Permalänk
Medlem

Bluetooth möss, vad finns?

Hejsan! Jag är på jakt efter en mus som går att ansluta till en redan existerande bluetoothkontroller (bärbar dator). Jag vill alltså slippa alla former av sladdar och adaptrar, några tips på bra modeller som inte kostar allt för mycket?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk

Jag har en från Microsoft, den funkar kanon... du får med en usb adapter men den behöver du inte använda om du redan har en inbyggd (brukar finnas i modernare laptops)
Den kostade väl runt 4-500:- på onoff och heter Microsoft Intellimouse Explorer for Bluetooth

Permalänk
Medlem

Jag köpte en minimal bluetoothmus till min laptop. På grund av den minimala storleken är ju inte ergonomin helt perfekt, men den är väldigt lätt att ta med sig, vilket jag tycker är rätt viktigt när jag ska ha den till min lilla Dell X1 ultraportabla latop.
Musen har märket Trust, och kostar 200-300 på internetbutikerna.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk

Även om den inte är billig så är den väldigt bekväm; Logitech MX900.

Går alldeles utmärkt att para ihop med en generisk bluetoothadapter.

Permalänk
Medlem

Finns det någon där ute som testat "targus" bluetooth musen som finns på netonnet för 200 spänn (+ frakt)? Undrar mest hur "mini" den är, om den går att använda utan att man får spader!

Permalänk
Medlem

Targus mini-möss brukar vara ganska minimala.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Jag vill återigen lyfta upp frågan för att se om det är någon som har testat musen som jag nämnt ovan och komma med ett riktigt omdömme.