem stora skärmarna (24", 23") utav Wide idag är DELL`s 24", Samsung har en som är reference dock men den har 25ms. Annars finns det Viewsonic, BenQ och HP att välja mellan, alla dem har 16ms (23") och en recension mellan dessa skärmar finnes här :
BeHardware

Sen finns det ju alltid Sonys 23" wide @ 16ms att välja, den är grymmt snygg! Men dock har den lite problem med bilden.

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Kravet är att det är DVI och att den inte har allt för låg svarstid (minst 16ms?)

Varför vill du ha en hög responstid?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eddo
Kravet är att det är DVI och att den inte har allt för låg svarstid (minst 16ms?)

Varför vill du ha en hög responstid?

Jag menade max 16ms såklart, vill man ju ha så låg svarstid som möjligt

Visa signatur