FAQ: Styla ditt skrivbord/Visa era stylade skrivbord här!

Permalänk

*Bild borttagen*

Permalänk

Go'kväll!

Jag söker ett program som man kan skapa schyssta ikoner till vista med. Någon som vet ett sånt program? : )

Permalänk

Såg att det fanns en länk på första sidan där man kunde ladda ner vista-sidebar till xp, men länken funkar inte längre. Nån som vet var man kan ladda ner det?

Visa signatur

-Do you feel lucky?
-Well do ya? PUNK!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allansson
Såg att det fanns en länk på första sidan där man kunde ladda ner vista-sidebar till xp, men länken funkar inte längre. Nån som vet var man kan ladda ner det?

Less than 1 sec googling, http://www.mydigitallife.info/2006/12/05/install-and-create-v...

you should try use google sometimes
What would the world have done without google .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allansson
Såg att det fanns en länk på första sidan där man kunde ladda ner vista-sidebar till xp, men länken funkar inte längre. Nån som vet var man kan ladda ner det?

Jag har en länk i min sign som borde finnas på div. ställen i denna tråd samt i alla inlägg jag skrivit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Snygg Pic :), Kan du länka till den?

Jo då, det kan jag..

http://dimant.deviantart.com/art/Simple-Christmas-25971999

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Jo då, det kan jag..

http://dimant.deviantart.com/art/Simple-Christmas-25971999

Thx m8

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Hur fick du windows 7 stylen? måste man ha vista?

EDIT: whatever, spelar ingen roll längre, har skaffat en annan!

EDIT 2: här är länk! http://img68.imageshack.us/img68/3276/skrmdumpzz4.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
http://img522.imageshack.us/img522/6373/namnlsme9.jpg

Vart får man tag i det temat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Mitt då Ganska så nöjd

http://img386.imageshack.us/img386/9418/killbomdeskaj6.th.jpg

Exakt vad för program, skins, och plug-ins behöver jag för att kunna göra något som liknar detta?

Försökte ladda ner Windowsblinds+Skinstudio och konvertera ett WinXP tema för att använda i Vista, men det slutade med att hela min hårddisk formatterade sig själv -.-
Alltid händer det något när man använder det där jävla Windowsblinds..

Någon som har lust/tid för att hjälpa mig skapa ett eget skrivbord som liknar någorlunda det i quoten?

Har kollat på 1a sidan, men vet inte riktigt vad jag behöver, är ganska stort urval av program.

EDIT:
Har kollat runt lite, och förstår principen tror jag...

Det enda jag inte vet är hur jag ska få till ett snyggt Vista tema (något som inte är original då) eftersom Windowsblinds inte vill fungera för mig.. Vad har jag mer för alternativ?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

du ska inte använda windows blind utan "Vista glazz" som är ett program som patchar filerna:D du kan google efter det sen så går du in på t.ex devianart o laddar ner ett tema till vista bara!
Vet inte vad man ska använda för att få andra styling grejer, tyvärr

Lycka till!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
du ska inte använda windows blind utan "Vista glazz" som är ett program som patchar filerna:D du kan google efter det sen så går du in på t.ex devianart o laddar ner ett tema till vista bara!
Vet inte vad man ska använda för att få andra styling grejer, tyvärr

Lycka till!!

Har laddat ner Vista Glazz nu, men har ingen aning om hur jag gör härnäst..
Har en .wb tema fil som jag måste öppna med windowsblind, och så har jag även en mapp med en .msstyles fil och lite andra filer.

Windowsblind filen tänker jag inte bry mig om, men den här mappen med andra filer hur gör jag med den?

Testade med att lägga in den i C:/Windows/Resources/Themes men det funkade inte, kan iaf inte byta till det temat.

Och den är hämtad ifrån Deviantart.

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Har laddat ner Vista Glazz nu, men har ingen aning om hur jag gör härnäst..
Har en .wb tema fil som jag måste öppna med windowsblind, och så har jag även en mapp med en .msstyles fil och lite andra filer.

Windowsblind filen tänker jag inte bry mig om, men den här mappen med andra filer hur gör jag med den?

Testade med att lägga in den i C:/Windows/Resources/Themes men det funkade inte, kan iaf inte byta till det temat.

Och den är hämtad ifrån Deviantart.

Du har kollat att .msstyle filen har SAMMA filnamn som mappen har, om inte så kopierar du .msstyle filens namn och klistrar in namnet som fanns på .msstyle filen på mappens namn.

Sen kopierar du .msstyle filen BARA till C:\Windows\Resources\Themes

Detta ska funka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludd3
Vart får man tag i det temat?

Here you go, all hail Lassekongo!

http://lassekongo83.deviantart.com/art/Alduin-Visual-Style-97...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
http://pici.se/thumbs/t_qlZngbQrz.gif
1920x1200

Snyggt! Skulle du vilja länka till allt de dära? för en kompis skulle vilja ha de allt de. (:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Du har kollat att .msstyle filen har SAMMA filnamn som mappen har, om inte så kopierar du .msstyle filens namn och klistrar in namnet som fanns på .msstyle filen på mappens namn.

Sen kopierar du .msstyle filen BARA till C:\Windows\Resources\Themes

Detta ska funka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Har laddat ner Vista Glazz nu, men har ingen aning om hur jag gör härnäst..
Har en .wb tema fil som jag måste öppna med windowsblind, och så har jag även en mapp med en .msstyles fil och lite andra filer.

Windowsblind filen tänker jag inte bry mig om, men den här mappen med andra filer hur gör jag med den?

Testade med att lägga in den i C:/Windows/Resources/Themes men det funkade inte, kan iaf inte byta till det temat.

Och den är hämtad ifrån Deviantart.

Fan hatar dett, man ser inte problemet framför sig o svårt och föreställa sig det!! men iaf.
när du kört vista glazz så kan man välja att patcha filerna genom att trycka på den knappen som är till vänster(med patch files eller ngt i den stilen tror jag). sen så startas datorn om! sen så går du in på t.ex. "deviantart.com" så går in i menyn till höger och väljer costomization/skins themes/windows vista utilities/visual styles:D sen så väljer du valfritt tema och laddar ner. packar upp det för oftast så är den ner packad. får fram en mapp som t.ex heter "NEXTLevel" lägger in hela mappen i C:windows/Resources/themes.

höger klickar sedan på skrivbordet och tar anpassa/fönsterfärg och utseende. sedan så finns det en text långt ner lite transparent med texten "Öppna den klassiska............" byter färg schemat sen så e det klart:D:D::D:D:D

Nu va den kanske lite overkill, men nu är hela processen men iaf:D

Lycka till med:D

Edit: kan ngn moderator fixa till så att man vet hur man ska göra med vista med Vista glazz o så för dom som inte vet:D det hade varit bra:D

Permalänk

Kan ju du göra turbi! Aa, precis glömde att säga det.

Permalänk
Medlem

Testade precis att ta det hela från början, och se till att jag inte missat nått, och följde Turbis anvisningar..
Får det fortfarande inte att fungera!

När jag laddade ner Vista Glazz körde jag patchen det första jag gjorde, och den är ikryssad grön, så patchningen gick som den borde.

Har nu rensat ut allt förutom det som låg från början i Themes mappen, och börjat om.

Laddade ner
http://sweatyfish.deviantart.com/art/Kemikal-3-Vista-Port-105...

Extracta den med Winrar, och la in den i C:/Windows/Resources/Themes

Får fortfarande inte upp någonting.. Säg till om ni vill ha screenies på nått så slänger jag upp det.

Har följt alla guider jag sett hittills, det funkar ändå inte.

EDIT:
Lyckades fixa det!
Plockade ut undermappen Kemikal 3, och sket i o lägga in fontmappen och annat, la bara in "Kemikal 3", nu funkar det!

Stort tack för hjälpen

EDIT 2:
Finns de något sätt att ändra fontsen temat använder?
Gillar dom inte, alldeles för små..

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Testade precis att ta det hela från början, och se till att jag inte missat nått, och följde Turbis anvisningar..
Får det fortfarande inte att fungera!

När jag laddade ner Vista Glazz körde jag patchen det första jag gjorde, och den är ikryssad grön, så patchningen gick som den borde.

Har nu rensat ut allt förutom det som låg från början i Themes mappen, och börjat om.

Laddade ner
http://sweatyfish.deviantart.com/art/Kemikal-3-Vista-Port-105...

Extracta den med Winrar, och la in den i C:/Windows/Resources/Themes

Får fortfarande inte upp någonting.. Säg till om ni vill ha screenies på nått så slänger jag upp det.

Har följt alla guider jag sett hittills, det funkar ändå inte.

EDIT:
Lyckades fixa det!
Plockade ut undermappen Kemikal 3, och sket i o lägga in fontmappen och annat, la bara in "Kemikal 3", nu funkar det!

Stort tack för hjälpen

EDIT 2:
Finns de något sätt att ändra fontsen temat använder?
Gillar dom inte, alldeles för små..

Gött ,att du fick till det! inte så svårt när man vet hur eller hur?:D
Tyvärr så ska du inte fråga mig när det gäller fontsen! vet inte hur man gör det!

Lycka till!!

Permalänk
Musikälskare

Inte orkat fixa foobar skinet till lappen, men de kommer...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Litestep (:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Hur får jag den där lilla "menyn" du har uppe på skärmen? Med Utorrent och de..

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem

Det är en "docka". Står lite här och var i denna tråden, står nog i första inlägget med tror jag.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Vet att det är en docka, har bara inte lyckats fundera ut hur jag får den att se ut sådär..
Sett flera som har den se ut sådär, och har testat alla dockor listade i tråden, men kan inte få någon i närheten av stilen på den där oO

Så.. Tips?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Vet att det är en docka, har bara inte lyckats fundera ut hur jag får den att se ut sådär..
Sett flera som har den se ut sådär, och har testat alla dockor listade i tråden, men kan inte få någon i närheten av stilen på den där oO

Så.. Tips?

Ta vilken dock som helst och gör bakgrunden helt transparant och sedan byta ikoner. Skuggan ifrån ikonerna lär ingå i ikon temat.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Finns det ikoner som i quoten jag gjorde som default i ObjectDock Plus som jag använder, eller måste jag hämta hem det? Var hittar jag de isf?

Visa signatur

Workstation: ASRock Z87 Killer | 4770k@4.2GHz | AMD 7970 x2 CF@1050GHz | 16GB DDR3 @ 1600MHz/CL9 | Corsair HX850 |
Enthoo Primo | D5&Photon 170 | 420+360 Rad 60mm | EK CSQ CPU+GPU+GPU vattenblock
ESXi Server: ASUS P9X79 Deluxe | 3930k | 32GB DDR3 @ 2400MHz/CL10
Audio: M-Stage HPA-2 USB | NAD D3020 | Ultrasone Pro 900 | Hifiman HE-400 | Fostex TH-X00

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GamearN^
Var hittar jag de isf?

URL
bara att välja och vraka.

Permalänk

http://pici.se/pictures/CcxRrhovg.jpg

Bara skrivbordet som ser rent ut i datorn ^^ Resten är helt huller om buller. Men det ordnar väll sig nån dag.