Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Xp~ är inget och satsa på numera, den är dyr, och det finns kylare för mindre pengar som kyler bättre. Big TT, eller en ninja.

Fördelen med XP-kylarna (XP-120 och XP-90) är att de är väldigt lätta. XP-120 presterar dessutom bättre än TtBT enligt detta test.
- http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_051214_Fem_120k...

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Fördelen med XP-kylarna (XP-120 och XP-90) är att de är väldigt lätta. XP-120 presterar dessutom bättre än TtBT enligt detta test.
- http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_051214_Fem_120k...

ja där har du fördelen men big tt'n är inte speciellt tung heller.
jo men big tt'n var ju repad och allmänt konstig. ta röstningen i forumet,var iofs ett tag sen men där hade majoriteten valt ninjan och big tt'n. det är dom 2 kylarna som presterar bäst med luft och 9500an, fast den kylaren har gått både upp och ner.
eller läs runt 20 andra tester så kmr man fram ganska snabbt vilken kylare som är bäst, titta bara på priset på big TT'n ?

nackdelen med xp~ är att dom är så dyra, finns direct inget dåligt med big tt'n faktiskt. har inte hittat någon än, jo den är stor, men det är som flästa idag tycker ja.

däremot så ska jag köpa vapochill kittet som ni hade på test, nya vattenkylningskittet, det var fett bra.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
ja där har du fördelen men big tt'n är inte speciellt tung heller.

813g inkl. fläkt jämfört med XP-120 som väger 370g utan fläkt. Även med fläkt hamnar XP-120 under 500g (vägde just en 120mm-fläkt jag har liggandes, 128g. ). Tror inte det finns en kylare som väger mindre än XP-120 och samtidigt presterar bättre.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
813g inkl. fläkt jämfört med XP-120 som väger 370g utan fläkt. Även med fläkt hamnar XP-120 under 500g (vägde just en 120mm-fläkt jag har liggandes, 128g. ). Tror inte det finns en kylare som väger mindre än XP-120 och samtidigt presterar bättre.

det kan jag hålla med om. till vikten presterar den bäst. men och andra sidan vem bryr sig om vikten då varken big tt'n eller Xp är farligt för mobbot ? då man hanterar den bra,. inte kasta rundor med lådan.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

XP120 är dock väldigt bökig med storlek, har man fel typ, dvs hög/låg så tar XP120 i minnena.

En sak jag inte fattar med Thermalrightsnubbarna är varför de gjort XP90C i koppar men inte XP120. ok, den kanske skulle väga 200gram mer än XP90C (typ 800gram) men och andra sidan väger ju typ alla kylare det.

Visa signatur

AMD Ryzen 7600X3D
MSI Pro X670-P WiFi
Kingston Fury Beast Black DDR5 6000Mhz 64GB (KF560C36BBEK264)
Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD 2TB
Be Quiet! Pure Rock 2 Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Fördelen med XP-kylarna (XP-120 och XP-90) är att de är väldigt lätta. XP-120 presterar dessutom bättre än TtBT enligt detta test.
- http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_051214_Fem_120k...

Dock har flertalet andra tester (som jag litar mer på) visat att xp120:an är sämre än tt:n ( http://www.behardware.com/articles/568-1/test-25-cpu-coolers.... bla). För mig var tt:n betydligt bättre än xp120:an. Vill du köpa den billigt axzell så är det bara att hojta till på irc

Edit: Antagligen så var det nått vajjsing med swec:s tt då den testades. Kan inte tänka mig nån annan anledning till att den prestera så dåligt.