Permalänk
Avstängd

Ipod nano skulle kunna lätt gå sönder, att skärmen skricker sönder...
fast om man är rädd om den så kan den endå paja

Visa signatur

Jag är expert på snygga hemmabyggen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the_creator
Ipod nano skulle kunna lätt gå sönder, att skärmen skricker sönder...
fast om man är rädd om den så kan den endå paja

va? vad dillar du om?

menar du att vissas skärmar bara spruckit utan anledning? isåfall var det några enstaka som någon kinafabrik glömt lägga in något skydd för displayn så dom gick isönder lätt, men apple ersätter alla nano som spruckit utan någon kostnad.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edman
fast jag har flextronics eller Kuehne & Nagel, lite osäker på vilken som levererar med tanke på att jag beställde en nätadapter också.

Kuehne & Nagel fraktar från kina till holland där TNT tar över. Kuehne & Nagel, fraktar inte till sverige. beställde nått mer än Nanon?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Kuehne & Nagel fraktar från kina till holland där TNT tar över. Kuehne & Nagel, fraktar inte till sverige. beställde nått mer än Nanon?

Aha okej. Beställde nano + usb nätadapter.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

samma som mig då. det är därför. betäller man bara nano så slöter TNT det hela vägen, men köper man usb nätadaptern så äre Kuehne & Nagel som tar nanon till holland, till apples lager, därifrån tar TNT över.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Min lilla nano har hängt sig och jag får inte liv i den. Skärmen lyser så det är väl bara vänta tills batterierna tar slut men det är ju lite trist.

Har provat att stoppa i den i datorn, men det funkar inte. Den hittas inte. Och jag har provat stänga av den ( ) men det funkar inte heller. Har provat en omstart också (mittenhjulet och nedåt) men utan resultat. Någon som har ett fiffigt knep?

Permalänk
Medlem

Jag har nu haft min Ipod Nano i 2 veckor, och kan säga att den INTE GÅR SÖNDER även om man är lite vårdslös, enda nackdelen är batteritiden och att den REPAS väldigt lätt, fast detta går ju å fixa med decalgirl.

@armis.

Kolla Apples Support, dom kanske har svaret.

Visa signatur

1. Intel I7 4790K @ 4.7 | Z97 | 16gb DDR | R9 295x2 | 500gb M2SSD
2. Intel I7 2600K @ 4.450, 1.3 V | Asus Sabertooth P67 | 8gb DDR3 1600 | 2x Nvidia GTX570 i SLI. | 80 GB SDD, 8TB Western Digital.
3. AMD Athlon 3700+@2.6 Ghz, 1.475 V. | Asus A8N-E | Corsair TWINX1024-3200C2 @ 235, 2.5-3-3-6| Sapphire Radeon X800XL 512MB @ 440/550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armis
Min lilla nano har hängt sig och jag får inte liv i den. Skärmen lyser så det är väl bara vänta tills batterierna tar slut men det är ju lite trist.

Har provat att stoppa i den i datorn, men det funkar inte. Den hittas inte. Och jag har provat stänga av den ( ) men det funkar inte heller. Har provat en omstart också (mittenhjulet och nedåt) men utan resultat. Någon som har ett fiffigt knep?

Är det inte mitten knappen och Menu knappen? (uppåt)

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
samma som mig då. det är därför. betäller man bara nano så slöter TNT det hela vägen, men köper man usb nätadaptern så äre Kuehne & Nagel som tar nanon till holland, till apples lager, därifrån tar TNT över.

Aha okej. Men vilket nummer ska man då knappa in på TNTs tracking?

Jag har försök med flera olika nu utan att få resultat...

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

samma som på Kuehne & Nagel, 80....... men den dyker inte upp på TNT´s sida förän de tar över, o det sker ju typ 2-3 dagar innan TNT levererar den.

du kan ju pröva att söka här http://www.apecode.com/appletrack/ där fann jag mitt paket innan den kom på TNT

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
samma som på Kuehne & Nagel, 80....... men den dyker inte upp på TNT´s sida förän de tar över, o det sker ju typ 2-3 dagar innan TNT levererar den.

du kan ju pröva att söka här http://www.apecode.com/appletrack/ där fann jag mitt paket innan den kom på TNT

Jo apecode har jag sökt och mitt paket ska tydligen vara "out for delivery" sen i torsdags eftermiddag, men tnt visar ingenting på 80numret...

Den kommer förhoppningsvis imorgon. Den som lever får se.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

hmm, kommer inte ihåg va den där sidan sa när tnt hade tagit över det, undrar om det inte va just "out for delivery" som sidan sa när tnt hade tagit över, det är bara att hålla tummarna

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag knappade in numret som började på 12 på TNT´s tracking, det funkade...

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk

Hur lång tid tar det för att jag får en om jag beställer nu? Står något på hemsidan: Skickas vanligen: 5 dagar. Skickas det efter 5dagar, eller skickas det inom 5dagar? Hur lång tid brukar det efter att dom har skickat tills man får den? Hur betalar man? När man får den, eller får man faktura, eller betalar men med kort när man beställer? Mvh: Andersson

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Jag börjar fan undra vad de håller på med, det har gått 11 dagar och jag kan inte ens se statusen, vad fyller den för funktion i så fall? Jag hoppas verkligen att de håller denna hantering av order inom 14 dagar, man börjar ju tvivla...

Visa signatur

| AMD Athlon XP 2500+@10x225 | ABIT AN7 | SLK947U | Zalman ZM-F2 92 MM | 2x256MB OCZ EL DDR PC-3200 Platinum Limited Edition BH-6 (2-2-2-11) 1x512MB winmos Speed Premium PC-3200 512MB winbond BH-5| PowerColor 9800 Pro @ 425,25/688,5 MHZ VGPU/VDDR | Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA/150 8MB cache 7200RPM, Hitachi 7K250 250GB 7200RPM 8MB P-ATA, Seagate Barracuda 250GB 7200.8 P-ATA | SB Audigy 2 | NEC 3520A | Dell Ultrasharp 2005FPW Flat Panel Monitor |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Hur lång tid tar det för att jag får en om jag beställer nu? Står något på hemsidan: Skickas vanligen: 5 dagar. Skickas det efter 5dagar, eller skickas det inom 5dagar? Hur lång tid brukar det efter att dom har skickat tills man får den? Hur betalar man? När man får den, eller får man faktura, eller betalar men med kort när man beställer? Mvh: Andersson

som du ser kan det tyvärr ta en stund:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -SaLZa-
Jag börjar fan undra vad de håller på med, det har gått 11 dagar och jag kan inte ens se statusen, vad fyller den för funktion i så fall? Jag hoppas verkligen att de håller denna hantering av order inom 14 dagar, man börjar ju tvivla...

men jag beställde den 1/10 och ahde den i min hand den 10/10. tror jag var en av dom som hade ganska tur med shippingen

Visa signatur
Permalänk

Om man köper en dockningsstation, kan man använda den till att ladda Nanon och föra över musik? Utan att köpa till något annat? Eller kan man bara ha den till att koppla till sin musikanläggning och till att lägga över musik?

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem

Wohoo! fick min nano för 5 timmar sedan! Försökte sätta på Decal Girl som jag köpt innan men det var värdelöst. Den passade inte front sidan. Den passade inte på "Tuch wheel" såg konstigt ut.

Heelt underbar är den!

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Men faan, varför vill den inte komma förr. Lämnade ju amsterdam i torsdags...

Kanzaki: När skickades din? Och var i vårt avlånga land bor du?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Min hamnade i amsterdam i torsdags också.
Jag bor i malmö och min skickaded den 21 och jag skulle igentligen få min i fredas men han hittade inte hit.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Min hamnade i amsterdam i torsdags också.
Jag bor i malmö och min skickaded den 21 och jag skulle igentligen få min i fredas men han hittade inte hit.

Okej tack. Då borde ju min komma imorgon kan jag tycka.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag fortfarande på min. Jag beställde 19/9. Fick den den 19/10. Använde den _EN_ dag. Skärmen pajjade. Skickade in den den 21/10 med express och den 30/10 beställde dom en ny till mig.. Borde nästan ringa och klaga. Men jag kommer vara så nöjd att jag fick en ny spelare. Men vafaan det borde verkligen inte ta 2 månader för dom att få ut en spelare...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

de beställde den alltså igår, är det verkligen läge o ringa o klaga? rättare sagt vad hjälper det? ja menar, det är den 31/10 idag.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag tänkte inte på det utan på att jag har betalt 2500kr för en spelare för snart två månader sedan och använt den i ca 4h.. :/

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

ja det är ju tråkigt att du fick vänta så länge på den första. det kan jag förstå. beställde oxå min typ den 19/9 eller nått, men fick den på 10 dagar eller nått

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Apple är i särklass det sämsta företag jag har varit i kontakt med. Bara för att dom säljer bra kan dom väl inte behandla kunderna hursomhelst?

EDIT:

Permalänk
Medlem

Fick min 2GB svarta nano idag Egentligen igår, men jag var inte hemma 11.36, så jag fick ringa TNT och säga åt dom att komma idag istället. Beställde onsdag kväll sjukt snabb frakt, lite surt att det hamnade en helg mellan.
Men den här dumma decal girl, jag var så försiktig jag kunde när jag satte fast slyddsplasten. Blev några småsmå luftbubblor. Sen läste jag att man kunde värma med hårtork eller lägga nanon under en lampa några min så skulle plasten släta ut sig.. det resulterade i att min front har jättemånga luftbubblor nu..försvinner de med tiden, eller måste jag göra om allt (dvs köpa nya plastskydd)?

Permalänk
Medlem

iPod nano 2gb Vit beställd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ
Jag tänkte inte på det utan på att jag har betalt 2500kr för en spelare för snart två månader sedan och använt den i ca 4h.. :/

Köpte du en graverad?
Servicen på dom är påtagligt långsammare eftersom de repareras istället för byts ut som ograverade görs…
(…billiga prylar som Shuffle m.m. skickar dom ut en ny och en returpåse för den gamla, fast missar man att returnera inom tio dagar blir det lite dyrt…)
Men vem köper något med tanken på att det skall gå sönder

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!