Test Drive: Unlimited - Tråden

Permalänk
Medlem

hej, sitter här med spelet i handen (köpt) men jag måste vara dum eller nått, hittar inte cd-keyn, är det den koden längst ner på baksidan av manualen?

tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

Koden satt under skivan, inne i kartongen. Iaf på mitt ex.

Permalänk
Medlem

Ja, i DVD-fodralet, under skivan...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

servern nere?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

ngn som kan förstå varför mitt tud fps ar 15 :S
sitter på :

amd athlon 64 3700+ @oc 2,5ghz
1024mb 2 st 512mb corsair vs

geforce 7300gs @oc 625mhz 3d klocka/orig 2d clock minne @1168 mhz ddr (?)
har testat klocka ner graffe kortet men de sänkte den till 10fps :/
kör utan ratt så de e inte de, nyaste drivrutinerna till grafikkortet oxå btw.

några förslag på vad de kan va för fel ?

Permalänk

cpu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

cpun ?
spelet kräver väl bara 2.4 ghz eller är ja ute å cyklar :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornetho
Är det mitt budgetgrafikkort?

Ja det stämmer bra. Du bör fundera på att byta ut det eftersom det är en ganska så tydlig flaskhals i ditt system vad gäller spelprestanda.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

haha ok men äre värt att byta upp sig till nå bättre grafikkort, me tanke på prollen ? isf va ska ja byta till ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornetho
haha ok men äre värt att byta upp sig till nå bättre grafikkort, me tanke på prollen ? isf va ska ja byta till ?

Absolut! Mitt förra kort var ett 6800GT och ändå köpte jag mitt 7800GS för "dyra" pengar, det var värt det. Och ett 7300GS är sämre än 6800GT. Även om du hade haft sämre processor hade det varit värt det.
Gissar på att du har PCI-E och då kan du få bra kort för runt 2000kr, X1950Pro t.ex. Har du mer pengar än så finns det än bättre kort. Spelen kommer må mycket bättre

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

pci-e ^^ btw vad kör du din 3700 i för mhz ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornetho
pci-e ^^

Hann inte ändra Kom på att 7300GS måste vara PCI-E sen hehe

Edit-> 2200, dvs original

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

haha ok men du klarar av att köra tud med dina specs/grejjer ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornetho
haha ok men du klarar av att köra tud med dina specs/grejjer ?

Jag kör på max detaljer och hög upplösning utan problem. Och inget i burken är klockat. Så, se till att byta ut det där grafikkortet

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

hmm ska nog göra det tror ja men en grejj till är juh att moderkortet är ett ecs nforce4 :/ de e väldigt budget de me + att de sitter ett sånt där skit nätagg på typ 350W ^^ kanske är dags att sälja ut skiten å skaffa nytt

Permalänk
Medlem

funkar erat online? kan igge connecta till servern:D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cornetho
hmm ska nog göra det tror ja men en grejj till är juh att moderkortet är ett ecs nforce4 :/ de e väldigt budget de me + att de sitter ett sånt där skit nätagg på typ 350W ^^ kanske är dags att sälja ut skiten å skaffa nytt

Agget kan bli ett problem ja...Det hade behövt bytas ut. Allt beror på budget och krav osv. Jag hade nog bytat ut agget eller köpt ett thermaltake purepower samt bytat ut graffet, så håller burken ett tag till iaf. Men har du pengar som du knappt får plats med så ja, är det en annan femma

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

haha de blir nog att hålla sig till efter sommaren med att köpa ny dator

Permalänk
Medlem

core2duo 6300 @ 3Ghz
EN7900GS
1gb 6400ram
Flyter fint i 1680x1240 eller vad det e för upplösning på 22 wide optimalt

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk

Jag kör 1600x1200 4xAA och 16xAF och det flyter fint med min 3700+ @ 2.7GHz.

Men jag har 2x XFX 7800GT, så byt ut ditt grafikkort så får du nog snurr på det!

men kan även kräva PSU byte som tidigare oxå förestlagits.

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen som kan svara på ifall de bara är för mig som de inte går att connecta till gamespy servern?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Avstängd

Problem.

Jag lirade betan. Nu när jag installerar mitt orginal TDU så frågar den aldrig efter cd-key. Den verkar använda den key som jag installerade betan med vilket medför att jag får "Invalid authentication key" då jag försöker spela online. Hur byter jag min nyckel? Måste varit fler än jag som spelade betan

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk

Här är några av mina steg 3 fordon. Har 5 till men dom är utanför bilden.

http://www2.speedyshare.com/data/236972559/2536701/79671311/b...

Visa signatur

[CoolerMaster Mystique 631][Asus P5W DH Deluxe][Intel Core 2 Duo E6700][2gb Corsair Dominator Twin2x8500c5d ][ Leadtek 8800GTX][Seagate 320gb ][Zalman CNPS7700-Cu][Samsung SH-S183A][Samsung DVD-ROM][Zalman ZM600-HP 600W]

Permalänk
Medlem

C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Test Drive Unlimited där ligger alla fall min beta cdkey.

Permalänk
Medlem

igårkväll buggade mitt TDU så fick -hundra tusen på massa grejer o att jag tjänat 140 mille helt fucked up någon annan som fått detta som fått ordning på det? kan man maila till dem o klaga eller nåt?

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet för två dagar sen och det är grymt bra (hade det till min xbox360 jag hade förut). Men fyfan vad buggigt TDU är på PC. Det är helt galet buggigt!

Kolla in här vad som händer med denna lastbil. Och jag gör inget, bara är stilla och tittar.

http://i141.photobucket.com/albums/r65/alexuz1984/cp1.jpg

http://i141.photobucket.com/albums/r65/alexuz1984/cp2.jpg

På andra bilden ser man hur samma lastbil flyger upp mot himlen.
Ett annat problem är att när jag kör så krockar AI bilarna ca 20m från mig helt sporadiskt. Utan att jag gjort något. De som att de osynligt åker in i något. Eller så flyger de rakt upp.
Jag mailade Atari sverige angående detta men ja tror de kommer totalt ignorera det.

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Ahh, juste glömt att nämna. Är det bara jag som stör mig hur sjukt ofta trafikbilarna byter fil på motorvägen? I svängar, i uppförsbackar, när den ena bilen är typ 500m framför dem så byter de fil.

Rätt störigt.

ALEX-GTR

Sånadär buggar är ju roligt

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ALEX-GTR

Ett annat problem är att när jag kör så krockar AI bilarna ca 20m från mig helt sporadiskt. Utan att jag gjort något. De som att de osynligt åker in i något. Eller så flyger de rakt upp.
Jag mailade Atari sverige angående detta men ja tror de kommer totalt ignorera det.

Det här har jag också upplevt då man kör multiplayer. Servern laggar något helt otroligt vilket skapar lustiga situationer. I ditt fall han AI-bilarna säkert väjt för en annan spelare, en spelare som du inte sett pga lagget.

TDU är bra trots alla brister, säg att dem får ordning på lagget och dem värsta buggarna så kan spelet bli underbart. Hoppas ATARI lägger ner mer krut då spelet lanserar på dem stora marknaderna som England/USA den 16:e(?) mars.

En helt annan sak, farthållare, finns inte det?

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaver

En helt annan sak, farthållare, finns inte det?

Nej, eller ja... full gas ALLTID!!!

Skulle vara fint att kunna glida lite med CC det håller jag med om!

Permalänk
Medlem

wiiie ^^ har lyckats få upp fps i 23 (!) när ja spelar är fan tragiskt egentligen :/