Vadå "Chippad" XboX?

Permalänk

Vadå "Chippad" XboX?

Vad menas med "chippad" Xbox?

Permalänk
Medlem

att man modifierat ett Xbox med att installerat ett chipp i det som gör att man kan spela kopierade och inportspel och sånt

Permalänk

Och, var hittar man "chipp" ? Och hur mkt?

Permalänk
Permalänk

Vilket "chip" är bäst?

Eller...fungerar dom lika bra allihopa?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tachiyon
Vilket "chip" är bäst?

Eller...fungerar dom lika bra allihopa?

alltså...det beror helt på vad du ska använda xboxet till. alla chip har samma grund funktioner, så om du bara ska spela dina "backup"-spel och kolla på film/bilder, lyssna på musik o.s.v. så räcker det med ett budget chip som ett aladdin eller duox2...jag skulle t.o.m. rekomendera dessa till dig eftersom det verkar som om du inte är riktigt så "1337 Xb0x HaXxor" men om det skulle vara så att du i framtiden vill utforska chippen och själv flasha och mojsa med chippet utan att riskera att du förstör chippet (med undantag) så kanske ett xecuter eller smartxx skulle passa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWoo
alltså...det beror helt på vad du ska använda xboxet till. alla chip har samma grund funktioner, så om du bara ska spela dina "backup"-spel och kolla på film/bilder, lyssna på musik o.s.v. så räcker det med ett budget chip som ett aladdin eller duox2...jag skulle t.o.m. rekomendera dessa till dig eftersom det verkar som om du inte är riktigt så "1337 Xb0x HaXxor" men om det skulle vara så att du i framtiden vill utforska chippen och själv flasha och mojsa med chippet utan att riskera att du förstör chippet (med undantag) så kanske ett xecuter eller smartxx skulle passa.

Mjää...

Blev lite mer sugen på att spara på en Xbox 360 än den vanliga Xbox. Risk med att bli avständ från XboxLive och det...Mnää...

Möjligtvis byta ut hårddisken...om man inte kan bli avstängd för det också?

Permalänk
Medlem

Dom modchip jag vet startar du på ena knappen, och du startar ditt xbox utan det på den andra knappen, så du t ex kan spela Xbox Live.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Men så fort man bytt ut hddn så kan man i alla fall inte spela.. Men det finns program för att kunna spela på gratisservrar i alla fall.. Bara man kopplar den till en dator.. Funkar utmärkt..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BesteN
att man modifierat ett Xbox med att installerat ett chipp i det som gör att man kan spela kopierade och inportspel och sånt

Själv har jag flashat TSOPen (bios chippet på moderkortet, det fungerar inte på dom nyare versionerna av Xbox), jag har tre olika biosar på den inkl orginal bioset

Det är 1.0 biosar så det var rätt länge sen jag kan inte köra med biosarna som fungerar med dom nyare versionerna och xboxen för då kan jag inte använda orginal bioset.

Jag använder det bara för att kuna köra homebrew (Emulatorer och Xbox Media Center)

Man kan ju flasha dvdspelaren nu förtiden och det fungerar över live

Permalänk
Medlem

Nyfiken på varför du vill ha ett chippat xbox om du ens från början inte visste vad det innebär

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Nyfiken på varför du vill ha ett chippat xbox om du ens från början inte visste vad det innebär

Klart man vill ha ett när man får reda på att Xboxen har så mycket mer att tillföra vardagsrummet än en simpel spelmaskin.

Vem väljer en ochippad box om han/hon får välja utan tanke på pris?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twizz
Klart man vill ha ett när man får reda på att Xboxen har så mycket mer att tillföra vardagsrummet än en simpel spelmaskin.

Vem väljer en ochippad box om han/hon får välja utan tanke på pris?

Alla moralkärringar skulle nog göra det.

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att chippa min gamla x-låda någon som vet nåt chip som man ej behöver löda?

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

snakedad kolla på console.se där finns det lödfria chip till kexbox

Permalänk

Men dom som jag känner som har en Xbox, har en och någon annan Xbox spel som är bränd, och fungerar inte sååå jäkla bra?

Permalänk
Geeks
SweClockers

...och där låser vi tråden.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015