Tips på "tjej"spel?

Permalänk
Medlem

Tips på "tjej"spel?

Det har tidigare eftersökts "tjejspel" här på SweC men de trådarna har en förmåga att urarta i en massa käbbel om varesig det finns sådana eller inte. Jag försökte till en början komma på en annan titel på tråden och det jag söker men det gick inte så bra.

Faktum är att min flickvän precis fått upp ögonen för tvspel och jag behöver lite tips på fler spel hon kan tänkas gilla. Det hon gillar är spel med söta karaktärer som är utmanande utan att vara för avancerade. Plattformsspel i stil med Super Mario går utmärkt och även de flesta pusselspelen. Jag tror även att exempelvis Mario Kart skulle gå lysande, problemet är bara att den enda konsol vi har är en PS2:a. Just ja, hon älskar Sing Star-spelen också.

Så, är det någon som har något bra förslag på spel som vi kan köpa (till PS2)? Och snälla, bespara mig allt käbbel angående att termen "tjej"spel är förlegad.

Ps. The Sims är inte ett alternativ.

Permalänk
Medlem

Skulle tro att dansmattor är en kul idé. Då kan hon ju tänka på att förbränna lite kalorier med. Det är väl det en tjej tänker på mest när hon spelar tv-spel. Att hon ska växa lite på bredden med. Det är helt underbart roligt faktiskt.

Att varva med det i bland är nog ingen dum idé och tjejer brukar vara rätt smidiga så hon kan ha övertaget i detta, vilket är en stor del i det hela för att kunna tycka att tv-spel är roligt. Att vara duktig på något gör väldigt mycket faktiskt.

Då jag är ett inbitet Nintendo fan så är det svårt att komma på ps2 spel. Men jag rekomenderar starkt varsin dansmatta. Finns på webbhallen om du vill köpa.

Visa signatur

[AMD 2600+] [280 GB] [GeForce FX 5600 Ultra] [1024 Mb DDR]

http://galleri.sweclockers.com/galleri_visa.php?chassi_id=364...

Permalänk
Sötast

Crash Bandicoot kanske är något? Härlig spelserie.

Permalänk
Medlem

ssx on tour e ruskigt kul

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Shadow of the colossus. (det finns nästan inga tjejer som inte gillar snälla hästar)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

virr3: Det där med dansmatta har jag faktiskt tänkt rätt mycket på. Då ska man bara tordas förnedra sig själv med det också. Och till GC hade jag nog kunnat hitta en del passande också. Det mesta med Mario borde ju funka till exempel.

Allexz: Hur är det med de senare delarna i Crash-serien, är de som de till PSX, att man går längs en bana trots att det är 3D? Jag tror det är ett okej koncept faktiskt. Har även funderat en del på Spyro-spelen. Hur står de sig i förhållande till Crash?

SSX tror jag är lite för komplicerade handkontrollsmanövrar om jag ska vara ärlig. Jag har spelat spelen innan On Tour och de var förvisso vansinnigt roligt, men det är mest en tävling i vem som kan göra störst kombos hela tiden. Shadow of the Colossus tror jag är lite för avancerat att börja med iaf, och Nintendogs går ju tyvärr bort pga. att det är till fel konsol ^^

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. är ett skitbra tjejspel!!!!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Tja, bra är det ju iaf. Knappast vad jag eftersökte, men jag uppskattar din seriösa inställing... ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Entrecote
nintendogs

Det stod klart och tydligt att de bara hade ett PS2.

Dock så kan jag nämna Spyro. Väldigt omtyckt av syrran. Handlar om en liten lila drake som ska rädda sin värld eller nåt liknande.
Du kan läsa om de två som finns till PS2 att beställa på webhallen här:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=32633
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34252

Visa signatur

~~|Hearing the music is just like seeing the colors of trance, and feeling the power of acid|~~

Permalänk
Medlem

Annars är ju Sims väldigt omtyckt av tjejer
Vet att min syrra älskade spelet, även många av hennes kompisar.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

hitta Lula till ps2, det går hem hos alla

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
F.E.A.R. är ett skitbra tjejspel!!!!!!!!!!!!

Jao, ett av de få spelen min syrra tyckte var skoj. Och sims förstårs

Varför inte köpa en gamecube? De kostar ju nästan lika lite som ett PS2 spel. I gengäld kostar gamecube spelen oftast mindre än vad PS2 spelen kostar. På siba kostar en cube 699 kronor vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jao, ett av de få spelen min syrra tyckte var skoj. Och sims förstårs

Varför inte köpa en gamecube? De kostar ju nästan lika lite som ett PS2 spel. I gengäld kostar gamecube spelen oftast mindre än vad PS2 spelen kostar. På siba kostar en cube 699 kronor vad jag vet.

Jag har även för mig att dom ska göra ännu en prissänkning på Gamecube inom kort, vilket kommer betyda att den är lika billig som ett paket mjölk!... (nästan)...

