Permalänk
Medlem

Vattenkylning till nytt chassi! =)

Tja!

Det är såhär att jag tröttnat riktigt rejält på mitt x-case dracula (behöver jag säga varför?;P).
Så nu hade jag tänkt att jag skulle köpa Aspire X-QPack, mest pga att det är smidigt och inte superdyrt.
Jag hade även tänkt planer på att skaffa mig lite fetare kylning till det, och när jag satt och plockade på mig lite nya flöktar osv på db så märkte jag att jag var uppe i vattenkylningspriser!
Så vattenkylning it is!:D
Och nu till den ständigt återkommande frågan, vilket ska jag ha?! Jag är ju ingen expert alls på vattenkylning, så jag har inte lagt en tanke på att plocka ihop ett kit själv. Men å andra sidan så gillar jag inte heller dom färdiga paketen, alltid nått som man inte vill ha med i dem..:P
Så är det någon skillad jäkel som har lite tips på vad jag ska köpa för kit/vad ajg ska plocka ihop själv?

Permalänk
Hjälpsam

Som H2O n00b som jag (var) kikade jag runt lite och fastnade på paket för enkelhetens skull, och det jag föll för och som jag är mycket nöjd med är Asatecs Waterchill paket. Rekomenderar att du väljer ett paket med redig pump och radiator, men kanske inte så många block om du absolut inte behöver det, mest för att lämna rum för uppgradering senare.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Okei tack!

Jag har kikat runt lite nu och tror att jag har hittat ett jag vill ha!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=52883

Jag har läst recentionerna på swec och tycker att detta verkar vara ett bra, snyggt och smidigt vattenkylningskit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yoda^FFS
Okei tack!

Jag har kikat runt lite nu och tror att jag har hittat ett jag vill ha!
http://www.webhallen.com/prod.php?id=52883

Jag har läst recentionerna på swec och tycker att detta verkar vara ett bra, snyggt och smidigt vattenkylningskit

Nejnejnej och åter nej!
Ta som sagt ett asetek set som tex detta:

http://komplett.se/k/ki.asp?sku=310113

Permalänk
Medlem

Hmm, varför tycker du inte jag ska ta gigabytes kit? Det asetek är ju klart med intresant med. Vill bara veta varför du inte rekomenderar det.

Permalänk
Medlem

Jag tror, har såklatr inte testat själv, att du kan få svårt att få in gigabytes radiator i x-qpacken eftersom den är nästan 20cm "hög" och fläktplatsen är för 12cm fläkt.

Dessutom vill jag bestämt hävda att Aseteks paket är bättre, om inte annat så tack vare rejälare delar och att det är lättare att bygga ut.

Min åsikt bara.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Jag tror, har såklatr inte testat själv, att du kan få svårt att få in gigabytes radiator i x-qpacken eftersom den är nästan 20cm "hög" och fläktplatsen är för 12cm fläkt.

Dessutom vill jag bestämt hävda att Aseteks paket är bättre, om inte annat så tack vare rejälare delar och att det är lättare att bygga ut.

Min åsikt bara.

Jag håller med fullständigt, Aseteks är kvalitet.. Själv så har jag precis beställt ett "Thermaltake Big Water 745 för att jag beställde även Thermaltake Armor chassi och vattenkylningen är gjort för att passa smidigt i det chassit.

Men Aseteks grejer är bra saker, ej Gigabyte ! Min åsikt !

Visa signatur

Datorn:
|| Asus A8N32 SLI Deluxe || AMD Opteron 168 1.8ghz klockad till 2700MHZ || Corsair TWINX 4000PT 2048mb || Point Of View 7900GTX 512mb 650/1600MHZ || Raptor 36gb(system) || 480gb lagring(4diskar)..

Permalänk
Medlem

Oooj! Ja 20 cm får jag ju inte plats med på det chassit. Hmm det får bli Asetek då! Tackar för svaren.

Permalänk
Medlem

jag har dendär gigabyte och den funkar prima.. köpte iofs aurora chassiet så det va i stort sett "bult-on"

Den duger då till mig, är tyst och kyler bra.. har 29C idle nu med 800mhz klock och när jag pressar skiten ligger jag runt 44C (x2 3800+)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har precis som dig Yoda^FFS fastnat för Gigabyte-kitet. Det är riktigt snyggt, verkar kyla helt okej och ska inte väsnas för mycket. Planerar att inhandla det till slutet av månaden tillsammans med ett gpu-block. Fördelen med Gigabyten är ju att det är 1/2" slangar, i jämförelse mot Big Water 745 som kör med 3/8", vilket ger ett bra flöde. Satt och velade mellan dessa men valde tillslut (tror jag) Gigabyte-kittet. Klart man kan plocka ihop ett kit själv, men jag gillar estetiken på Gigabyten.

Visa signatur

Antec / Asus A8n-e / AMD x2 3800+ / Radeon 9800 / Corsair 1024