nytt system, ingen signal till monitor

Permalänk

nytt system, ingen signal till monitor

Plockade ihop mina nya grejjer innan, bestående av bl.a ett Asus A8N-E och ett ASUS Extreme N6800GT

Det hela vill dock inte fungera, det kommer ingen signal till skärmen. Eftersom att jag inte har ett annat pci-e grafikkort eller ett annat moderkort att testa med, så den felsöknings som är möjlig är att testa systemet utan någonting inkopplat förutom grafikkort. Samma problem dock =/

Grafikkortet har endast 2 st DVI-utgångar, som jag med konverter gör om för att passa en gammal analog skärm.

Vid start ger moderkortet ingen ljudsignal alls, och det finns inte heller lampor med "felsökningskoder" på moderkortet.

Vad gör jag? Kan jag misstänka att en av dessa 2 komponenter är defekta?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Säker på att du satt i strömkontakten?

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Säker på att du satt i strömkontakten?

Absolut. Testat utan, och med både en eller två (strömsladden som följer med har 2 ingångar av någon anledning) strömsladdar ikopplade.

Har ingen möjlighet att testa kortet i en annan dator, annars hade det varit det enklaste för att fastställa om det fungerar eller ej.

Funderar mest över moderkortet i alla fall, borde det inte ge någon ljudsignal vid händelse att gfxen inte fungerar?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Inaktiv

Jag har exakt samma problem, fast jag har ett Asus A8N-SLI Premium och ett Asus 7800GTX TOP.
Mina delar är nya och jag började bygga igår.

Jag skapade just en tråd om det:
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=51265...

Om jag får svar kan du kolla där också, för vi verkar ha ett identiskt problem.