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

Alla möjliga sorters partyspel brukar gå hem. Inte partyspel som i Mario Party (det funkar säkert också ifs:P) utan dansmatta, Guitar Hero, Buzz osv. Spel där man använder mer än bara den vanliga handkontrollen. Men sen funkar säkert inte det på alla tjejer. Hade en klasskamrat som började spela spel med Doom 3 och Ground Control 2. Nu är hon i Starcraft-träsket:P

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk
Medlem

min syster körde knappt spel förut innan hon träffade sin pojkvän nu gillar hon singstar och dansmatta

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk

min morsa gillar quakesspelen.. du kan ju prova med dom

Permalänk
Medlem

Min Sambo blev helsåld på Star Wars Galaxies. Jag tror att MMORPG's I allmänhet är trevligt pågrund av det sociala.

Sen tycker hon om spel i vilket man kan bygga saker. Civilization och olika sim spel typ.

Pusselspel är också en favorit, t.ex. C.S.I.

Sims är alltid en favorit, Sims Online också.

Permalänk
Medlem

Det verkar som att två dansmattor står härnäst på inköpslistan. Sing star har hon redan, vi kan dock inte spela ihop eftersom jag inte kan sjunga alls ^^ Vad gäller många av de andra tipsen här så är de säkert jättebra, det var dock inte vad jag eftersökte. Till exempel SWG etc. kan bli halvklurigt på en PS2a så vitt jag vet och jag skrev i mitt originalmeddelande att The Sims inte var intressant.

DarkTemplar: Hur tycker du Spyro är i jämförelse med Crash Bandicoot-serien?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ludnis
Jag har även för mig att dom ska göra ännu en prissänkning på Gamecube inom kort, vilket kommer betyda att den är lika billig som ett paket mjölk!... (nästan)...

Tror jag inte, cubarna är ju snart slut (vad jag sett i butiker)

Permalänk
Medlem

Spyro 2 är helt sjukt svårt på en del ställen. Så du vet.

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

Eyetoy kanske kan vara nåt, även om jag har en ps2 så har jag inte själv en sådan men det verkar vara en intressant pryl. Antar att du hört talas om det redan men hur som helst så är det ett tillbehör (vet inte om nåt spel följer med) som gör att man kan se sig själv på tvn och påverka saker i spel. Eftersom nån nämde dansmatta så kanske detta kan vara nåt att se närmare på. Kinetic ska tydligen funka som nån slags billigt alternativ till gym, här kan du läsa en recension av Kinetic http://www.reclandet.nu/ps2/2005/nordisk_film/eyetoy_kinetic....

Då det kommer till plattformspel så finns det ju alltid Ratchet och clank, Jak and Daxter och Sly. Själv gillade jag Ratchet en hel del och tyckte även Jak var helt okej och gillade att spelet inte laddar under spelande men Ratchet var både större och hade mer bizarr humor. Sly har jag bara testat lite men man skulle väl kunna säga att spelet är lite små gulligt utan att för den sakens skull vara ett lätt spel. Finns även Prince of persia serien som får en tänka till en hel del.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Tror jag inte, cubarna är ju snart slut (vad jag sett i butiker)

finns rätt många på en del ställen, men en sänkning under nuvarande (7-800) är ju inte så trolig ändå. den är ju praktiskt taget gratis.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

faan, tänkte ju föreslå Sims

Permalänk

Na-na na na na na na na- Katamari Damacy!

alternativt We Love Katamari!

Permalänk
Medlem

Byond good & evil är ett ruskigt bra spel som jag rekommenderar till alla. Ratchet & Clank-spelen är också riktigt genomarbetade bara man håller sig borta från deadlocked. Lite mer actioninriktade kanske men riktigt bra ändå.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk
Medlem

guitar hero ...

Permalänk
Medlem

köp en Nintendo Wii när den kommer ut och sedan tennis spelet, såg grymt skoj ut. Det här eye toy som någon sa är faktiskt ganska roligt.

Visa signatur

Core 2 Duo E8400, HD 4870 512 MB, Corsair XMS2 PC6400 4 GB, ASUS P5Q-E

Wii: Wii sports, Excite Truck, Resident Evil 4, GH3, Mortal Kombat Armageddon, Zelda Twilight Princess.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dzidzius
F.E.A.R. är ett skitbra tjejspel!!!!!!!!!!!!

Håller med! Min lillasyrra spelar gärna FEAR, både multiplayer och singleplayer. Hon spelar iofs de flesta spel jag kör också, men även The Sims, The Movies, Playboy (ett tag iaf, fy så dåligt egentligen) och liknande. Hon gillade faktiskt Boiling Point också.

FEAR är iofs nog ett av de bästa FPS som gjorts.

[edit: just ja, bara PS2, som jag inte har]

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Well, min syrra var helt såld i Yoshi, Banjo-Kazooie och Mario. En GameCube skulle vara fint... fast när Wii kommer kan du ladda ner alla klassiker. Fast det dröjer förstås ett tag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK
GPU:
Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

C.S.I älskar min morsa.

EDIT: Hmm, tvärtom kanske. :D:D:D:D

Visa signatur

Neun und neunsich.