Lösenords rutan poppar upp automatiskt vid uppstart?

Permalänk

Lösenords rutan poppar upp automatiskt vid uppstart?

Hej alla.

Skulle vilja fixa så att när datorn startats upp och innan man kommer till Välkomst skärmen i winxp, så vill jag att lösenordsrutan under mitt namn ska poppa upp automatiskt. Jag vet att det är möjligt att fixa det för att jag hade det så på min gamla dator. Men frågan är jag vet inte hur.

Görs detta med ett "tweak" i registret?

Tacksam för svar

Visa signatur
Permalänk
Gäst

Gå in under kontrollpanelen > användarekonto > inloggningsalternativ > bocka av Använd välkomstskärmen

Starta om och se om det vad det som du är ute efter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DreamMaan
Gå in under kontrollpanelen > användarekonto > inloggningsalternativ > bocka av Använd välkomstskärmen

Starta om och se om det vad det som du är ute efter.

Nej det var det inte.

Så här ska det se ut:

Som du och ni andra ser så ska den rutan som är röd markerad poppa upp automatiskt när välkomst skärmen är framme. Annars så måste man klicka på ens namn innan för att rutan ska poppa upp.

Visa signatur
Permalänk
Gäst

Hm,använder ej detta,men det kan tänkas att man måste har flera konto.
Te.x flera användare på samma dator,men på olika inloggningskonto.

Permalänk
Medlem

Antingen kan du lägga till ett lösenord på ditt windows-konto eller gå in på på "windows update" och ladda hem ett program som heter .net(???) så måste du skriva in lösenordet varje gång du startar datorn eller skärmsläckaren går igång..

tror nog du hittar det jag menar i "windows lista"

EDIT: net.framework heter de

Visa signatur

Stationär Compucase 400W .:. AMD64 3700+ San Diego .:. Gainward 7900GT .:. MSI K8N NEO4 .:. WD 250bg SATA 16mb .:. 1024 PC3200 .:. 20" TFT (hp 2035) .:.
Bärbar Acer TravelMate .:. 2,8ghz .:. 256 ram .:. 40gb .:. ATI Mobolity Radeon 9000 IGP .:.
Jobbedator IBM T60 .:. 2,16ghz dual 2 core .:. 2gb ram .:. 100gb .:.