Tips på "tjej"spel?

Permalänk
Medlem

Spyro spelen är roliga, den lila draken som springer runt och samlar diamanter, den har jag gillat sen jag var liten.

FFX och FFX-2 är bra tjejspel också som finns till ps2, speciellt ffx-2 med yuna, rikku, paine, dress-spheres and such stuff , bilspel är inte heller så svåra

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

Re: Tips på "tjej"spel?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeopardy
Det har tidigare eftersökts "tjejspel" här på SweC men de trådarna har en förmåga att urarta i en massa käbbel om varesig det finns sådana eller inte. Jag försökte till en början komma på en annan titel på tråden och det jag söker men det gick inte så bra.

Faktum är att min flickvän precis fått upp ögonen för tvspel och jag behöver lite tips på fler spel hon kan tänkas gilla. Det hon gillar är spel med söta karaktärer som är utmanande utan att vara för avancerade. Plattformsspel i stil med Super Mario går utmärkt och även de flesta pusselspelen. Jag tror även att exempelvis Mario Kart skulle gå lysande, problemet är bara att den enda konsol vi har är en PS2:a. Just ja, hon älskar Sing Star-spelen också.

Så, är det någon som har något bra förslag på spel som vi kan köpa (till PS2)? Och snälla, bespara mig allt käbbel angående att termen "tjej"spel är förlegad.

Ps. The Sims är inte ett alternativ.

Oh yes!!! Sing star är sketa kul. Perfekta sättet att öka stämningen på en rätt så tråkig förfest

Permalänk
Medlem

Jag har en ps2a med sjukt mycket spel. Min sambo har hittils fastnat i följande:

Tony Hawk's american wasteland
Burnout Revenge
Singstar (alla skivor går bra)

Summa: Tjejer tycks generellt uppskatta spel som är lätta att sätta sig in i, kräver träning, och som saknar handling. Min sambo kan testa samma trick 500 gånger i Tony Hawk innan hon lessnar. Men efter 5 minuter av valfritt Final Fantasy vill hon ta livet av sig.

Permalänk
Medlem

Guitar Hero går alltid hem, hos alla!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Medlem

Några PS2 spel vet jag inte. Några äventyrs spel till pc (flera av dom är gamla och kan vara svåra att få tag på i butiken)

- Monkey Island 1-4, rekommenderar 3:an
- Sam'n Max
- Grim Fandango
- Fahrenheit
- Broken Sword 1-3
- The longest journey
- Dreamfall: The longest journey

Övriga spel:
- Heroes of might & magic serien
- Black & White 2
- Civilization 4
- Fable: The Lost Chapters

Visa signatur

Athlon 64 3200+, Asrock Dual-SATA2, 1 GB DDR-RAM, GF6600GT osv.
"One ring to rule them all, One ring to find them, One ring to bring them all, And in the darkness bind them!" miskad storlek /Quizor

Permalänk
Medlem

Som folk innan sagt så skulle jag råda dig till att köpa en GC/N64 och sedan köpa Ocarina of time, Majora's Mask och Windwaker, äventyrsspel med pussel inbyggt, kan det bli bättre?

Du kanske har någon polare som har en GC/N64 som du kan låna utav och pröva lite först, för att se om hon gillar det överhuvudtaget

Sen i sommar/höst/vinter kommer ännu ett Zelda spel till GC som lär vara minst lika bra om inte bättre (hoppas kan man alltid ^^).

GL

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

WoW såklart Då kommer du aldrig få henne från datorn Ni kommer aldrig mer behöva träffa varrandra IRL förrutom vid sex. Skitbra.

Visa signatur

[Macbook Pro - 2,2 GHz Intel Core 2 Duo - 2 GB minne - 120 GB hårddisk - NVIDIA GeForce 8600M GT-grafik med 128 MB SDRAM]

Permalänk
Medlem

Det är rätt många tjejer som spelar Wow faktist. men se upp så hon inte blir beroende och sen glömmer dig

Edit: OH försen

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Simpson hit and run är rätt så kul, om man gillar simpson iaf

Visa signatur

[A8N SLi Deluxe][AMD Athlon64 3000+ Winchester][2X TwinMos 512mb Cl 2.5][Ati X300SE 128mb]

Permalänk
Medlem

Barbie och drömprinsen vore kanske nånting?

Permalänk
Medlem

Min flickvän gillar dom flesta fighting-spelen, typ Tekken och Dead or Alive.. mest för hon är lite skadeglad skulle jag tro. Men som nästan alla sagt, dansmattor går alltid hem, nästan.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T