Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ahlm

Vill också ta upp en grej, beställde: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323784 men istället för en Core 2 Duo E4500, 2.2GHz, fick jag en E4400 2.0GHz, undrar varför?

I övrigt, är jag j*vligt nöjd med komplett, och kommer beställa fler gånger från er! Tack

Felplock, det kan hända (och händer) alla postorder butiker. Om man upptäcker något sådant bör man höra av sig till försäljaren direkt när man öppnat paketet och helst skall produkten vara i obruten förpackning. Hör av dig till kundtjänst.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Har en sak som jag är besviken över. Tänkt köpa från er på komplett med tanke på eran service och bra priser. Men eran frakt är allt för dyr. Visst om jag köper en helt ny fullutrustad dator då kan jag ha förståelse men vill ja enbart ha en fläkt, mus eller liknande nånting litet som inte går på så mycket har jag inte lust att betala hela 99:- i frakt.
Tycker att eran frakt borde va viktbaserad att om nånting ligger under t.ex 1kg så är inte frakten på hela 99:-. Jag vill väldigt gärna köpa saker från komplett men jag drar mig ifrån det och väljer hellre andra nätbutiker och databutiker på stan då det faktiskt blir billigare utan en skyhög frakt.

Förutom det kan jag väl säga att komplett är en bra butik enligt alla irl kompisar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag ser fortfarande gärna att ni tar in fler Apple produkter i ert sortiment.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=7&ftgnamn1=Datorbutik...

Är detta något ni planerar att ändra på?

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriik
http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=7&ftgnamn1=Datorbutik...

Är detta något ni planerar att ändra på?

Har också lagt märke att ni är dyrare än datorbutiken på ganska många saker, priset är ju trots allt en viktig faktor som spelar in (i alla fall för mej) när man väljer vart man ska handla.

Sen angående denna dator.
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274

Citat:

OBS! Då det råder stor brist på GeForce 8800GT levereras Gamer i05 för tillfället med GeForce 8800GTS 640MB med liknande prestanda. Spelet Crysis ingår även utan kostnad! Gäller t.o.m. 25/11 -07.

Alla som är lite insatta vet att 8800GT presterar ganska mkt bättre än 8800GTS men de som inte kan så mycket tror förmodligen att de får ett bättre grafikkort i och med att Nvidias modellbetckningar oftast innebär att GT<GTS.

Ett fult försäljningstrick tycker jag, som ger uppfattningen av att ni bara vill tjäna pengar och bli av med gamla grafikkort som de som är lite mer insatta och oftast plockar ihop delar själva, inte vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe_x90
Har också lagt märke att ni är dyrare än datorbutiken på ganska många saker, priset är ju trots allt en viktig faktor som spelar in (i alla fall för mej) när man väljer vart man ska handla.

Sen angående denna dator.
http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10274

Alla som är lite insatta vet att 8800GT presterar ganska mkt bättre än 8800GTS men de som inte kan så mycket tror förmodligen att de får ett bättre grafikkort i och med att Nvidias modellbetckningar oftast innebär att GT<GTS.

Ett fult försäljningstrick tycker jag, som ger uppfattningen av att ni bara vill tjäna pengar och bli av med gamla grafikkort som de som är lite mer insatta och oftast plockar ihop delar själva, inte vill ha.

Är redan pratats om 8800GTS istället för 8800GT. De har ändrat från samma prestanda till liknande i alla fall vilket är mer ärligt.

Kan inte annat än hålla med om priserna. Har inte handlat från Komplett på flera år på grund av dem. Datorbutiken är oftast billigast. Sedan brukar Inet komma på en andra plats och därefter brukar det knappt skilja något mellan Komplett och Dustinhome.

Permalänk
Medlem

Kanske redan har tagits upp eller redan kanske finns på hemsidan men kan alla fall inte hitta det men here goes:
En funktion som gör att man får ett mail när någonting kommer in i lager, te.x nu vill jag köpa ett nytt grafikkort men inget av dom jag vill ha finns i lager då hade det bara vara väldigt smidigt med någon knapp man kan trycka på som gör att man sedan får ett mail när varan finns i lager. Känns väldigt jobbigt och surfa in varje dag och kolla igenom alla grafikkort för att se om något har kommit in.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se Thermaltake Armor LCS i ert utbud. Gärna lite fler vattenkylningsprodukter också, både lite finare grejer och billigare för nybörjare.

Permalänk
Medlem

Har Josef från komplett fått kicken eller? Det är många månader sedan han gav någon som helst respons i den här tråden.

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRetta
Har Josef från komplett fått kicken eller? Det är många månader sedan han gav någon som helst respons i den här tråden.

Självklart är jag kvar hos Komplett.

Vi läser alla inlägg här och är tacksamma för er feedback. Dessvärre har vi i nuläget ingen möjlighet att att svara på varje enskild post.

