Kan jag använda delar från min gamla dator till en shuttle?

Permalänk
Medlem

Kan jag använda delar från min gamla dator till en shuttle?

Hej! Det är sähär att jag börjar bli väldigt sugen på att köpa mig en shuttle:P

Så nu undrar jag om det går att använda hdd, ram, cpu och graffe från min gammla dator. sålänge det är samma socket osvosv. som i det moderkortet som sitter i shuttle'n såklart.
Funkar detta, eller är det ngt annat som man måste tänka på?
Värt att nämna är kanske att jag har
gpu: HIS excalibur x800Pro
cpu: amd64 3400+
hdd: 200gb segate
ram: 2*512 kingston..

Sen undrar jag även om det är ngn barebone/shuttle ni rekomenderar!

Tack på förhand!

Permalänk

det där är väll sockel 754?

svårt att hitta shutel till dom...

denna är bra till socket 939 iallafall

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SHSN25P

Permalänk
Hedersmedlem

*ämnesraden redigerad*

Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Re: noobfråga!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Hej! Det är sähär att jag börjar bli väldigt sugen på att köpa mig en shuttle:P

Så nu undrar jag om det går att använda hdd, ram, cpu och graffe från min gammla dator. sålänge det är samma socket osvosv. som i det moderkortet som sitter i shuttle'n såklart.
Funkar detta, eller är det ngt annat som man måste tänka på?
Värt att nämna är kanske att jag har
gpu: HIS excalibur x800Pro
cpu: amd64 3400+
hdd: 200gb segate
ram: 2*512 kingston..

Sen undrar jag även om det är ngn barebone/shuttle ni rekomenderar!

Tack på förhand!

Om det fungerar bra i en Shuttle (eller annan SFF-dator), beror mest på om det är ICE-Q versionen av grafikkortet du har (den med en NV-silencer på). Det är svårt att få plats med en såpass stor kylare i ett Shuttle-chassi utan att modda chassit. Om det är ett grafikkort med mer normalstor kylare, så får det plats utan problem (t.o.m en VF700 får plats om man kapar några av kyllamellerna några millimeter och står ut med att extrakortplatsen täcks).

Om du har ett grafikkort utan extremt stor kylare, så skulle en SN25P fungera utmärkt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

men SN25P har väll kortplatserna på anndra sidan? aså på höger sida sett framifrån? å då täcker den ju bara en pci plats å då e de ju lungt?:D

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk
Medlem

Denniz PoP: Tackar!

räven: japp det är socket 754 till dom

WrongTarget: Nej det är inte iceq versionen jag har, har den vanliga. fasst det är ingen liten fläkt till den heller, tycker inte jag iaf:P
Jag får ta mig en titt på dom SN25P. Tackar!

Edit: Hittade detta chassit på db: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=X-LANBOX

Är det nått att ha tror ni?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Denniz PoP: Tackar!

räven: japp det är socket 754 till dom

WrongTarget: Nej det är inte iceq versionen jag har, har den vanliga. fasst det är ingen liten fläkt till den heller, tycker inte jag iaf:P
Jag får ta mig en titt på dom SN25P. Tackar!

Edit: Hittade detta chassit på db: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=X-LANBOX

Är det nått att ha tror ni?

OK, om det är en socket 754 så funkar tyvärr inte SN25P, den har ett socket 939-moderkort.

Visa signatur

~Pelle~