FAQ: Foobar2000 / Visa din Foobar2000 layout

Permalänk
Musikälskare

Vart enklare än jag trodde att installera faktiskt ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Behöver hjälp med att installera ett foobar2000 skin. Fattar inte hur man ska göra.

Det är denna jag försöker installera: http://customize.org/foobar/skins/53847

Men det går bara inte. Står ju ingenstans hur man ska lägga filerna, bara tre timmars guider som förklarar exakt ALLT(sökte på det). Så snälla nån säg bara hur jag ska lägga filerna och hur i helvete jag ska få tag på de pluginet som inte länken funkar på (power panel).

EDIT: Installerade en äldre version av foobar2000 så funka det men jag kan fortfarande inte få tag på powerpanel:( behöver jag den? isf kan någon snäll människa som har den ladda upp den någonstans?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Musikälskare
Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Tack, den officiella länken funkade inte.

Fast jag avinstallerade foobar2000 för att den "raderade biblioteket" om man öppnade en enstaka låt. Man fick dra in hela mappen musik i fönstret för att de skulle dyka upp igen...

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag till dom klassiska playback knapparna? Har laddat ner den här: http://jmmst.deviantart.com/art/Foobar2k-0-8-Classic-Buttons-...

Och sen högerklickat på knapparna och sen valt customise men när jag väljer en .png fil blir knappen genomskinlig och visas inte som den ska... vad gör jag fel?

Permalänk

Jag försökte fixa foobar2000 med fooAvA 1.05 men fick aldrig till det.
Det enda som hände var att jag fick sjukt mycket felmedelande.
Jag följde alla instruktioner noga, så jag förstår inte vad problemet är
Några förslag?

Permalänk
Musikälskare

Har du en gammal version av foobar?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Finns det någon plugin som gör så att man kan lyssna på ShoutCast radio?

Om jag vill lyssna på "The Voice" eller "NRJ" hur gör jag då?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Finns det skins som funkar med den nya versionen 9.5.6 ?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Nu börjar jag verkligen tycka om foobar nu när jag fått lite snygga teman att fungera men det återstår fortfarande ett litet frågetecken, jag vill kunna spela upp låtarna upp spelade i slumpvis ordning hela tiden och inte bara en låt...

EDIT: hur har jag kunnat missa den lilla random fliken!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Precis fixat Foobear, en sak som är knas dock, kan inte ta bort filer från playlist? Är det någon component som gör så eller?

*edit*

Trycker på delete, men det händer ingenting, går inte att högerklicka för "crop items" heller.

*edit2*
och går det att ändra så att när den randomizar att playlisten följer efter? t.ex. om jag valt att spela Millencolin, så byter den när låten är slut till Flogging Molly, då följer inte playlisten med, utan den stannar kvar på millencolin, lite irriterande :s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag använder mig av foobar och har skaffat ett nytt skin men jag får inte det att fungera så att det visas en bild på albumet som spelas just nu.

Hur gör ni för att det ska visas?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobyy
Hej!
Jag använder mig av foobar och har skaffat ett nytt skin men jag får inte det att fungera så att det visas en bild på albumet som spelas just nu.

Hur gör ni för att det ska visas?

Kanske detta du söker? http://wiki.hydrogenaudio.org/index.php?title=Foobar2000:Comp...

Permalänk
Medlem

hejsan, jag har laddat ner ett skin. och får det att se rätt bra ut (en knapp vill inte fungera). Men när jag startar foobar kommer det upp en varningsruta som lyder:

Information:
The following components are incompatible with this foobar2000 version and will function partially or incorrectly:
- foo_ui_panels.dll : Panels UI
Please update these components to their latest versions if possible.

Går det att hitta en uppdaterad version av den filen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1ken
hejsan, jag har laddat ner ett skin. och får det att se rätt bra ut (en knapp vill inte fungera). Men när jag startar foobar kommer det upp en varningsruta som lyder:

Information:
The following components are incompatible with this foobar2000 version and will function partially or incorrectly:
- foo_ui_panels.dll : Panels UI
Please update these components to their latest versions if possible.

Går det att hitta en uppdaterad version av den filen?

Sist jag kollade så har de slutat utveckla Columns UI (Eller så är de bara sega på att släppa en ny som fungerar med nya Foobar). De flesta som kör hårt med olika skins kör äldre versioner av Foobar. Se om du kan få tag i en gammal version.

