Permalänk
Medlem

Acer Travelmate C300

Min mammas faster har alltid haft en gammal Powerbook (Mac OS 9 typ), och för ett tag sedan köpte hon en Acer Travelmate C300 (http://www.acersupport.com/notebook/html/tmc300_tabletpc.html, riktiga specs på http://yahoo.pcworld.com/yahoo/chart_test_report/0,prodid,201...).

Gammal och konservativ som hon är gillar hon sin Mac bättre och vill nu bli av med Travelmate:n. Nu kommer frågan: Ska jag köpa den av henne?

Jag känner stort behov av en bärbar (vem gör inte det? ).
Ska ha den mest till programmering, orbehandling, samt det dagliga Internettandet (MSN, surfning, hacking, ni vet), kanske wardriva och liknande. Spel och 3D-rendering är inte så aktuellt, men resten av allt man kan tänkas ha en laptop till ska jag ha den till...

Den verkar väldigt nice i och med att det är en blandning av tablet och vanlig laptop.. Gillar touch-screen.
Minus är att den är stor och tung, och har bara 1024*768 i upplösning.

Verkar helt omöjligt att hitta ordentlig info om den, och det finns ingen som skrivit om den på svenska av vad Google säger.

Är den nåt att ha? Den är ju 1½ år gammal, och då var den riktigt dyr. Såg en på eBay för bara drygt 1000$ idag. Hon köpte den för 140£(runt 18k kr kanske).
Vad ska jag ge för den? Vill komma som billigt undan som möjligt, men vad är ett skäligt pris?

Någon som har den elelr vet någon som skrivit reviews?

Tack för alla tips

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk

Re: Acer Travelmate C300

Citat:

Ursprungligen inskrivet i FAQ
Vad är min gamla bärbara värd?

Svar: Dela inköpspriset med 2 om den är 1 år eller mindre, dela priset med 3 om den är 2 år eller aningen mindre, dela det med 4 om det är mer. Såvida modellen inte är ganska ny och väldigt prestandamässigt bra eller acceptabel är det svårt att få mer än 10000 av vilken gammal bärbar som helst.

taget från FAQ