Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephisto
Jadu jag tycker det är drygt, kanske bara är jag endå gången jag har lösenord är vel på dh, man ska kunna trycka på knappen för att gå och hämta nåt att dricka sen ska daton vara igång, med lösen så blir det två etapper

control userpasswords2 hej och hå.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Lyckades lura SMP klienten genom att ställa tillbaka tiden till februari.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Lyckades lura SMP klienten genom att ställa tillbaka tiden till februari.

Bra att veta att det fungerade. Glöm inte att ominstallera klienten när WU´n är klar bara.
Stanfords servrar kanske blir förvirrade av konstiga timestamps. Om dom tar timestamps från din dator så kommer ju WU´n vara tillbaka redan innan den är skickad
Men jag tvivlar på att det skulle hända!
Folda på!

Permalänk
Medlem

Vänner!

Vår statistiska kurva har vänt och har nu börjat peka uppåt igen! Vi har dessutom klättrat ytterligare två platser och ligger nu på 138:e plats! BRA kämpat med tanke på omständigheterna!

Verkar också som vår vän Nightflash har kommit igång igen. Trevligt Nu är kanske tiden att sätta in den riktigt stora stöten och höja lagets average poäng till nya höjder?!

Keep on fightin!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet ifall dom har en alternativ källa att ladda hem från? För dom verkar ha släppt en ny SMP klient men det går ju inte ladda hem den därifrån för är samma j*vla fel som vanligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Är det någon som vet ifall dom har en alternativ källa att ladda hem från? För dom verkar ha släppt en ny SMP klient men det går ju inte ladda hem den därifrån för är samma j*vla fel som vanligt.

Det enda jag behövde gör var att dra hem filen igen och installera. funkar bra efter det.

Permalänk

Så, nu har jag också anslutit mig till er skara.

Datorn jobbar hemma, jag skrev in ett vald användarnamn och skrev in lagnamnet. Vad mer "bör jag göra" eller ställa in?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Det enda jag behövde gör var att dra hem filen igen och installera. funkar bra efter det.

Då är det väl något fel på min uppkoppling eller nåt. Kan inte öppna filen utan får ett error så stängs installern

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Då är det väl något fel på min uppkoppling eller nåt. Kan inte öppna filen utan får ett error så stängs installern

Vad får du för error?

Permalänk
Medlem

The data of the self-extracting file has been damaged. CRC Error:should be:EC5DC35F, is:1CEC6F12)

Har fått det en gång tidigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephisto
Anledningen varför jag inte orkar ha smp klienten är för att man måste ha lösenord på xp :S Eller är det fortfarande så ? I alla fall, det suger

Går även att ladda ner Tweak UI för XP där man sätter på Autologon och anger vilket lösenord man har så är ditt problem fixat för att sen när du inte vill ha Autologon så kryssar du bara ur den rutan i Tweak UI som finns att ladda ner här http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Går även att ladda ner Tweak UI för XP där man sätter på Autologon och anger vilket lösenord man har så är ditt problem fixat för att sen när du inte vill ha Autologon så kryssar du bara ur den rutan i Tweak UI som finns att ladda ner här http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowe...

aha okey, tack så mkt får testa det när man kommer hem da

Permalänk
Medlem

Det funkar med att trycka win+r och skriva control userpasswords2 också

btw gief titel

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag ska väl börja folda med då Har 3 datorer att köra på, + brorsans. Testar på min gamla dator först, det verkar inte hända speciellt mycket.

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

MartinuZ, vore grymt nice !
Du skulle typ hamna top3 dirr
Vi har över 1000 medlemmar nu, och ökar !
kämpa på nu boys..

Permalänk
Medlem

User not found! Är på 50% på en WU på min c2duo och runt 25% på en WU på min 3000+. Antar att jag inte syns där förrän nån av dem är klara.

Edit: Titel tack!

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
User not found! Är på 50% på en WU på min c2duo och runt 25% på en WU på min 3000+. Antar att jag inte syns där förrän nån av dem är klara.

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=M...

Du antar helt rätt! Välkommen till laget!!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Är det någon som har tid över så skapa gärna en ny folding-tråd med FAQ i första inlägget och all annan nyttig info som kan tänkas vara nödvändig för att gå med. Var beredd på att uppdatera med jämna mellanrum också.

Dra iväg ett PM till mig så flyttar jag den nya tråden till Hobby & Fritid, där foldinglaget är tänkt att hålla hus tills vidare.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Är det någon som har tid över så skapa gärna en ny folding-tråd med FAQ i första inlägget och all annan nyttig info som kan tänkas vara nödvändig för att gå med. Var beredd på att uppdatera med jämna mellanrum också.

Dra iväg ett PM till mig så flyttar jag den nya tråden till Hobby & Fritid, där foldinglaget är tänkt att hålla hus tills vidare.

Jag skulle kunna ta på mig att snickra ihop något sådant. Men varför lägga den här och sen flytta den? Jag kan väl skapa den i hobby-delen direkt?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Jag skulle kunna ta på mig att snickra ihop något sådant. Men varför lägga den här och sen flytta den? Jag kan väl skapa den i hobby-delen direkt?

Japp självklart, säg till mig sen så klistrar jag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hoppas dom får ut en GPU klient till G80 snart! Vill folda med mitt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
Hoppas dom får ut en GPU klient till G80 snart! Vill folda med mitt

Är det ens säkert att det ska komma en? Jag har inte läst något om det.
Däremot så borde R600-klienten komma snart.

Permalänk
Medlem

Jag vet faktiskt inte. Därför jag skrev hoppas ^^

Permalänk
Medlem

Inte så kul när man ligger i toppen, det tar sån tid att förändra sin placering.. Nästan så man vill skaffa en ny användare

Eller så får man köpa ett par datorer till

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Inte så kul när man ligger i toppen, det tar sån tid att förändra sin placering.. Nästan så man vill skaffa en ny användare

Eller så får man köpa ett par datorer till

Jag röstar för fler datorer!
Annars kan man köpa PS3:or, dom ger mer poäng per krona än om du ska köra någon billig c2d, överklockningsvänligt moderkort, snabba minnen, billigt grafikkort och disk.
Eller när jag tänker efter.. det kanske inte alls blir billigare o.O

Permalänk
Medlem

Min PS3 presterar ju fan så mycket bättre än femtielva datorer men poängen är ju så reducerad på dom

ex. supervillin med 500000 (beräkningar?) gör ju en ps3 klar på runt 4H.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Min PS3 presterar ju fan så mycket bättre än femtielva datorer men poängen är ju så reducerad på dom

ex. supervillin med 500000 (beräkningar?) gör ju en ps3 klar på runt 4H.

Jag tänkte ur ett egoistiskt poängperspektiv
En c2d-dator i 3.5GHz och SMP-klient gör ju klart en WU (beroende på vilken) på ~18 timmar och ger ~1600p för en WU.

Just nu håller jag på med en 2608, det tar 10min och 1sek för att göra klart 1%. Då kör jag 8*438MHz och minnena går i 1056MHz 4-4-4-15.

Men för stanfords del så föredrar dom nog en PS3

Permalänk
Medlem

Jag får ungefär 400-500 Poäng per WU som tar 6-7H.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Hoppade med i laget idag med en serverpark med 5 datorer a'la core 2 duo-standard.

Kan ni inte ha en genomgående nyhet om Folding@Home och laget? Fler är bättre

Visa signatur

Gammal garvad IT-tekniker med lång erfarenhet av nätverk, server och IT-säkerhet m.m.

Permalänk
Medlem

Fick hem en fungerande verision av SMP klienten nu så nu kan jag börja folda på laptopen igen!