Permalänk
Medlem

Här är min då. Ganska dålig bild, jag har ingen anan kamera än den i min iphone.

Jag vet att kabeldragninge är dålig men mitt chassi (antec 600) är det sämsta chassit för kabeldragning som finns. Och dessutom är jag en noob. Jag har inte moddat någonting och jag vet att jag behöver en bättre kylare.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Chassi: CM 690
Går verkligen inte att dra kablar smärtfritt i det chassit, men våld löser (tydligen) allt.

Permalänk
Medlem

Här har ni min: Inte den bästa men inte heller den sämsta, duger helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Servern som den ser ut för tillfället.

Anledningen till att nätverkskorten sitter fast som de gör är för att jag råkade köpa lågprofilskort men upptäckte det först när jag hade plockat ur de gamla

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hawkeye01:

Chassi: CM 690
Går verkligen inte att dra kablar smärtfritt i det chassit, men våld löser (tydligen) allt.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/09/03/35.jpg?t=...

ett CM690 är ju inga problem att dra kablar i ju

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hawkeye01:

Chassi: CM 690
Går verkligen inte att dra kablar smärtfritt i det chassit, men våld löser (tydligen) allt.

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2010/09/03/35.jpg?t=...

CM 690 är ju underbar för kabeldragning ju!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

CM 690 är ju underbar för kabeldragning ju!

Om man inte bryr sig om att bak sidplåten trycks ut någon centimeter så är ju cm 690 helt ok att dra kablar i

Permalänk
Avstängd

testade på sleeving vart inte jätte bra men bättre än innan!!

Permalänk
Medlem

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av og900turbo:

testade på sleeving vart inte jätte bra men bättre än innan!!

tips till nästa gång du sleevar vitt tex..använd då vit eltejp på kabeln först så lyser det röda tex inte igenom.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

har i stort sätt inte rört datorn på flera månader. Orken och tiden saknas, men någon gång ska moddandet fortsätta

EDIT: skum bilden såg ut..

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andyah:

tips till nästa gång du sleevar vitt tex..använd då vit eltejp på kabeln först så lyser det röda tex inte igenom.

ja fick det tipset med men lat som man är

Permalänk
Medlem

Här har ni bild på min kabeldragning i Antec Nine Hundred Two.
Rätt så nöjd

Permalänk
Medlem

Bild kommer typ imorrn, köper lite nya delar då

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Tidigare:

Nuvarande:

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3 Nätagg: Corsair VX550
Mobo: MSI 870A-G54 CPU: PH2x4 965@4,0GHz - NH-U12P
GPU: 560Ti DirectCUII HDD: Spinpoint F3 500GB, WD Green 2TB
Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GB

Permalänk

Ganska nöjd med kabeldragningen i mitt nya NZXT phantom
http://img.ihack.se/images/1212920788313.jpg

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk

Satte ihop en HTPC så tänkte visa nån bild på lite dragningar i den

Kastar in en bonusbild på lite sleeving

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Entusiast

Lite längre ner i följande album kan ni se hur jag löst det med kabeldragningen. I synnerhet SATA-kablarna genom kabelkanal.

http://www.sweclockers.com/galleri/5353-sma-enkla-losningar

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Ledsen för halvtaskig kvalle, iPhone 4.
Inte bästa kabeldragningen, men funkar perfekt för mig!

Permalänk
Medlem

Lägger in mitt nya chassi (har försökt anstränga mig till de yttersta att få till dragningen).

Som ni ser blir de inte 100% bra, dels på grund av att moderkortet är fel designat och jag har inga kunskaper i kabeldragning alls (lägger inte upp en bild på hur de ser ut bakom moderkorts plåten, de får ni se i min bygglogg som står i sign).

Och ett till, i en annan vinkel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

har i stort sätt inte rört datorn på flera månader. Orken och tiden saknas, men någon gång ska moddandet fortsätta
http://img713.imageshack.us/img713/7969/20741456.jpg

EDIT: skum bilden såg ut..

nice!

Permalänk

Zeker det ör insidan som räknas

Visa signatur

i5 2500k 3.30Ghz | Geforce 260 Gtx | Vegance ddr3 1333mhz 8Gb | Gigabyte Z68X-UD3H-B3|CorsairHx 750W |Cooler Master Elite 334 |

Epost: TobiasJohansson1993@gmail.com

Permalänk
Medlem

Var glada att ni inte har världens minsta chassi som ni ska in med en 360 rad och SLI kort i
Och jag kan säga att jag saknar att ha en plåt att dra kablar bakom nått ernormt försöket en del men i mitt chassi så var det enda som lönade sig att ge upp Pic kommer snart, ska ladda blixten lite bara ^^

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Nytt chassi, bättre kabeldragning
Ber om ursäkt för tribalsen på kylaren ( Scythe's fel ) och sämsta bilden.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av safarisoya:

Ber om ursäkt för tribalsen på kylaren ( Scythe's fel )

Det är så tråkigt att man inte kan ta bort den så fruktansvärt ful. Annars är det ju en himla snygg kylare

bidrar med min nya setup

Tagit ut vattenkylningen nu orka inte bry mig så mycket om datorn längre, men kände att det var värt att dra kablarna lite snyggt i alla fall

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Lite rörigt och till synes dammigt, skyller detta på iphonen då det inte är så dammigt som det ser ut, men funkar mycket bra för mig. Har inte och kommer aldrig ha fönster.
Kablarna i hårdiskburen ligger längre in än de ser ut att göra

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Lägger in mitt nya chassi (har försökt anstränga mig till de yttersta att få till dragningen).

http://img708.imageshack.us/img708/6153/dscf1098l.jpg

Som ni ser blir de inte 100% bra, dels på grund av att moderkortet är fel designat och jag har inga kunskaper i kabeldragning alls (lägger inte upp en bild på hur de ser ut bakom moderkorts plåten, de får ni se i min bygglogg som står i sign).

http://img218.imageshack.us/img218/2123/dscf1116f.jpg

Och ett till, i en annan vinkel.

Undra vad asus tänkte när dem placera största atx kabeln mitt på moderkortet! :S

Permalänk
Medlem

kan jag få en anledning till att man inte har flyttat den förbannade 4/8 pinnarren uppe i vänstra hörnet ner till alla andra anslutningar på höger sidan?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Hedersmedlem

Den ger ström till processorn och den sitter ju där uppe.
De "andra" kontakterna sitter ju nära chipset. Allt för att det ska vara så lite förluster och kompakt som möjligt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.