Permalänk
Medlem

jag gillar gravity feed airbrushes med dual action..

gravity feed = koppen uppe på airbrushen färgen sugs ner..
dual action = där man kan kontrollerna bår färgflöde och luftflöde med "triggern"
märken etc finns en uppsjö dock och finns olika nackdelar med många ..

gällande kompressor .. det finns all från luft på sprayburk till mini kompressorer .. dock är frågan vad du ska airbrusha ..

skulle rekommendera en membrankompressor då de är otroligt tysta men kostar lite mer .. ska inte gå in så mycke på det men för att testa köp en på claes olsson och uppgradera om du finner det kul..

Gällande färg är det samma där vad ska man måla ..
jag gillar akryl färg men Createx färger som blandas med vatten.
här finns en Bond All som man även kan blanda i för en ännu bättre fästförmåga.
sen kan man ju gå över på ICI färger som blandas med en aktivator.
Denna färg har en smörjande effekt på Airbrushens nål och den torkar inte lika lätt på nålen.
mycke trevlig vid frihands målning.

skulle kunna fortsätta en del men de e lite info ..

Permalänk
Medlem

ok.

har just nu nån skit billig airbrush som kostade typ 100kr på classe (30-6070). men jag har inte kunnat testa den pga att jag har bara en stor kompressor o de är för hårt luft tryck i den. men jag ska köpa en tryck regulator så jag kan testa airbrushen. men jag tror inte den är så bra för den va ju så billig

Permalänk

så otrloligt sjukt man fastnar verkligen och kollar på det, gillar det starkt halv mystiskt. Ja gotal gör en guide om airbrush spelar väll ingen roll om du är hobby amatör resten av (nästan alla) är 1337 noobs på det så an tror fortfarande att du är bäst ;).

Ser att du gjorde en "halv guide" gör en nu tråd

Permalänk
Medlem

håller på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
håller på

GoTaLL, vad har du för medel när du tvättar din airbrush?

såg en bild där du bygger swec chassit o där såg man att delarna låg i ett bad

Permalänk
Medlem

oki .. detta är ett av chassina som ska med till Dreamhack .. och måste ju kirra klart det .. medans jag väntar på dlear till andra grejjer så pillar jag på detta..

toppen på chassit .. jag tycker dock ett par "djupa" flames skulle passa så detta är vad det blir ..

klistrat på toppen..

grovt linjerat och iffylt ..

här ser man åt vilket håll det skall graveras för att få ett visst "djup"

här ser man lite mer..hur "djupet" framträder..

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt Skulle lätt vilja ha en sån.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

mycket snyggt, fick mycket liv i det hela! Me like=)

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk

GoTaLL - Hur går det med guiden??

Är sugen och se...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Angående ögat så skulle det bli mer öglikt om du kunde få bättre skärpa på pupillen tror jag. Och så skulle nog effekten bli bättre med en liten svart rand runt ögat men det är nog mer min personliga smak som säger det.

Skitbra jobbat :).

Visa signatur

|C2D E6400||MSI 975X Platinum PU ed.|2x512 G.skill HZ PC6400|Tagan 500W Dual engine|Connect3D X1800XT|

Permalänk
Medlem

oki chassit klart .. ännu ett som ska med till dreamhack

så blev toppen ..

dörren skall göras fönster på.. 2 små tribal ögon ..

en liten början..

här ser man nästan vad som skall sågas ut ..

inge speciellt .. men istället för ett vanligt kantigt fönster så lite kurvigt..

tar form..

så kan det se ut..

plexi skall fästas med dubbelhäftande tejp .. lätt att ta bort om det skulle behöva bytas fönster .. och håller sig fast otroligt om man vill det ..

så lite final pics..

Permalänk
Medlem

Öga?
Fattar inte kan inte urskilja ett öga ur det där, fattar VAR det ska vara men ser det inte.

men ja airbrush vad ska man köpa? duger det på clasolssons?

EDIT: oj ^^ missade typ varrenda bild förlåt.

Nu när jag ser bilderna ATTANS va snyggt!

