Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crazycooler
Her er mitt bidrag
http://s191.photobucket.com/albums/z292/crazycooler07/?action...

Vackert.

Visa signatur

. Computing happiness.

Permalänk
Inaktiv

Jag har mycket dålig kabeldragning i mitt system, så dålig att den inte är värd att visas.

Permalänk

Hur länkar man bilder? :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Hur länkar man bilder? :S

[/IMG]bildlänken här[//IMG]

Ta bort ett / från båda taggarna ovan

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk

Jobbat på det så gott det går : )

Permalänk

Snyggt värre. Vad är det för ljuddämpning?

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terjes_slav
Snyggt värre. Vad är det för ljuddämpning?

Det är vanlig skumplast. Köpt på affären "skumplast" som ligger vid vasaparken i stockholm.

Permalänk

Okej. Bor 45mil från Stockholm, så affären har jag inte mycket nytta av, men tack. Funkar det bra då? Är det liksom, betydande skillnad? Vad limmade du upp de med?

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terjes_slav
Okej. Bor 45mil från Stockholm, så affären har jag inte mycket nytta av, men tack. Funkar det bra då? Är det liksom, betydande skillnad? Vad limmade du upp de med?

Ja då är det ett problem
Det funkar riktigt bra tycker jag, har sänkt ljudnivå ordentligt. Jag har inte limmat fast det utan bara har skurit upp exakta storlekar så det sitter!

Permalänk

Jätte OT känner jag att vi är.. xD men jag får väl gottgöra genom att lägga upp min burk imorgon. En fråga till bara, hur mycket köpte du och vad kostade det ungefär? Prisvärt liksom?

Visa signatur

No kill whitout skill.

Permalänk

såg ju riktigt bra ut synd ja inte har nån kamera längre annars kunde ja ju lagt upp lite bilder...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av terjes_slav
Jätte OT känner jag att vi är.. xD men jag får väl gottgöra genom att lägga upp min burk imorgon. En fråga till bara, hur mycket köpte du och vad kostade det ungefär? Prisvärt liksom?

Hahaha sorry! Säger så här: - Ljudsäkningen var värt priset. Runt 250 kr vilket nog alla tycker är överkomligt?

Permalänk
Permalänk
Citat:

Har tittat på det också men det kändes inte lika bra. Var skönare att får prata med kunnig personal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Har tittat på det också men det kändes inte lika bra. Var skönare att får prata med kunnig personal.

"kändes lika bra"?

Används flitit av de som bygger hemmabio eller ljudisolerar i övrigt, den är ju kravtestad så det bådar ju också gott.

Hursomhelst så är nog skillnaden mellan skum och skum i ett chassi väldigt minimalt.

Det är ju inte som att isolera ett rum precis..

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amstaff
"kändes lika bra"?

Används flitit av de som bygger hemmabio eller ljudisolerar i övrigt, den är ju kravtestad så det bådar ju också gott.

Hursomhelst så är nog skillnaden mellan skum och skum i ett chassi väldigt minimalt.

Det är ju inte som att isolera ett rum precis..

Du har nog helt rätt. Dock så fick jag ändast fick betala 250pix för 1500x1500x30mm. känns mer prisvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Jobbat på det så gott det går : )

Riktigt snyggt och ombonat. ^^

Den här ser iaf ut att vara samma: http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=524&iItemId...

EDIT: Vad har du för chassi förresten?

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk

Sånt där från biltema montera jag i ett chassi idag som jag håller på att bygga på. Men eftersom datorn inte är komplett kan jag inte säga nåt om ljudskillnaden

Permalänk
Avstängd

Snyggt, men blir det inte mycket varmare i burken?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Flata IDE-kablar bakom mobo

Detta är en äldre bild från min burk. Lite är ändrat nu. I alla fall så har jag dragit den flata IDE-kabeln samt floppykabeln bakom moderkortet. Jag tejpade de nogrannt mot moderkortsplåten. Som extra skydd ifall tejpen blir gammal och släpper så har jag klistrat små kuddar av ljuddämpningsmaterialet på kabeln som gör att moderkortet pressar fast kablarna mot moderkortsplåten.

För att vara 100% säker monterade jag eltejp på toppen av kuddarna så att bara den nuddar maksidan av moderkortet.

Sen har jag oxå köpt ljuddämpning från Mekonomen och monterat i hela burken och i alla 3,5 och 5,25 tumsplatser. Till detta kommer att chassits alla sidor har ljuddämpning mellan den inre plåten och den yttre plasten. Hela hålrummer i chassits väggar är alltså fyllt utan att det syns.

Permalänk
Avstängd

Re: Flata IDE-kablar bakom mobo

Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
http://img209.imageshack.us/img209/1905/63335855sl4.jpg

http://img139.imageshack.us/img139/3581/85995541jj7.jpg

Detta är en äldre bild från min burk. Lite är ändrat nu. I alla fall så har jag dragit den flata IDE-kabeln samt floppykabeln bakom moderkortet. Jag tejpade de nogrannt mot moderkortsplåten. Som extra skydd ifall tejpen blir gammal och släpper så har jag klistrat små kuddar av ljuddämpningsmaterialet på kabeln som gör att moderkortet pressar fast kablarna mot moderkortsplåten.

För att vara 100% säker monterade jag eltejp på toppen av kuddarna så att bara den nuddar maksidan av moderkortet.

Sen har jag oxå köpt ljuddämpning från Mekonomen och monterat i hela burken och i alla 3,5 och 5,25 tumsplatser. Till detta kommer att chassits alla sidor har ljuddämpning mellan den inre plåten och den yttre plasten. Hela hålrummer i chassits väggar är alltså fyllt utan att det syns.

Det hade sett ännu bättre ut om du tagit bort dom extra USB kablarna (eller vad det är) längst ned eller använt en extern USB Hub istället. På översta bilden syns dom tydligt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Du har nog helt rätt. Dock så fick jag ändast fick betala 250pix för 1500x1500x30mm. känns mer prisvärt.

Då köpte jag nog den andra biten av det stycket nu förra veckan =). Bra affär, bra personal.

Snyggt gjort, är ungefär det jag siktar på här med. Än så länge ligger hela jättearket undanstuvat i väntan på nya komponenter...

Edit: Vilket chassi förresten? Jag har ett halvantikt chiftec dragon som jag är sisådärnöjd med, sugen på att byta ut det mot något mer lättjobbat.

Visa signatur

Det heter KOMPATIBEL. Jeez...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRRen
Då köpte jag nog den andra biten av det stycket nu förra veckan =). Bra affär, bra personal.

Snyggt gjort, är ungefär det jag siktar på här med. Än så länge ligger hela jättearket undanstuvat i väntan på nya komponenter...

Edit: Vilket chassi förresten? Jag har ett halvantikt chiftec dragon som jag är sisådärnöjd med, sugen på att byta ut det mot något mer lättjobbat.

Jo snubben som hjälpte mig var sjukt trevlig! Det är Thermaltake Damier A5000. Det har några år på nacken

Permalänk
Avstängd

Visa signatur

[I]AMD 3600+ X2|2048 MB Kingston 533 MHz|Raidmax Sagitta|AsusM2NPV-VM|Nec DVD|250 GB Sata Samsung|Nvidia 8500GT 256|Saitek Slimline|Logitch|Creative 2.1|Elsa Ecomo 520 19"CRT[/I]

Jag är magic_shoot!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
http://pici.se/pictures/ZIzuaASwU.jpg

du har ju inte ens en kabeldragning...

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Inte riktigt klart ännu.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk

htpc, Dock med 7900 kortet i. Ska trycka in lite bitumen matta så småningom. Låter liite för mycket än.

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toozee97
http://pici.se/pictures/ZIzuaASwU.jpg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
du har ju inte ens en kabeldragning...

och du har ju inte ändrat något sen senaste gången du postade?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
du har ju inte ens en kabeldragning...

klart som fan att det är en kabeldragning... kablarna är ju dragna mellan komponenterna, sen om det är en snygg/effektiv dragning kan man ju debattera

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

lets debate!

toozee97 har postat bilden tidigare och inte förändrat nått sen tidigare, varken till det bättre eller sämre.

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti