Permalänk
Medlem

[PHP] - GD Problem

Problem löst!
Jag löste det genom att göra om gif bilden till en jpeg.

Har börjat med lite bildmanipulering i php nu och har kört fast, jag ska sätta ihop två bilder till en, men när jag gör det så den ena bilden färg och ser förjävlig ut. Hur ska jag koda för att få den att behålla all färg? Har kollat runt på php.net utan att hitta något som fungerar och även google.

Kod:

<? header("Content-type: image/png"); if(isset($_GET['prov'])) { $string = $_GET['prov']; $font = "SantasSleighFull Bold.ttf"; $im = imagecreatefromgif("prov.gif"); $src = imagecreatefrompng("corpse.png"); $orange = imagecolorallocate($im, 255, 255, 255); imagecopymerge($im, $src, 5, 15, 0, 0, 226, 128, 100); imagettftext($im, 25, 0, 10, 130, $orange, $font, $string); imagepng($im); imagedestroy($im); imagedestroy($src); } ?>

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid sno en bild från en annan sida, som du gör med så mycket annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Du kan ju alltid sno en bild från en annan sida, som du gör med så mycket annat.

Tycker inte det hör hit riktigt? Du vet ju heller inte vad det är för bilder jag tänker använda senare. Så, skriv något vettigare istället.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det hör hit, du ska skapa en ny bild, sajt whatever, så varför inte sno nått bara? Jag menar din sajt metalmade är ju ganska bra på det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Jag tycker det hör hit, du ska skapa en ny bild, sajt whatever, så varför inte sno nått bara? Jag menar din sajt metalmade är ju ganska bra på det...

Hör det hit ungefär lika bra som dina dåliga recensioner på nedladdade skivor?

Permalänk
Medlem

Eller så kan du göra gif-bilden till en truecolor-bild, tror jag. Kolla kommentarerna på http://se.php.net/imagecopymerge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZeRoc
Hör det hit ungefär lika bra som dina dåliga recensioner på nedladdade skivor?

Har kvitto på varenda skiva samt screenshot på den ifall du vill ha det?

Permalänk
Geeks
SweClockers

Då lugnar vi ner oss ett par hekto och återgår till topic.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför. Det var Bahamas som började leka uppkäftig.

Permalänk
Medlem

Så kul att se er "nöjesdel" ni kopierar sidor hela tiden. Lär er att koda istället för att kopiera från allt och alla. Nollor!

www.metalmade.org/noje
www.undertexter.se

Stor skillnad!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Då lugnar vi ner oss ett par hekto och återgår till topic.

Det kanske är dags att följa ovanstående råd från en moderator?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTottE
Det kanske är dags att följa ovanstående råd från en moderator?

Absolut, ber om ursäkt om jag gick alldeles för långt ifrån topic, lite störande bara att se när folk plagierar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Så kul att se er "nöjesdel" ni kopierar sidor hela tiden. Lär er att koda istället för att kopiera från allt och alla. Nollor!

www.metalmade.org/noje
www.undertexter.se

Stor skillnad!

Har du några problem med min sk. kodning så är du välkommen att kontaka mig på min email: icanos@gmail.com. Vad gäller designen har jag inte gjort den så då får du ta kontakt med vederbörande.

Nå, ontopic igen, så har jag löst mitt problem. Jag löste det genom att göra om båda bilderna till jpeg-format istället för att köra en gif och en jpeg.