Visa signatur

UNIX/Programmering.

Permalänk
Medlem

gillar verkligen foobar förutom att det är massvis med småsaker som jag stör mig på.

Någon som vet varför fooba alltid kapar mina låtnamn?

Axwelll_and_Bob_Sinclar Feat Ron Carroll - What A Wonderful World (clubmix) heter låten men av någon anledning så kapas ALLTID massvis med .mp3´s när jag använder foobar.. någon som har någon lösning?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man gör för att den skall lägga alla mappar överst och inte mitt i listan som här i "by folder structure" läget? Vill alltså få alla mappar lägga sig högst i listan sedan lösa låtar där underst.

Sorry för stor bild.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83

Min senaste config fooHydrangea:

http://static.pici.se/pictures/aGQEFaaFy.jpg

Last ner: http://lassekongo83.deviantart.com/art/fooHydrangea-90731790

Snyggt jobbat! En fråga dock, hur gör jag för att ta bort och döpa om playlists?

Permalänk
Medlem

Lassekongo83:
Du vet inte om man kan få något omslag när man kör en playlist med webbradiokanaler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
gillar verkligen foobar förutom att det är massvis med småsaker som jag stör mig på.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Någon som vet varför fooba alltid kapar mina låtnamn?

Axwelll_and_Bob_Sinclar Feat Ron Carroll - What A Wonderful World (clubmix) heter låten men av någon anledning så kapas ALLTID massvis med .mp3´s när jag använder foobar.. någon som har någon lösning?

Jag har samma problem...sjukt störande. Om du hittar en lösning skicka för guds skull ett mess till mig

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziim0n
gillar verkligen foobar förutom att det är massvis med småsaker som jag stör mig på.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...

Någon som vet varför fooba alltid kapar mina låtnamn?

Axwelll_and_Bob_Sinclar Feat Ron Carroll - What A Wonderful World (clubmix) heter låten men av någon anledning så kapas ALLTID massvis med .mp3´s när jag använder foobar.. någon som har någon lösning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Jag har samma problem...sjukt störande. Om du hittar en lösning skicka för guds skull ett mess till mig

Är det inte bara så att ni inte taggat musiken på riktigt sätt då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Precis fixat Foobear, en sak som är knas dock, kan inte ta bort filer från playlist? Är det någon component som gör så eller?

*edit*

Trycker på delete, men det händer ingenting, går inte att högerklicka för "crop items" heller.

Sånt måste man ändra själv numera i Keyboard shortcuts, det ändrades i nån av de senare versionerna.

Ctrl + P -> Keyboard shortcuts

Permalänk

Jag har installerat FooBar och AIMP för att få låtarna synas på windows live messenger men nu när dem visas så visas dem med vilket album jag lyssnar på också hur får jag bort det?
Vill alltså bara ha bandetsnamn och låtensnamn i själva live messenger...?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha ett plugin så man kan köra random på bpm finns det ?

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Jag har installerat FooBar och AIMP för att få låtarna synas på windows live messenger men nu när dem visas så visas dem med vilket album jag lyssnar på också hur får jag bort det?
Vill alltså bara ha bandetsnamn och låtensnamn i själva live messenger...?

Ändra i inställningarna i MSN Now Playing Pluginet i foobar.

Permalänk

Okej tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norna
Är det inte bara så att ni inte taggat musiken på riktigt sätt då?

hm, nejdå. Saken är ju att jag manuellt inte taggar mina album, blir lite jobbigt när man laddar in stora mängder mp3s grejen är att taggningen blir korrekt i alla andra musikspelare

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

denna tråd var då riktigt död....
Så får väl försöka liva upp den genom att höra om någon hittat något skin/tema till senaste versionen av Foobar2000 alltså v0.9.6?

Permalänk
Medlem

Tja

Jag har kört med foolars nu en tid och har varit riktigt nöjd. Idag satt jag och fipplade lite. Det hela slutade med att jag inte kan få in foolars igen. När jag väljer foolars i panels ui så händer det ingenting. Jag provade då att ladda hem en annan skin, det blev fooKnorr. Den fick jag igång och jag är nöjd med den, förutom det att jag saknar en sökfunktion.

Jag har suttit och kollat omkring lite i foobar men jag hittar inte var man kan söka, det enda jag hittade var ctrl + f men då söker den endast i playlisten som spelas. Finns det någon kommando så att man kan söka i hela media library?