Permalänk
Medlem

Hmm, 72 processer, på en bärbar thinkpad... Har bara igång EasyPHP, Gmail Notifier, F-Secure, Screenshooter, SmartFTP, Gimp, Winamp, Firefox, Folding@Home och Anteckningar. CPU-användning: 100%, Allokerat: 667mb/1228mb.
Kanske dags att köra om datorn...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

29 igång atm varav 16 är sånna jag valt själv att starta

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

Nu är ju antalet processer som är igång inte lika intressant som hur mycket minne/processortid de använder.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

46

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Varför har så många fått någon galen ide om att det är bättre desto mindre minne osv man har allokerat när man sitter och idlar?? Alla MB som är över finns ju där för att användas. När man sen startar ett spel så stökas det ju ändå om ganska rejält i minnesanvändningen.

Själv tycker jag det ultimata vore om den lagrade upp allt som behövs. mp3 playlist och alla program så hårddiskarna kunde somna in mer eller mindre för gott så slapp man allt surrande.

Däremot är det ju självfallet dumt att ha processer som inte gör någon nytta igång! det segar ju bara ned.

Visa signatur

Numer nästan helt drogfri!

Permalänk

Är det ingen som vet varför explorer-processen används kraftigt efter jag har varit i en mapp i ungefär 30 sekunder? Ungefär 60 % hela tiden :/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheyCallMeImba
Är det ingen som vet varför explorer-processen används kraftigt efter jag har varit i en mapp i ungefär 30 sekunder? Ungefär 60 % hela tiden :/

Du kan testa att stänga av Windows förhandsgranskning av olika format.

Skriv följande i 'Kör':

regsvr32 /u shimgvw.dll regsvr32 /u shmedia.dll

Permalänk

Tackar, det funkar nu!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheyCallMeImba
Tackar, det funkar nu!

Fint!
Om du senare vill aktivera förhandsgranskningen igen skriver du:

regsvr32 shimgvw.dll regsvr32 shmedia.dll