Vita rutor på skärmen vid BOOT

Permalänk

Vita rutor på skärmen vid BOOT

Hej.

Har ett Leadtek 6800LE som jag köpte 23/12-04, kopplade in det i min dåvarande dator (amd xp 2200+, moderkort med 4x agp). Och fick då dagen där på tror jag vid BOOT, vita rutor som små blinkar i takt, de har 5cm mellanrum som kom upp vid boot, trodde att det berodde på mitt moderkort som inte klarade av grafikkortet. Men nu när jag köpte min nya dator 22/7-05, så var det samma problem igen på kortet. Men har inte orkat ta tag idet förän nu.

Detta problem händer bara ibland, antingen så går det 1 vecka utan att det händer så där, eller så blir det så vid varje uppstart av datorn.
För att lösa detta problem så måste jag stänga av datorn efter 5sek, och starta igång den då är rutorna borta. Volten är standard (1,1V) har öppnat upp 4pixel pipes och de resterande vertex shadersana. (12x,1,6vp). Obs, kortet har inte varit klockat alls och körs i 325/700mhz.

Nätaggregatet borde klara att leverera ut ström till grafikkortet då det ligger på 400W (NorthQ agg).

Någon som vet varför de vita rutorna uppkommer och hur man kan få bort dom?, öka med mer volt, överklocka, under klocka?

Tack!

Visa signatur