Permalänk
Medlem

Tyst chassi

Jag håller på att planera inför en uppgraderad version av min dator, och det slog mig att ett chassi kan sänka ljudnivån från HDD o.s.v.

är det någon som vet något bra miditower som dämpar ljud väldigt bra, och som gör att inte HDD:n skakar så förbannat.

jag lägger helst inte ut mer än 1000kr för ett chassi idag..
(då pengarna går till själva datorn)

Visa signatur

A church divided, is no church at all.

Permalänk
Medlem

Antec P150/Antec Solo kanske vore något för dig? Enda chassit idag med vettig hårddiskupphängning faktiskt.

P150 och Solo är egentligen samma chassi och det skiljer två saker.
1. Färgen. P150 är vitt/silver, medan Solo är svart/silver
2. Till P150 medföljer ett nätagg, Antec NeoHE 430W. Till Solo medföljer inget nätagg. Nätagget är väldigt bra och kostar ca 800kr löst. Det rekomenderas starkt.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Antec P150/Antec Solo kanske vore något för dig? Enda chassit idag med vettig hårddiskupphängning faktiskt.

P150 och Solo är egentligen samma chassi och det skiljer två saker.
1. Färgen. P150 är vitt/silver, medan Solo är svart/silver
2. Till P150 medföljer ett nätagg, Antec NeoHE 430W. Till Solo medföljer inget nätagg. Nätagget är väldigt bra och kostar ca 800kr löst. Det rekomenderas starkt.

och p150 har två såna grejer som gömmer optiska enheter, så att det ser bättre ut.

Visa signatur

| Antec Solowannabe | Corsair HX520W | Phenom X2 550 | Noctua NH-U12P | Asus M4N82 Deluxe | Zotac GT240 | Samsung 320GB | Crucial Ballistix 2x1024MB |

Permalänk
Medlem

jag skulle inte satsat på nytt chassi i första hand, utan köp större kylare (ac freezer pro på processorn, bland annat), tysta kvalitetsfläktar och en fläktkontroller.

Hårddiskupphängning löser man med en cykelslang och lite buntband

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!