Wow: Grind money?

Permalänk
Medlem

Wow: Grind money?

Hej, =).

Behöver tips på hur jag snabbt kan farma pengar på wow, behöver väldigt mkt för epic mount. Har googlat men får mest fram skräp.

Tack

Isak

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

www.ebay.com
haha
Vicken level är du då?? Och klass?

Antar att du är 60 om du spar till epic mount.

Klassiker är demonerna i azhara.
Även demonerna i Felwood. Norra framförallt. Droppar mer grönt och mer runecloth enligt min åsikt.

Brukar vara ganska mkt folk där o grinda dock.
Jag brukar faktiskt dra till steamwheedle port i tanaris o springa längst stranden. Spöa alla sköldpaddor. 5 Speckled fragment eller vad dom heter säljs för 45 silver till vendors. Dessutom är paddorna låglvls för en 60 så det går undan som fan. Och det är lite folk där. De som är där är låglvls som itne gör nått ändå.

Tyrs Hand eller Tyrs End (minns inte vad det hette exakt) som ligger längst sydöst i EPL ska vara bra oxo men är söndergankat.
Har bara vart där en gång.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

Tyr's hand är ett poppis farmar ställe på alla serverar.

Personligen har jag ett ställe med lvl 59-60 mobs som spawnar otroligt snabbt och det är aldrig någon annan där, gör ca 10G+ i timman på dom. *Hint* Utanför en ej ännu öppnad zone.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

hmm hint 2 - kan det vara mobs som kastar stenar?

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Tyr's hand är ett poppis farmar ställe på alla serverar.

Personligen har jag ett ställe med lvl 59-60 mobs som spawnar otroligt snabbt och det är aldrig någon annan där, gör ca 10G+ i timman på dom. *Hint* Utanför en ej ännu öppnad zone.

Me smash you die.

Ogres i deadwind pass!

Permalänk
Medlem

alla tjatar om att hearthglen ska vara så otroligt bra för en mage och präst, så jag drog dit med en prästkompis.. båda har lite epics från mc/bwl men saken är ju den att dom är Humanoids så dom börjar kubba på 15% och hämtar fler... :/

förut var det grymt bra att grinda dom första 2 undead grupperna i Light stratholme, men nu när dom gjort så att man bara kan vara inne i 5 instancer på en timme så suger det ganska rejält..

Ska också vara grymt bra att grinda i Scarlet monastery - Graveyard, dock har jag aldrig testat det på ett speciellt seriöst sätt så har ingen egen uppfattning, men en kompis i guilden drog ihop en bit över 140g på en dag där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VitoC
Me smash you die.

Ogres i deadwind pass!

Nej men du var nära, ghost delen grindar jag.
Om man går ner i källarna där finns det enormt mycket mobs.

Medans folk slåss om Ogres har jag alla ghosts för mig själv.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Nej men du var nära, ghost delen grindar jag.
Om man går ner i källarna där finns det enormt mycket mobs.

Medans folk slåss om Ogres har jag alla ghosts för mig själv.

Fåglarna är ju rätt ok att farma också i Deadwind, har aldrig farmat Ogres seriöst där så vet inte... Droppar dom bra grejer då dom där ghostsen längst ner?

Azhara, Deadwind Pass, Tyr's Hand, Felwood etc... Många ställen känns väldigt populära, ofta mycket folk där... Aja, får prova spökena i Deadwind Pass, annars blir det väl fåglarna

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Nej men du var nära, ghost delen grindar jag.
Om man går ner i källarna där finns det enormt mycket mobs.

Medans folk slåss om Ogres har jag alla ghosts för mig själv.

klass?

Permalänk
Medlem

Är warrior lvl 60.

Har tidigare grindat sm cath. ger rätt bra med pengar. så fruktansvärt tråkigt dock. :P.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk
Inaktiv

Dåligt med spel där man behöver farma. För det är groteskt tråkigt :/

Permalänk

Och detta har med tråden...vad att göra?

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av isak88
Är warrior lvl 60.

Har tidigare grindat sm cath. ger rätt bra med pengar. så fruktansvärt tråkigt dock. :P.

säg något ställe där det är kul att grinda...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Dåligt med spel där man behöver farma. För det är groteskt tråkigt :/

Vilket MMORPG behöver man inte grinda i?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Inaktiv

Vet inte. Det som är så trist, skulle vilja ha ett där man inte behöver grinda.

Iaf mina tips ang grinding eftersom man är gammal wow spelare:

SM graveyard var bra, men är nerfad

Tyrs Hand är bra men söndergankat :>

Hippos i Feralas kan man tjäna en del på med, vart bättre förr dock.(också nerfat)

En polare grindade mycket pirater i Tanaris.

Pröva er fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Dåligt med spel där man behöver farma. För det är groteskt tråkigt :/

Man grindar för att få stora summor pengar eller items, inte för något annat oftast eftersom de flesta levlar med hjälp av att göra quests.(Fast det går fortare att grinda )
WoW måste jag säga har den bästa mmo gameplayen någonsin och då har jag spelat en hel del mmo innan.

Visa signatur

Min rigg: XFX 8800GTX, 2gig OCZ PC8500 SLi-rdy edition, Core 2 Duo E6600, Asus Extreme Striker. Systemdisk: 150gig Raptor X. Nätagg: Antec TruePower 850W quattro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Vet inte. Det som är så trist, skulle vilja ha ett där man inte behöver grinda.

Iaf mina tips ang grinding eftersom man är gammal wow spelare:

SM graveyard var bra, men är nerfad

Tyrs Hand är bra men söndergankat :>

Hippos i Feralas kan man tjäna en del på med, vart bättre förr dock.(också nerfat)

En polare grindade mycket pirater i Tanaris.

Pröva er fram.

Vad är nerfad och söndergankat?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Grinda efter golden pearls i Feralas på sydvästra ön.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Spelar du på en server som mycket guilds i MC så kan det vara en bra idé att farma i Arathi Highlands efter Elemental Fire.
Burning Exile har runt 10% chans att droppa dem och de går för ca 2g på min server alliance sidan. "Ravencrest"

Tror även att Elemental Earth kommer att stiga i pris efter patchen då folk kommer behöva Greater Nature Protection Potion i AQ eftersom det inte finns så jätte mycket +nature resist prylar ute.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Vad är nerfad och söndergankat?

/kale

Nerf = när nåt försämras av utvecklarna.

Gank = Betyder egentligen typ att nån/några attackerar en annan spelare eller flera andra spelare som inte har en chans mot dem. Alltså att man anfaller nån som är mycket sämre än en. I det här fallet menade han dock att för många har grindat på det stället och kanske att det är för många som springer runt och gankar där

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Avstängd

Gank är en ihopdragning av gang kill.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Jag brukar alltid skinna på jaguero isle.
Sälja all skinning & drop på AH.

Gav mig ca 300g på nästan 14dygn.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag som är level 39 Dwarf Hunter och vill farma ihop guld till mitt första mount. Vart rekommenderar ni mig att farma?

Har 41 av 80 guld nu, men jag kämpar på. Där jag farmar nu får jag ca 2.5g/h.

Visa signatur

- Macbook Pro -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Nerf = när nåt försämras av utvecklarna.

Begreppet "nerf" är taget från leksakerna som är kopior på t.ex en amerikans fotboll, fast helt i skumgummi.
Istället för den "hårda" och potentiellt "farliga" fotbollen så har du en mindre farligare variant i skumgummi som du kan kasta omkring utan att någon gör illa sig.

http://dictionary.reference.com/search?q=Nerf

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk

Grindade 800 g på 3 veckor i Tyrs hand (3h om dan), Blåa drops och epic drops är inte medräknade. Men om jag räknar med dem fick jag ihop 1400g.
Spelar som Mage. (Frostspeccad) och någorlunda hyffsad dmg gear.

Ett annat tips är Fåglarna i Deadwind pass. Lashers i Azhara är helt okej att grinda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grunkan
Jag som är level 39 Dwarf Hunter och vill farma ihop guld till mitt första mount. Vart rekommenderar ni mig att farma?

Har 41 av 80 guld nu, men jag kämpar på. Där jag farmar nu får jag ca 2.5g/h.

Sten killarna i badlands. Dom droppar stenar, som säljer för VÄLDIGT mycket pengar till en vendor. Droppar även elemental earth, som går för en hel del.

Permalänk
Medlem

Jag, som warlock, om jag är ensam, tjänar ~20g i timmen på grå/vit-loot från fåglarna i deadwind pass. Man hinner dra ett varv där precis lagom till de börjar respawna igen. Fyi så brukar det vara en hel del folk där, men vanligen så brukar folk respektera att man var där först och rider vidare istället.. Fast jag tjänar ännu mer på herb/alchemy, försök att utnyttja dina professions så kan du oftast tjäna ganska bra pengar.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyDrAn
Begreppet "nerf" är taget från leksakerna som är kopior på t.ex en amerikans fotboll, fast helt i skumgummi.
Istället för den "hårda" och potentiellt "farliga" fotbollen så har du en mindre farligare variant i skumgummi som du kan kasta omkring utan att någon gör illa sig.

http://dictionary.reference.com/search?q=Nerf

Jag vet, men det används i det sammanhang att utvecklarna försämrar nåt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Tyrs Hand är bra men söndergankat :>

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Grindade 800 g på 3 veckor i Tyrs hand (3h om dan), Blåa drops och epic drops är inte medräknade. Men om jag räknar med dem fick jag ihop 1400g.
Spelar som Mage. (Frostspeccad) och någorlunda hyffsad dmg gear.

Ett annat tips är Fåglarna i Deadwind pass. Lashers i Azhara är helt okej att grinda

Synd att dom nerfade Tyr's Hand, var rätt bra innan. Nu kan man i stort sett vara ensam, och hinna springa runt husen osv utan att dom hunnit respawna Förut så respawnade dom ju fort som fan.

3 veckor? Orka vad segt ^^ Man vill ju ha pengar fortare Fast du grindade ju bara 3 timmar som du sa, per dag. Man kan säkert få ihop pengar snabbare men är ju rätt mycket folk där. Nätter/kvällar och mornar är det dock rätt tomt, iaf på min server.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkan
Jag, som warlock, om jag är ensam, tjänar ~20g i timmen på grå/vit-loot från fåglarna i deadwind pass. Man hinner dra ett varv där precis lagom till de börjar respawna igen. Fyi så brukar det vara en hel del folk där, men vanligen så brukar folk respektera att man var där först och rider vidare istället.. Fast jag tjänar ännu mer på herb/alchemy, försök att utnyttja dina professions så kan du oftast tjäna ganska bra pengar.

Mm, jag fick också ihop något sånt, ~20 g sist jag var i deadwind. Så skön respawn tid, om jag sätter mig i shadowmeld och glor lite på tv snabbt, så har dom respawnat runt mig när jag går ur shadowmeld igen Synd att jag har yrken man knappt tjänar på (engineering, men sen har jag knappt rört mining), men men. Engineering är så roligt och bra så det vill jag inte ge upp ^^

Jag lär fortsätta grinda fåglar i Deadwind, synd att det är så segt. Fast det kunde varit värre

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |