[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem

Länge sedan det uppdaterades här nu.. Är det ingen som har något "nytt" att dela med sig av?
Själv så kör jag nu standard efter 4,2. Men jag är sugen på något nytt ui.. men vet inte vad.. Tips?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hygglo:

Länge sedan det uppdaterades här nu.. Är det ingen som har något "nytt" att dela med sig av?
Själv så kör jag nu standard efter 4,2. Men jag är sugen på något nytt ui.. men vet inte vad.. Tips?

There u go.

Permalänk

Hur får man den gradienten bakom spellsen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av =ultrafox=:

Hur får man den gradienten bakom spellsen?

Bartender 4 (för att kunna flytta alla action barsen)
Buttonfacade (Så att buffon facades ska funka)
Buttonfacade: Renaitre <--- that's the one

Permalänk
Entusiast

Hur får man bort den röda "in-range/out of range" pricken? Och när det väl är gjort hur får jag det att se ut mer som:

Antingen rött, eller mörkat när man är out of range. Har redan bartender och buttonfacade installerat, men hittar ingenting där..

Tack!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Permalänk
Entusiast

Tack!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Entusiast

Såja, då var man väl så gott som klar, har bara cooldowns och consumables bland synliga spells(resten är hotkeyade i bakgrunden) och allt är enkelt å se/hyffsat minimalistiskt.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Firkraag:

http://i18.photobucket.com/albums/b135/Firkraag8/th_WoWScrnSh...

Såja, då var man väl så gott som klar, har bara cooldowns och consumables bland synliga spells(resten är hotkeyade i bakgrunden) och allt är enkelt å se/hyffsat minimalistiskt.

Snygga unitframes!

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt UI ut:

Många skulle nog tycka att det vore jobbigt att spela såhär, men jag har alltid spelat med minimalistiska UIn och alltid gillat att ha så lite på skärmen som möjligt.

UIt är förövrigt kallat "FreeUI" och finns för nedladdning på Wowinterface, Så alltså inget jag knåpat ihop själv, förutom lite personligt pill pill då, såklart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av enzity:

Såhär ser mitt UI ut:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4313cc8f1fc_WoWScrnShot_0...

Många skulle nog tycka att det vore jobbigt att spela såhär, men jag har alltid spelat med minimalistiska UIn och alltid gillat att ha så lite på skärmen som möjligt.

UIt är förövrigt kallat "FreeUI" och finns för nedladdning på Wowinterface, Så alltså inget jag knåpat ihop själv, förutom lite personligt pill pill då, såklart.

Fint

Permalänk
Skrivet av enzity:

Såhär ser mitt UI ut:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e4313cc8f1fc_WoWScrnShot_0...

Många skulle nog tycka att det vore jobbigt att spela såhär, men jag har alltid spelat med minimalistiska UIn och alltid gillat att ha så lite på skärmen som möjligt.

UIt är förövrigt kallat "FreeUI" och finns för nedladdning på Wowinterface, Så alltså inget jag knåpat ihop själv, förutom lite personligt pill pill då, såklart.

Det va inte så dumt det!

Visa signatur

Signatur raderad av GAPa. V.v. läs bl.a. § 1337 i reglerna.

Permalänk
Medlem

Jag letar efter ett UI som är så minimalistiskt som möjligt, helst inget spelar-porträtt. Någon som har något tips? Gärna ett mörkt/svart färgtema.

Visa signatur

Osocial, instängd och förbannad.

Permalänk

Trots att jag inte spelar längre (peppar peppar ta i trä) så har jag alltid föredragit standard UIt av någon anledning.

Måste säga att man blir lite småsugen att börja spela igen när man tittar på screenshots.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk

Har börjat lira lite smått igen och jobbar på mitt gamla ui som jag hade förut, kom ihåg att jag hade nån addon som gjorde att
så fort en unit frame fick en magi eller disease på sig så lyste den till vare sig den blev blå eller brun (tror jag det var) så att jag visste
när man skulle dispella nånting, men rackarns kommer inte ihåg vad den hette? Om nån har någon koll vore det kalas.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk
Medlem

Hej, jag har liknande problem som Snoddas. Det är 3-4 år sedan jag spelade sist och jag har börjat lite smått igen.
Jag vill ha samma UI som jag hade tidigare men jag vet inte vad det heter, om det är någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam!
Så här såg det ut.

Jag kör med titan bar, bartender4 (och masque). Jag har testat X-perl men jag kan inte flytta party "delarna" individuellt + att jag inte kan få runda hörn.

Det är framförallt unitframes jag undrar över, med rundade hörn.
http://img216.imageshack.us/img216/8677/thaddiusnewuiqj7.jpg

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk

Så här ska ett UI se ut !

Jag har aldrig vart så nöjd förut. Elvui från TUkui är detta och fungerar som en transformers mer eller mindre, man kan fälla ut och in Actionbars etc. Svinball

Permalänk
Skrivet av Schattiz:

Hej, jag har liknande problem som Snoddas. Det är 3-4 år sedan jag spelade sist och jag har börjat lite smått igen.
Jag vill ha samma UI som jag hade tidigare men jag vet inte vad det heter, om det är någon som kan hjälpa mig så vore jag oerhört tacksam!
Så här såg det ut.