Permalänk
Medlem

får man fråga lite hur en airbrush funkar? är inte mitt område direkt
säg nått med müsli så kan jag allt

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

finns olika airbushes dock .. men

"INTERNAL MIX"
Indikerar att luft och färg blandas inne i Airbrushen.
Luft och färg sammangår i Airbrush huvudet tillsammans, det producerar ett ingående finfördelat tunt punktmönster.

"EXTERNAL MIX"
Indikerar att luft och färg blandas utanför Airbrushen.
Luft och färg sammangår utanför Airbrush huvudet, eller flödar tillsammans. External mix Airbrushes producerar större punktmönster än vad internal mix Airbrushes gör.

"SINGLE ACTION" (Singelaction)
Airbrush där triggern endast kontrollerar luftflödet. När triggern är nedtryckt sprayas en förinställd mängd luft. Mängden luft regleras genom att vrida på nålinställningsskruven på baksidan av handtaget, eller om det är en External mix Airbrush genom att vrida på flödesknappen på färgmunstycket på den främre delen av Airbrushen

DUAL ACTION" (Dubbelaction)
Airbrush där triggern kontrolerar både luft och färg (nedåt för luft, bakåt för färg). Denna enkla rörelse tillåter artisten att ändra bredden på linjen, sprutbildens storlek och färgens tjocklek utan att sluta röra handen.

"BOTTOM FEED"
Airbrush där färg kommer genom en uppsugningstub eller färgkopp som är fäst undertill Airbrushen.
Flyttbara burkar eller färgkoppar i olika storlekar kan anslutas till och användas med Bottom feed Airbrushes.
Denna form är oftast mer mångsidig och möjligör för användaren att byta färg fort.

"SIDE FEED"
Airbrush där en smal färgkopp passar på sidan av Airbrushen.
Färgkoppen kan roteras och det gör det möjligt att arbeta på både vertikal och horisontella ytor.
Denna form tillåter även användaren att göra fina detaljer utan att sikten störs utav en färgkopp monterad ovanpå Airbrushen

Permalänk
Medlem

nice=)

Visa signatur

System :: Aopen HQ08 :: Hiper Type-R 580W :: Gigabyte ATX nForce4 SLI :: AMD Athlon 3000+ :: TwinMOS 2 x 1024 PC3200 :: GeForce 6800 GT :: 2 x 200GB
Säljes :: 2 st 250 GB HDD Sata :: 8 st 120 mm fläktar
Mail :: Emil.hermansson@hotmail.com

Permalänk
Medlem

nu tror jag vet hur en sån ser ut. förresten Gotall. minns du den ljusblåa plexiglas-musmattan du moddade på DH Summer 05?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
nu tror jag vet hur en sån ser ut. förresten Gotall. minns du den ljusblåa plexiglas-musmattan du moddade på DH Summer 05?

nej kommer inte ihåg :\ ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
nej kommer inte ihåg :\ ,

Den som du först märkte ut med tusch och sen när du inte hade borttagningsmedel, då fick jag den för halva priset

don't remember?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

hm jo kanske ringer en klocka ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
hm jo kanske ringer en klocka ..

i vilket fall va de min. lite kul att du inte nån aceton eller vad du skulle ha för att ta bort tuschen ^^. ännu roligare va de att du kom på de efter du va klar med tuschandet.

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk
Medlem

vafan det e andra bilder nu:P?
har hänger man inte med:P skit nice iallafall:D

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

nej de e mer bilder men nu är det klart

Permalänk
Medlem

menar du att det va samma bilder på första sidan som det e nu:S?

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

Du tar det aldrig lugnt du...

Nice job!

Visa signatur

Dator: MacBook Pro 16 M1 Max
Tangentbord: Totem, Sweep, Kyria
Layout: Colemak-DH + Canary

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av djwember
menar du att det va samma bilder på första sidan som det e nu:S?

oki sorry hade inte tänkt på det då jag ändrade bildnamnen på dem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
oki sorry hade inte tänkt på det då jag ändrade bildnamnen på dem

hehe:D np.. trodde jag hade fått fnatt elle nått:P

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk

Det blev riktigt nice enligt mig gillade airbrushen dock inte färgvalet skulle hellre valt rött...

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

jo kinde vart nice men mening är just att det ska bryta