Med vänliga hälsningar,
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv

håller med en föregående talare.. skulle gärna se mer vattenkylningsprodukter särskilt med tanke på att ni är återförsäljare åt asetek... när man klickar på er länk på deras hemsida blir man gruvligt besviken!
I övrigt är jag nöjd med servicen när jag beställt.
Mindre nöjd med mailsvar från supporten! var över en vecka sen jag mailade en fråga och inget svar än.
Datorbutiken svarade på en söndag kanske två dagar efter.

Permalänk
Medlem

Japp som många andra här säger, justera priserna så kommer nog flera handla där, just nu är det DB som verkar ha stort övertag när det gäller prissättingen vilket leder till att man hellre beställer därifrån och sparar flera hundralappar som man kan ha annat kul för. Med tanke på att Kompllet finns utbredd över hela europa så bord e ni väl ha nogrlunda bra återförsäljare samt stora volymer som gör att ni får lägre priset.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni ska ta in Corsair 520W HX!

/Mvh Klos

Permalänk

Kommer ni att köpa in Asus Eee PC?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk
Medlem

Börja konkurera med Datorbutiken så ni får mer kunder.

Sen tycker jag att upplägget på eran hemsida borde vara mer användarvänligt, då tänker jag främst på menyerna. Man kan tex. inte stänga menyn igen när man har öppnat den vilket gör att det känns lite rörigt.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Permalänk
Medlem

(T ex. eksempel: ola@sverige.se)

Står det när man ska dela kundvagnar på komplett och ange vilken email man vill skicka den till.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk

är komplett sidan nere? har inte kommit åt den på hela dagen

Permalänk
Medlem

Samma här!

Permalänk

Upp med siten nurå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbomuts
är komplett sidan nere? har inte kommit åt den på hela dagen

Undrar just vad din definition av "hela dagen" innebär.

Kanske de gör nån större uppdatering eller så har serverparken lagt ner. Norge, Tyskland, UK fungerar inte heller.

Permalänk
Medlem

Försökte komma åt sidan inatt vid 2-tiden, men den var nere då också

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Samma här. Farsan ska köpa presentkort åt mig i julklapp så upp me sidan så ja kan ringa gubben om det

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd

EDIT: Tack gode gud! jag blev ordentligt blåst! Nu kan jag fortsätta handla på komplett! Tack föratt ni fortfarande leverar snabbt o smidigt!

/fjortis_barn - en som är väldigt glad över att kunna fortsätta handla på kompett!

Visa signatur

ursäkta namnet, kommer att göras om!

Permalänk
Medlem

Hmm. Hur går detta med utlottningen av HD-tvn till?
Det står att alla som deltagit är med i utlottnigen, sen kan man samtidigt delta idag också.
Alltså blir det i runda slängar 24 gånger mer deltagare än vad det var i genomsnitt på en dag?

Permalänk

varför inga media-tech grejer på eran sida

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nvidia_for_life
varför inga media-tech grejer på eran sida

Vad är det för något?

Permalänk
Avstängd

Var in och kikade lite på "fyndvaror"..
Ett demoGainward GeForce 6800GT 256MB AGP, Golden S. card-Demo för 4000 spänn är väl knappast vad jag eller någon annan med förståndet i behåll skulle betrakta som fynd.
Herrejisses, vad är det för stolpskott som satt det priset? Det finns ju faktiskt folk som ev. kan tänkas köpa ett äldre AGP-kort (Jag själv t.ex.), men med den prissättningen skrämmer ni ju bort ev. intressenter.
:-S

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

ta bort en nolla så.

Permalänk
Medlem

Vad jag skulle vilja "klaga på" är prissättningen på många av era fyndvaror. Känns som att vissa produkter kanske var fynd till de priserna som är satta för några år sedan, men eftersom ingen köpt dem och priserna är oförändrade ser det hela jävligt skumt ut!

T.ex. era datorer, verkar ha blivit lite bättre nu men för några veckor sedan såg jag en dator med en AMD x2 4400+, 2048mb minne, 250gb hdd och något grafikkort i stil med 7600GT/7800GT som gick för 12000kr!! Det är bara helt sjukt! Hittar dock inte den datorn längre så det är väl åtgärdat eller också har nån arm sate köpt datorn..

Frakt och leveranstid är något jag tycker är väldigt bra! 29kr kostar det för mig eftersom jag hämtar mina grejer i er hämtbutik i Göteborg! Oerhört bra detta!

Sämre är ert produktutbud i många fall, där ligger tex datorbutiken.com långt före er. Ofta hittar man inte de specifika produkterna man vill ha utan känner sig "instyrd" på vissa produkter som i media fått väldigt stort utrymme, men ibland vill man kanske ha ett Radeon X1950XTX t.ex. och inte ett 8600GT som ni har hundratals versioner av!

Alltså:

*Se överprissättningen i Fyndhörnan
*Ni har bra frakt och leveranstid
*Skaffa ett bredare produktutbud