Jag kör med titan bar, bartender4 (och masque). Jag har testat X-perl men jag kan inte flytta party "delarna" individuellt + att jag inte kan få runda hörn.

Det är framförallt unitframes jag undrar över, med rundade hörn.
http://img216.imageshack.us/img216/8677/thaddiusnewuiqj7.jpg
http://img216.imageshack.us/img216/8677/thaddiusnewuiqj7.jpg

LoL Där är ju Grozz, honom har jag spelat mycket med! Världen är liten, var detta på Stormreaver ??

Permalänk
Medlem

Yes det är Stormreaver, spelar du fortfarande? Vi var ett gäng Trollhättepojkar som startade att spela ihop, dom flesta spelar än idag men jag hoppade av efter att min son kom till världen.
Nu när man har lite mer tid över så tänkte jag starta lite lugnt igen.
Du känner inte igen UI:t?

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Entusiast

Lite finslipad UI för min warlock!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Fin fint
Vilken Unit Frame använder du? ^^
Inte lite äckligt att inte se HP och Mana i nummer?

Permalänk
Skrivet av Schattiz:

Yes det är Stormreaver, spelar du fortfarande? Vi var ett gäng Trollhättepojkar som startade att spela ihop, dom flesta spelar än idag men jag hoppade av efter att min son kom till världen.
Nu när man har lite mer tid över så tänkte jag starta lite lugnt igen.
Du känner inte igen UI:t?

Ajjemen, spelar fortfarande. På Frostwhisper, var ett tag sen jag snackade med Markus faktiskt. Haha vilket sammanträffande, jag har bott i Trollhättan i drygt 2 år. Studerar på Högskolan! Jag känner igen vissa addons, men förr använde man någon motsvarighet till bartender för att fixa runda fonts till actionbarsen. Har inget minne av den idag.. Ett tips är att fixa mitt ui som har länkade ovan, sjuuukt nöjd trots att man inte kan få några runda fonts! Packet kräver i princip inget minne och är toppen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaskurt:

Så här ska ett UI se ut !

Jag har aldrig vart så nöjd förut. Elvui från TUkui är detta och fungerar som en transformers mer eller mindre, man kan fälla ut och in Actionbars etc. Svinball

Vilken används menar du?
Elvui resp TUkui är väl båda två olika ersättningar av gränssnittet och man kör väl då bara en av dem isf eller?
Ger dessa möjlighet att ha upp till 10 actionbars också om man vill, liksom Bartender4?

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av xXMickeXx:

Fin fint
Vilken Unit Frame använder du? ^^
Inte lite äckligt att inte se HP och Mana i nummer?

Tack!

Shadowed UF (unit frames). Och nej, jag tycker inte det är speciellt äckligt. Skönt å slippa för mycket siffror som blockar synen på alla health/mana bars imo.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaskurt:

Ajjemen, spelar fortfarande. På Frostwhisper, var ett tag sen jag snackade med Markus faktiskt. Haha vilket sammanträffande, jag har bott i Trollhättan i drygt 2 år. Studerar på Högskolan! Jag känner igen vissa addons, men förr använde man någon motsvarighet till bartender för att fixa runda fonts till actionbarsen. Har inget minne av den idag.. Ett tips är att fixa mitt ui som har länkade ovan, sjuuukt nöjd trots att man inte kan få några runda fonts! Packet kräver i princip inget minne och är toppen.

Nyfiken som man e så.. vad pluggar du?
Just nu kör jag med LUI v3 och det funkar väl, saknar ändå mitt gamla.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1070 - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Skrivet av Schattiz:

Nyfiken som man e så.. vad pluggar du?

Hehe ja men ditt nuvarande UI var ju snyggt !

Nätverksteknik med IT-säkerhet är det som står på schemat !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schattiz:

Nyfiken som man e så.. vad pluggar du?
Just nu kör jag med LUI v3 och det funkar väl, saknar ändå mitt gamla.
http://img546.imageshack.us/img546/6648/wowscrnshot1028111452...

Satan vad snyggt!

Permalänk
Inaktiv

Hade varit rätt kul om folket här på Sweclockers som spelar WoW faktiskt spelade på samma server ^^

Permalänk
Skrivet av xXMickeXx:

Hade varit rätt kul om folket här på Sweclockers som spelar WoW faktiskt spelade på samma server ^^

Kom till Frostwhisper bara, Vi har en guild som siktar på world top 50 4.3 ! För närvarande 10 man men 25 man hade ju inte vart fel !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kalaskurt:

Kom till Frostwhisper bara, Vi har en guild som siktar på world top 50 4.3 ! För närvarande 10 man men 25 man hade ju inte vart fel !

Horde eller Alliance? x)
Skulle börja spela Alliance där innan men folk i /trade sa till mig att sluta spela där för att servern var för död x)
Spelar ATM på Alonsus [A] och tror inte jag kommer lämna den servern på ett tag ^^