Permalänk
Medlem

3.40 är dark alex sista firmware, just nu är det några ryska hackers som går med aliaset m33.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

och custom är fortfarande inte tillåtet att disskutera i tråden.
men då det gån gpå gång tas upp så kanske det är dags att låsa tråden?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
och custom är fortfarande inte tillåtet att disskutera i tråden.
men då det gån gpå gång tas upp så kanske det är dags att låsa tråden?

Som sagts tidigare så ska man nog förbjuda prat om program där man kan ladda ner piratkopiering, chippning av konsoler, innan man kan förbjuda prat om custom fw till psp.

Pratade även om det med moderatorn som först sade det, men fick inget vettigt svar.

Permalänk
Medlem

det spelar ingen egentlig roll vad man borde förbjuda eller inte då
moderatorerna redan utryckligen bett oss att inte disskutera custom fw då det för det mesta leder till piratkopiering.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det spelar ingen egentlig roll vad man borde förbjuda eller inte då
moderatorerna redan utryckligen bett oss att inte disskutera custom fw då det för det mesta leder till piratkopiering.

Det gick inte in vad jag menade eller?

Isf borde dom ju förbjuda prat om t ex torrent-program också?

Permalänk
Medlem

försök ta upp det med moderatorerna igen istället.
det är som att försöka gnälla tillbaka ÖÄ som du håller på nu

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
försök ta upp det med moderatorerna igen istället.
det är som att försöka gnälla tillbaka ÖÄ som du håller på nu

Har tagit upp det, men fick inget gensvar typ...alls.

Permalänk
Medlem

kompetensnivå låg hos mod kanske?

Permalänk
Medlem

custom fw brukar inte leda till så mycket till piratkopiering därför att spelen till psp är skit, utan det är upplåsningen av att kunna köra osingerad kod(homebrews) vi vill åt vilket gör att psp får liv igen.

Vore inte så kul att sitta på något operativsystem där tillverkarna av OSet måste ha godkänt varendra program för att kunna användas eller hur?

Kan väl låsa varje tråd som snackar bredbandshastighet 2Mbit+ eftersom en sån hastighet används oftas till att fildela, idioti helt enkelt. Betalar Sony er? Tråden är ju rätt så död ändå bara att den blev uppdumpad nyss.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Synd att de lagt veto mot custom firmwire diskussion, självfallet så uppmuntrar det nerladdande av olicienserade spel (inte enda användningsområdet heller...) men det gör mycket annat också, frågor om bit-torrent och neroburn =/.

Anyways, ger ut en varning till folk att söka runt lite innan de ev laddar ner custom fw filer för att flasha, kom nyligen ut en ny version som kan bricka (döda) din psp om filen kmr ifrån fel site - något ingen förtjänar, oliciencerade filer eller inte.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

o du e från sony????

Permalänk
Inaktiv

Skit i vetot på Custom FW. Får min PSP idag med custom, några roliga homebrew program där ute? Mediespelare som kan lira divx t.ex.

Permalänk
Medlem

d finns ingen direkt divx spelare! du får konvertera om filmerna till ett format som heter pmp! du får full upplösning(superkvalite)

sen får du ladda ner ett pmp-visare till psp:n

Permalänk

Hahahaha nu kan man nergradera ALLA PSP:n, även 3.52+ versionerna! C+D släppte idag ett program som gör om ett vanligt PSP batteri till ett "jigkick" batteri och på så sätt startar man PSP:n i "Service Mode" och kan därifrån nergradera ALLA PSP modeller och reparera PSP:et om det har blivit brickat! Sweet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Hahahaha nu kan man nergradera ALLA PSP:n, även 3.52+ versionerna! C+D släppte idag ett program som gör om ett vanligt PSP batteri till ett "jigkick" batteri och på så sätt startar man PSP:n i "Service Mode" och kan därifrån nergradera ALLA PSP modeller och reparera PSP:et om det har blivit brickat! Sweet

Läste om det idag. Helt sjukt bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Nu har ju inte jag haft PSP på några år, men "på min tid" så nedgraderade jag min 2,00:a till 1,5 så att jag kunde spela "lånade" spel, om du nu vill kalla dem för det.

//Gorian

Varning utdelad, §7

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
det spelar ingen egentlig roll vad man borde förbjuda eller inte då
moderatorerna redan utryckligen bett oss att inte disskutera custom fw då det för det mesta leder till piratkopiering.

Huvudet på spiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Det gick inte in vad jag menade eller?

Isf borde dom ju förbjuda prat om t ex torrent-program också?

Du och jag har haft den diskussionen tidigare. I mitt initiella beslut att förbjuda diskussionen kring nedgradering låg tanken att det till största delen handlade om möjligheten att ladda ner och spela spel som ej var köpta. Att man sedan också kan använda andra program och dylikt som diskuterats här var inget jag hade i direkt åtanke att förbjuda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nacud
kompetensnivå låg hos mod kanske?

Muntlig varning till dig, trots din sniskiga lilla smiley...

Tråden låst över helgen i väntan på beslut. Inga nya trådar om PSP gällandes firmwarebyte och dylikt fram till dess.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X