Logitech x-620 [Ljudkort]?

Permalänk
Medlem

Logitech x-620 [Ljudkort]?

Hejsan!

Beställde 6.1-paketet X-620 från dustin igår men vad ska man ha för ljudkort för att kunna utnyttja 6.1-ljudet.

Har kollat Gainward Hollyword 7.1 men det hade tydligen inte stöd för 6.1 :/

Hjälp sökes....

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem

audigy2 zs är ett prisvärt kort

Permalänk
Medlem

funkar det med 6.1?

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Krök
funkar det med 6.1?

såhär är det vad jag har hört:

1.7=1.6

1.7 är gjort för större rum och då har dom spittat bak kanalen i två och använder 2 högtalare istället för 1

jag tror att det kommer att fungera utmärkt med aydigy2 zs

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Funkar ljudkortet för 7.1 så funkar det per automatik för 6.1 5.1 och 2.1 samt stereo också.

Jag menar ser du en bil som sägs kunna gå i 400 km/h så funkar den ju i 200 km/h också...

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

ok, fixar nog ett audigy2 zs, men det där att inte ljudkortet stödjer så kan ni läsa den här recensionen av gainward hollywodd 7.1, antagligen är väl det lite mera "budget kort"

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?skrivelse=114&page=...

Visa signatur

Ja men hej!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av potatisodlare
såhär är det vad jag har hört:

1.7=1.6

1.7 är gjort för större rum och då har dom spittat bak kanalen i två och använder 2 högtalare istället för 1

För filmer så ja (eftersom det än så länge inte finns några med ljudspår över 7 kanaler), men då de bakre högtalarna i ett 7.1-system har sina separata kanaler kan man använda dem för ännu bättre positionering av ljud i exempelvis spel.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pyoko
För filmer så ja (eftersom det än så länge inte finns några med ljudspår över 7 kanaler), men då de bakre högtalarna i ett 7.1-system har sina separata kanaler kan man använda dem för ännu bättre positionering av ljud i exempelvis spel.

ok, bra, då vet jag det

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC