Permalänk
Medlem

Ny design! Konstruktiv kritik.

Jag har gjort om designen helt till http://bakgrunder.no-ip.org
Vad tycker ni om den?

Sidan validerar som xhtml 1.1 och css:en validerar. Den ser likadan ut i Firefox 1.5 och Internet Explorer. Om ni har någon annan webläsare eller om ni inte kör windows får ni gärna rapportera ev. buggar.
För tillfället har jag bara tillgång till windows. =/
Jag har fixat uppdateringsscript så förhoppningsvis kommer jag att hålla sidan uppdaterad med nya bilder ett tag framöver.

Tack på förhand.

// Christian

Permalänk

Såhär ser den ut i opera:

Sen tänkte jag bara upplysa dej om att publicera bilder från deviantART utan tillstånd är ett upphovsrättsbrott..

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeVision
Såhär ser den ut i opera:
http://www.snortfroken.net/~copycat/upload/files/cacc22b5b981...

Sen tänkte jag bara upplysa dej om att publicera bilder från deviantART utan tillstånd är ett upphovsrättsbrott..

Hm.. då får jag jaga buggar. =/

Jag publicerar inga bilder, bara tumnaglar och länkar till deviantart.

Permalänk
Medlem

Sidan är snygg i Firefox, men du bör nog granska den i IE och Opera :/

Det du kan göra är att lägga till vem som har gjort vilken bild så att man får reda på det utan att besöka Deviantart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix
Sidan är snygg i Firefox, men du bör nog granska den i IE och Opera :/

Det du kan göra är att lägga till vem som har gjort vilken bild så att man får reda på det utan att besöka Deviantart.

Nu ser den ok ut i IE.

Då ska jag lägga till namn sen.

Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Nu ser den ok ut i IE.

Då ska jag lägga till namn sen.

Tack.

Tack själv, nu fann jag några snygga bilder att spara

Permalänk
Medlem

Ser bra ut i Safari i Mac OSX. I FireFox för mac ser det däremot knasigt ut:

Edit: Lite kritik på designen. Jag tycker det ser bra och lättnavigerat ut. Dock tycker jag det är lite mycket grått, för få kontraster... Kanske ha "ramen" svart istället?

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Om det är sidan du vill ha kritik på (designmässigt) så tycker jag allt ser bra ut.
Det känns däremot som hem-sidan är lite överflödig eftersom sidan bara har ett syfte, man kanske kan lägga informationen som ligger på hem-sidan längst upp vid bakgrundsbilderna?
Känns också som om du skulle kunna lägga lite mer tid på bannern/loggan för att få den lite mer tilltalande.
Sedan måste jag också säga att du har väldigt bra smak vad gäller bilderna, alla ser bra ut (lägger till sidan bland favoriterna), den kommer att användas.
Bra jobbat!

Visa signatur

iMac Core Duo 2GHz, 1GB RAM, 256MB VRAM, Mac OS 10.4.6, iLife '06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fe|ix

Tack själv, nu fann jag några snygga bilder att spara

Trevligt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar
Ser bra ut i Safari i Mac OSX. I FireFox för mac ser det däremot knasigt ut:

http://hem.bredband.net/petkje/ffknas.png

Edit: Lite kritik på designen. Jag tycker det ser bra och lättnavigerat ut. Dock tycker jag det är lite mycket grått, för få kontraster... Kanske ha "ramen" svart istället?

Skum bugg. =/

Jo, färgval har jag inte lagt ner så mycket tid på, det är roligare att knopa php.

Tack för kritiken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik88
Om det är sidan du vill ha kritik på (designmässigt) så tycker jag allt ser bra ut.
Det känns däremot som hem-sidan är lite överflödig eftersom sidan bara har ett syfte, man kanske kan lägga informationen som ligger på hem-sidan längst upp vid bakgrundsbilderna?
Känns också som om du skulle kunna lägga lite mer tid på bannern/loggan för att få den lite mer tilltalande.
Sedan måste jag också säga att du har väldigt bra smak vad gäller bilderna, alla ser bra ut (lägger till sidan bland favoriterna), den kommer att användas.
Bra jobbat!

Tack så mycket. Kul att du gillade den.

Jag har funderat lite på att bara ha en sida. Det skulle nog lösa buggen i Firefox under OS X om menyn försvann.

Edit: Jag bytte till en grön färg istället för den gråa och så slog jag ihop "hem" och "bilder" till en sida. Ni med OS X och FireFox, ser sidan bra ut nu?

Permalänk
Medlem

Snygg sida! Några grejer:

- Man får meddelandet "No style sheet found" när man trycker på "CSS" längst ner.
- Stör mig lite på att sidan är rektangulär med raka hörn medans hörnen runt om är rundade.
- Länken "Ip" fungerar inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av docster
Snygg sida! Några grejer:

- Man får meddelandet "No style sheet found" när man trycker på "CSS" längst ner.
- Stör mig lite på att sidan är rektangulär med raka hörn medans hörnen runt om är rundade.
- Länken "Ip" fungerar inte.

CSS valideringen är fixad nu.
Jag får se om jag testar något annat med hörnen.
Jag verkar ha lite problem med Virtual Host, men nu funkar länken iaf.

Edit: Efter lite felsökning ser sidan likadan ut i Opera, Internet Explorer och FireFox under windows.

Nu visas den senaste bilden först och så är lite annat ändrat. Mest "under skalet". Bland annat så ligger all bildinformation i en MySQL-databas.

Permalänk
Medlem

Får följande meddelande:

Citat:

Directory Listing Denied
This Virtual Directory does not allow contents to be listed.

Permalänk

ligger sidan nere?

Permalänk
Medlem

Min no-ip domän verkar strula. =/ Testa denna adess: http://213.65.38.96

Permalänk

Hoppas du har tillåtelse att använda bilderna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Hoppas du har tillåtelse att använda bilderna.

Om du menar tumnaglarna så är det jag som har förminskat dem.