Permalänk
Avstängd

RDRAM Minnen PC800

Jag undrar om PC600 minnen ( RDRAM ) passar tillsamans med PC800 och då om PC800 går ner till PC600 hastighet.
Har nuvarande 2 x 128MB PC800 i min server Dell Dimension 8100 och undrar om 2 x 128mb PC600 passar tillsamans med dom?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Det gör det, men jag hastigheten på minnena kommer att begränsas om de inte är lika snabba...

Har precis en likadan dator, men jag måste vara ärlig, det är bättre att skrota skiten helt och hållet.
Det är inte värt att uppgradera en Dimension idag, du får inte den prestandaökning som du vill ha i förhållande till hur mkt pengar du lägger ut...

Min rekomendation är att du antagligen lägger den åt sidan och har det för att spela MS-Röj, eller så köper du ett nytt nätaggregat och ett uppgraderingspaket från Komplett....
Kanske om du ändå är igång, ett nytt chassi också. SÅ du blir av med den Jävla Dell Logotypen på och kanske ändå får ett chassi med bättre förmåga till luftflöde....
Kom ihåg att Dimension har 250 W nätaggregat och det är verkligen ett måste att du byter ut den också om du vill "tillbaka in i leken"...

Permalänk
Medlem

Ja det är verkligen inte värt att köpa Rambus längre.

Permalänk
Avstängd

Jo men att köpa Rambus begagnat är inte så jävla farligt.
ifrån 256MB -> 512MB lär nog göra lite skillnad iallafall.
Kommer ändå bara ha den som server för bnc, kanske nåt annat som ftp iframtiden.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GladiatorN
Jo men att köpa Rambus begagnat är inte så jävla farligt.
ifrån 256MB -> 512MB lär nog göra lite skillnad iallafall.
Kommer ändå bara ha den som server för bnc, kanske nåt annat som ftp iframtiden.

Såvida du inte betalar över 200 kr för minnena så går du med +, ETT ÖRE mer och du blir blåst...