Permalänk

Telia 24 nu med 2,5 upp

telias 24 Mbit/s har nu 2.5 Mbit/s upp http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2FchooseContex...

själv har jag två olika zyxel modem som jag har uppdaterat, men fortfarande så har jag bara 1Mbit/s upp.
Är det någon som fått det att fungera och hur i så fall?

steffe

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte

Permalänk
Medlem

Vars hittar du den informationen?
Inget jag hört/sett något av

Länken funkar inte

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Ah, se där, det trodde jag aldrig.

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Fan va nice... körde precis tp test fick 2Mbit i upload

Permalänk

Nej nu blir herr HomeBurneR glad i hjärtat. Det nya Zyxel-modemet som Telia skickar ut är redan uppgraderat och klart för den nya hastigheten (pratade nyss med Zyxel).

[EDIT]
Aaah, nu klarnade allt precis efter att jag postat detta, för några dagar sedan gick min nedströmshastighet med ca: 1Mb och detta upprörde ju mig såklart, tittade dock inte på uppströmshastigheten något, men nyss kom jag på att jag kunde sitta och ladda upp egendomligt snabbt igår och samtidigt sitta och spela online
Är dock på jobbet nu så jag kan inte testa

HomeBurneR is satisfied.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Ååååå... nu vill jag ju inte sitta på jobbet! Nu vill jag hem och uppgradera mitt modem!

Permalänk
Medlem

mitt svarta zyxel 660 tripple play fick hela 1.1Mbit upload efter updaten dock så ökade download från 21Mbit till 23Mbit men det var ju upload som jag var ute efter. Ska få ett nytt modem av zyxel om några dar hoppas att uploaden ökar då istället

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk

Vary hittar man nya uppdateringen då?

På zyxels hemsida så är senaste från aug...det stämmer vell inte?

Har den silvriga modemet så ni vet....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Vary hittar man nya uppdateringen då?

På zyxels hemsida så är senaste från aug...det stämmer vell inte?

Har den silvriga modemet så ni vet....

"Zyxel Prestige 660H Triple Play (silverfärgat skal) är förberett och klart för ökad uppströmshastighet." - Telias site.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Jag har det silvriga och det är redan uppgraderat (det ska alla silvriga vara).

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om ni är säkra på att modemet är uppgraderat, så kan ni ju testa att starta om det alltså dra ur strömen och sätta tillbaka den.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

2.5 Mb upp?

Jag har precis talat med Zyxels support, och den mjukvaran kommer i mitten av okt.- till det svarta 660-h,trippel playmodemet, så den finns alltså inte att ladda ner - än.
Silvermodemet är sam sagt redan klart för 2.5 upp.

Permalänk
Medlem

Jag kör på det svarta med den senaste mjukvaran från zyxels hemsida, får ca 2Mbit upload.

Permalänk
Medlem

Va roligt för er. Jag har 7 kilometer till stationen.

Permalänk
Medlem

Härligt!, Dock jag bara få 2/0.4, har 5,5 km till telestationen. Bra gjort av Telia i alla fall

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Häftigt. Undra när de andra operatörerna tar efter detta.

Frågan är om man bor långt ifrån stationen vad man får för upload då?
Nu bor jag 2.2km ifrån stationen och ligger på 105kb/s i upload med bbb och 1.4MB/s ned.

Ni som fått höjd upload kan ni skriva vad ni har för avstånd till stationen med?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Jag kör på det svarta med den senaste mjukvaran från zyxels hemsida, får ca 2Mbit upload.

Du är den enda med svart 660 modem som jag har hört som har fått högre upload vet 30st som provat nu och inga med det äldre modemet får högre än 1.1Mbit upload grattis. Nu ska jag ringa till zyxel och fråga varöfr dom inte nämde att en ny firmware till svarta 660h modemen kommer förens i mitten av oktober

update zyxel support vet inget om att en ny firmware kommer till det modemet ska bli intressant vart detta leder

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Medlem

Hmmm, samma sak här hos mej, har fått 2mbit ut på min adsl-lina... sen att jag inte har Telia är ju en annan sak, men ja klagar inte:p

Permalänk
Medlem

Gick in på support.zyxel.se klickade fram Prestige 660H Tripleplay uppdaterade mjukvaran som fanns där. Sen hade jag 2Mbit upload. Förstår inte varför det bara funkar för mig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajser
Gick in på support.zyxel.se klickade fram Prestige 660H Tripleplay uppdaterade mjukvaran som fanns där. Sen hade jag 2Mbit upload. Förstår inte varför det bara funkar för mig?

TPTEST bild?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
TPTEST bild?

Kan fixa en senare tankar en ska just nu.

Edit:

http://img443.imageshack.us/my.php?image=tptestgu3.jpg

Permalänk

Hmm.. Vore fint om BBB/Telenor ville vara snäppet värre snart, Ingen som har lite insider info?

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Tror ni att man kan få "upp till" 24mbit/s om man bor ca 1 km från telestationen?

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [KIL]FarmoR
Hmm.. Vore fint om BBB/Telenor ville vara snäppet värre snart, Ingen som har lite insider info?

problemet är väll att tekniken inte stödjer mer än 3 Mbit uppströms om jag inte minns fel, så frågan är hur man skulle kunna vara värre. 3 Mbit är ju då max i optimala förhållande

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
problemet är väll att tekniken inte stödjer mer än 3 Mbit uppströms om jag inte minns fel, så frågan är hur man skulle kunna vara värre. 3 Mbit är ju då max i optimala förhållande

aha då blir det knivigt. Jaja, Hoppas man får 2.5mbit upload iaf.
Skulle faktist sitta fint som smör här.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Medlem

Shit asså, trodde aldrig detta skulle hända....nu är det värt att uppgradera till 24mbit

Permalänk

Mitt modem verkar misslyckas med nyttjande av "Annex M" av okänd anledning... Dags att ringa Telia imorgon och prata.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50