LCD Köp. ca 2000:- Duger denna eller förslag?

Permalänk
Medlem

Har inte gjort någon grundlig efterforskning efter bilder som jämför storleken på skärmar - men från "mini-recensionen" som jag länkade ovan kan man titta på denna bild

Förövrigt så verkar OnOff köra vidare med sitt erbjudande (enligt reklam-bladet som damp ned i brevlådan idag)

Nu gäller det bara att de börjar leverera skärmen till butikerna också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
När ni säger att 19" WS är lite mindre än 17" på höjden så blir jag lite orolig

Är den verkligen så liten? Eller det kanske kompenserar med WS?

Finns det någon som har en bild där en 19" WS står bredvid en vanlig 17" skärm?

Sen undrar jag, hur mycket jobbigare blir det för datorn att köra WoW i 1440x900 istället för 1280x1024?

1440x900 (1296000 pixlar) är faktiskt mindre pixlar än 1280x1024 (1310720 pixlar), men skillnaden märks knappt i praktiken.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
När ni säger att 19" WS är lite mindre än 17" på höjden så blir jag lite orolig

Är den verkligen så liten? Eller det kanske kompenserar med WS?

Finns det någon som har en bild där en 19" WS står bredvid en vanlig 17" skärm?

Sen undrar jag, hur mycket jobbigare blir det för datorn att köra WoW i 1440x900 istället för 1280x1024?

Kollade lite snabbt på komplett där står det att Samsung 940BW har måtten B 43.9 cm x D 20 cm x H 32.7 cm och om du kollar på en vanlig 17" Crt så har ungefär måtten B 40 cm x D 41 cm x H 39 cm sedan får du räkna med att det är lite mera plast på en vanlig Crt 17" men skulle tippa på att en 19" TFT wide är ungefär lika stor på höjden men bara en ren gissning

EDIT: Fortfarande ingen som kan säga hur det känns att spela på en 19" wide?
Och hur blir upplösningarna eller funkar det att köra wide i alla spel?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lasseTM
Kollade lite snabbt på komplett där står det att Samsung 940BW har måtten B 43.9 cm x D 20 cm x H 32.7 cm och om du kollar på en vanlig 17" Crt så har ungefär måtten B 40 cm x D 41 cm x H 39 cm sedan får du räkna med att det är lite mera plast på en vanlig Crt 17" men skulle tippa på att en 19" TFT wide är ungefär lika stor på höjden men bara en ren gissning

EDIT: Fortfarande ingen som kan säga hur det känns att spela på en 19" wide?
Och hur blir upplösningarna eller funkar det att köra wide i alla spel?

Undrar också hur den är i spel om spelet in stöder native upplösningen. I WoW kan man inte välja 1440x900, det värst man kan välja som WS är 1280x800, men det bör väll ändras om man har en skärm som klarar högre upplösning?

Om det är så att 19 WS gar färre pixlar, borde den inte bli mer lättdriven än en 17", eller det är inte så enkelt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag ska antagligen köpa denna skärmen imorrn, jag undrar dock ifall det verkligen är så bra kontrast på den här skärmen, 500:1.

Duger det?

jag ska mest lira WoW, surfa och spela lite olika fpsspel lite då o då.