Permalänk
Medlem

In-ear-lurar med 2,5 mm-kontakt?

Mina små lurar har gett upp så jag måste köpa mig ett par nya. De ska användas uteslutande till en Qtek S100 som har 2,5 mm-ingång. Finns det några vettiga lurar som har 2,5 mm-kontakt så att jag kan slippa använda adapter?
Pris spelar ingen större roll så länge de låter bra och sitter som de ska.

Visa signatur
Permalänk

Jag föreslår att du införskaffar en 2,5 till 3,5mm adapter istället. Då kan du ju använda vilka hörlurar du vill!

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Jo, jag har en sådan adapter till mina nuvarande lurar, men jag tänkte att jag skulle slippa använda den. Alltid skönt att ha så lite sladd med sig så att säga. Och lurarna kommer enbart användas där det är just 2,5 mm som gäller.

Eftersom att allt fler telefoner börjar bli skapligt kompetenta på musikområdet och har 2,5 mm-kontakt tycker jag det borde dyka upp både en och två lurar som också kör på sådan kontakt. Men så verkar det alltså inte vara...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En enkel lösning på problemet är ju att köpa ett par lurar du gillar, klippa av kontakten och sätta dit en 2,5mm kontakt istället.
Då kan man samtidigt passa på att korta ner sladden till exakt den längd man vill ha så blir det kanske lite mindre trassel också.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk