Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem

Är det inte lite underligt att Grönland, som väl ändå står under Dansk kontroll kör med NTSC medans Danskarna kör PAL? Nu vet jag iof inte hur stor kontroll danskarna har över gröningarna

Permalänk

nån som har spelat ps3 versionen av oblivion?
beställde den nu.
man ska tydligen slippa dessa ladningstider,ska tydligen kunna se längre,samt att knights of the nine är inkluderat och om nu ryktena stämmer,så ska man också kunna ladda hem delar från the shivering isles gratis(<--rykte)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Angående home betan som kommer i April. Tvivlar på att dom kommer kunna hålla saker hemliga dock. Fast jag skulle då inte vilja riskera det.

Citat:

1. In keeping with the aim and spirit of the Trials, you must:

a. keep the contents of the Trials confidential as between you and us and not discuss them with anyone beyond your close friends and family and other Trialists. In particular, neither you nor your friends and family shall discuss them with anyone linked to a competing format and/or any news and/or information services or on any chat-line (whether on television or radio, in newspaper or magazines, or via the Internet or any other medium).
b. keep the Trial software secure and in good condition. Please understand that it is not to be used for any other purpose than the Trials and must not be copied, given or sold to anyone nor used for reverse engineering or to create derivative works.

EULA:
http://www.homebetatrial.com/eula.html

Edit: iofs är det väl så med dom flesta betor.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

ghaaa,blir jag en utav dom lyckliga som kommer med i beta testet,så kommer jag få det svårt att hålla tyst om det=/,är ju en sån som blir sådär exter och ska prata om det hela till varje jävla person jag känner typ...men man få väl försöka att hålla sej då,om man nu kommer med dvs;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Ett tips är att låta en moderator att stänga av ditt sweclockers konto under beta-perioden.

Permalänk

hehe,det går ju inte det heller,är ju beroende utav swec;):p
får la prioritera här

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Till er som har alla tre kontotyperna(eu/us/hk), finns det några demon i hongkongversionen av PS Store som inte finna på någon av de andra? Fixade nyss ett US-konto och där fanns det ju några extra demon och en hel massa trevliga filmtrailers.

Bara för mig som Def Jam:Icon-demot inte fungerar? Får corrupted data, har provat att ladda ner igen men får samma problem. Laddade ner från US-kontot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luddej
Till er som har alla tre kontotyperna(eu/us/hk), finns det några demon i hongkongversionen av PS Store som inte finna på någon av de andra? Fixade nyss ett US-konto och där fanns det ju några extra demon och en hel massa trevliga filmtrailers.

Bara för mig som Def Jam:Icon-demot inte fungerar? Får corrupted data, har provat att ladda ner igen men får samma problem. Laddade ner från US-kontot.

Def Jam funkar inte heller för mig med, samma sak här.
Skaffade ett hongkong konto, men nåt måste ha gått fel, för den är exakt som det europeiska psstore.

Permalänk
Medlem

noll funktion på def jam för mig med.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nån som har spelat ps3 versionen av oblivion?
beställde den nu.
man ska tydligen slippa dessa ladningstider,ska tydligen kunna se längre,samt att knights of the nine är inkluderat och om nu ryktena stämmer,så ska man också kunna ladda hem delar från the shivering isles gratis(<--rykte)

Det dar med shivering isles later bra. Ar ocksa intresserad av spelet. Fragan ar om det ar vart att spela nar man redan klarat hela main quest och en hel del till.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Det dar med shivering isles later bra. Ar ocksa intresserad av spelet. Fragan ar om det ar vart att spela nar man redan klarat hela main quest och en hel del till.

har det till xbox360,har klarat det 3 ggr nu till det(men bara 1 gång komplett alltså).
grejjen med ps3 versionen är att man kan joina ytterligare en faction(knights of the nine),samtidigt som man kan joina alla andra factions.
ska bli intressant att se hur det hela går ihop,jag menar,i vissa factioner i det vanliga spelet så påverkar vissa uppdrag i vissa factioner dom andra factionerna som man är medlem i.
ska bli intressant att se hur knights of the nine factionen påverkar,tja,ALLT i spelet:)
sen är det ju inte bara det,spelet har finputsats en del samt att vissa saker(vet ej vilka,det sa dom aldrig i den intervju trailer som jag tittade på) har laggts till samt att det kommer att komma en hel del nerladningsbara objekt till spelet.

men det är iaf inte den anledningen som jag köper oblivion till ps3an,köper det för att jag är rätt så less på dessa hack och ladningstider som man får uppleva i 360 versionen.
det där att man kan se längre kittlar också intresse nerven en aning.
detta är för mej lätt värt ytterligare 450 spänn.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Luften vid stora utblåset ligger på 27-28 grader när jag spelar, jag har 23 grader i rummet och PS3:an står horisontellt.
Angående hur man ställer den; när den står på högkant måste man vrida på PS-loggan under skivspringan, annars sitter den ju fel. Tänkte bara att jag skulle uppmärksamma alla på denna viktiga detalj. Detta gäller även PS2.

jahapp, lite mätvärden från mig då kanske:

rumstemperatur: 21

maskin vid meny (sidoutblås): 35

maskin vid spel (sidoutblås): 45

maskin vid meny (bakutblås): 42

maskin vid spel (bakutblås): 48

maskin vid meny igen 20+ min efter spelandet ovan (sidoutblås): 39

efter spelet och ut i meny igen en god stund går den inte ner lägre än nivå 3 igen, men dock från 4. men nått är fel, helt klart om man får tro Andreas mätning ovan.

(spelet var Motorstorm, drog igenom en lerig bana och lät den köra repris nån timma innan mätning)

mot slutet fick jag även uppleva nivå 4 på fläkten för första gången, klart irriterande men även klart lägre än vissa andra maskiner..

hehe, ja loggan får ju inte vara felvänd!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Är det inte lite underligt att Grönland, som väl ändå står under Dansk kontroll kör med NTSC medans Danskarna kör PAL? Nu vet jag iof inte hur stor kontroll danskarna har över gröningarna

kanske för att USA har en bas där, och eskimåerna ser la inte på TV kanhända?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Gissa vad min fru sa när jag hade den liggande?

"Den ser nästan ut som en smörgåsgrill"

Kvinnor... ...Men jag vill inte ha in damm i den.

Måste testa om den går upp i läge 4 efter en timme. Överöstar den datorn mer än marginellt då, så får man väl dra igång med en masstämning mot Nordisk Film, så mupparna fattar att man inte vill vänta tre veckor på att de ska öppna PS3 och lägga på lite kylpasta...

Tre veckor. Ser framför mig tekniker som rör sig lika snabbt som min planta vänder bladen efter solens rörelse. Man kanske skulle smyga dit och ta ett kort på dem varje timma för att kunna bevisa för folk att de faktiskt rör sig, bara väldigt långsamt...

Nordisk Film, nu i ultrarapid...
Vågar man verkligen låta deras sköldpaddor hantera ens PS3?
Tänk om dem biter i skalet, och tassar på lacken?
Eller ställer den i ett dammigt hörn och skickar tillbaka den med ett meddelande från IQ stövvelborste AB?

Känns som att jag hellre betalar en utbildad skruvare från swec, eller nån chipmoddare som kan erbjuda garanti. Nån som vet att pasta, det äter man inte, det kletar man...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
jahapp, lite mätvärden från mig då kanske:

rumstemperatur: 21

maskin vid meny (sidoutblås): 35

maskin vid spel (sidoutblås): 45

maskin vid meny (bakutblås): 42

maskin vid spel (bakutblås): 48

maskin vid meny igen 20+ min efter spelandet ovan (sidoutblås): 39

efter spelet och ut i meny igen en god stund går den inte ner lägre än nivå 3 igen, men dock från 4. men nått är fel, helt klart om man får tro Andreas mätning ovan.

(spelet var Motorstorm, drog igenom en lerig bana och lät den köra repris nån timma innan mätning)

mot slutet fick jag även uppleva nivå 4 på fläkten för första gången, klart irriterande men även klart lägre än vissa andra maskiner..

Det var ju stor skillnad mot min, jag får prova att flytta runt tempsensorn och se om jag hittar nåt varmare ställe. Utblåset närmast strömkabeln lär ju vara för nätagget så det ger väl inte så mycket att mäta den värmen.

Hade det varit dålig värmeledningsförmåga i mitt PS3 borde fläkten ha gått på högvarv för att försöka kyla ner det men som sagt har den aldrig varit över nivå två ens efter ett par timmars Motorstormande.

Edit: Har kommit upp i temperaturer uppåt 46 grader nu när jag mätt på baksidan också, fortfarande bara med fläkten i läge 2.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Mäter tempen på min ps3:a nu.
Edit: nu när ja foldar så går den upp i steg 3, kanske för att jag blockerar luftvägen :(.
den har hög temp iaf... har kommit upp i 47 än så länge, och mer kan det bli...

Har någon märkt att ett uttag blåser ut helt kall luft medan den bredvid (högst upp om man har den uppställd) är varm som attan...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
[...]

Har någon märkt att ett uttag blåser ut helt kall luft medan det bredvid (högst upp om man har den uppställd) är varm som attan...

Är väl bara luftinsuget som du känner?

Finns det någon här med xx-27430321-xxxxxxxxx-CECHC04-maskin som är defekt? Skall testa med att ha MotorStorm i replay några timmar, som AndreaX gjorde, och kolla om fläktarna verkligen låter eller ej och om de går ner till vanliga nivåer igen.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Är väl bara luftinsuget som du känner?

Finns det någon här med xx-27430321-xxxxxxxxx-CECHC04-maskin som är defekt? Skall testa med att ha MotorStorm i replay några timmar, som AndreaX gjorde, och kolla om fläktarna verkligen låter eller ej och om de går ner till vanliga nivåer igen.

haha jo det var det jag kände på :(.

Behöver ju inte bero på det innan, kan ju vara att det är CECHC04?
Nordisk film vet man inget om...
Kommer aldrig gå med på att vänta i tre veckor på att min älskling fixas...

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18704 <--- GOTY 2007 - iaf min hetaste kandidat

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=18704 <--- GOTY 2007 - iaf min hetaste kandidat

Verkar underbart :).
Men grejen är ju att spelet kommer att kosta typ 2000kr med alla tillbehör om man tänker sig guitarhero*4 :P.
Vill ha Guitar hero 3 till ps3 !:)

Permalänk
Medlem

Tänkte bara posta en grej från Capcoms sidor då jag och Cloned hade en diskussion om att PS3 var svår/dyr att utveckla till.
http://www.capcom.com/BBS/showthread.php?p=227558#post227558

Citat:

"The PS3 is also the most expensive system to develop for. It was estimated that to just develop for the PS3, a company would need an initial investment of 17.6 million dollars; that's not counting the actual cost of the development cycle itself.

Oh, and don't take that for anything more than what I meant it to be, and that is to note that while the PS3 is indeed very powerful, it is also incredibly expensive to develop for. In fact, a lot of smaller developers are simply unable to develop for the system because of the cost. I'm hoping that Sony will work out a way to reduce the development cost because I really do want to see more games on the system."

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

Visst de där siffrorna skulle mycket väl kunna tänkas stämma, klart att nya investeringar behöver göras för att kunna börja utveckla till ett nytt system. Hurvida 17,6miljoner stämmer kan jag inte utala mig om, om de räknar på ett företag av capcoms storlek och om lika stora investeringar behöver göras av mindre studior där teamen är färre/mindre. Sen är det ju svårt att få något perspektiv på det hela när de skriver att det kostar 17,6miljoner dollar till PS3 men de inte nämner hur mycket det kostar att börja dra igång utvecklingen till 360/Wii. Men att det blir dyrarer och dyrare är ju inte enbart pga ny arkitektur, mer avancerad grafik/fysik and so on kräver mer arbete så även PC plattformen blir dyrare och dyrare att arbeta mot med mer avancerade spelmotorer osv. Dock saknar PC licensavgifter.

Men låt säga att investeringarna går på 13,2 miljoner för att starta utveckling till 360 så är ju PS3an dyrare men skillnaden är inte så stor som de får det att verka när de enbart tar upp utgiften till PS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Är väl bara luftinsuget som du känner?

Finns det någon här med xx-27430321-xxxxxxxxx-CECHC04-maskin som är defekt? Skall testa med att ha MotorStorm i replay några timmar, som AndreaX gjorde, och kolla om fläktarna verkligen låter eller ej och om de går ner till vanliga nivåer igen.

Jag har en sådan maskin, den är defekt. Fläkten ligger konstant i läge 2 efter ett tag vad jag hör.

Permalänk

Har Sony verkligen ingen returservice likande Microsofts? Jag har haft två stycken Xbox 360 som gått sönder och sålänge man har garanti kvar så kommer UPS och hämtar burken och lämnar den på adressen du uppger. Kostar iofs lite mer, men för priset på PS3 så kanske lite service skulle ingå?

Visa signatur

"Dagarna och kvällarna då lever jag, röppni fälls, örr ur i knön, och gniblisåå, på kvällen..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Visst de där siffrorna skulle mycket väl kunna tänkas stämma, klart att nya investeringar behöver göras för att kunna börja utveckla till ett nytt system. Hurvida 17,6miljoner stämmer kan jag inte utala mig om, om de räknar på ett företag av capcoms storlek och om lika stora investeringar behöver göras av mindre studior där teamen är färre/mindre. Sen är det ju svårt att få något perspektiv på det hela när de skriver att det kostar 17,6miljoner dollar till PS3 men de inte nämner hur mycket det kostar att börja dra igång utvecklingen till 360/Wii. Men att det blir dyrarer och dyrare är ju inte enbart pga ny arkitektur, mer avancerad grafik/fysik and so on kräver mer arbete så även PC plattformen blir dyrare och dyrare att arbeta mot med mer avancerade spelmotorer osv. Dock saknar PC licensavgifter.

Men låt säga att investeringarna går på 13,2 miljoner för att starta utveckling till 360 så är ju PS3an dyrare men skillnaden är inte så stor som de får det att verka när de enbart tar upp utgiften till PS3

En hint att det är en skillnad är ju att han nämnet att han specifikt vill att Sony utvecklar en modell där kostnader kan hållas nere. Men jo spel i överlag blir dyrare vilket är lite tråkigt då ju mer pengar som dumpas på ett projekt desto mer krav ställs uppifrån av de människor som vill se vinst och inte spelkärlek. :/

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
En hint att det är en skillnad är ju att han nämnet att han specifikt vill att Sony utvecklar en modell där kostnader kan hållas nere. Men jo spel i överlag blir dyrare vilket är lite tråkigt då ju mer pengar som dumpas på ett projekt desto mer krav ställs uppifrån av de människor som vill se vinst och inte spelkärlek. :/

Jopp men ju större krav spelarna får på sina spel ju dyrare kommer det bli för utvecklarna, den här diskussionen hölls förra generationen med och kommer med största sannorlikhet vara minst lika aktuell när nästa generation börjar bli aktuell. En positiv utveckling är ju att mindre simplare spel blir allt mer populära på de olika nätverken PSN/Live och Virtua console. där kan mindre aktörer med bra ideér förhoppningsvis konkurera med större aktörer och tjäna in en slant till större projekt, kan man åtminstonde hoppas. Ingen rolig utveckling om bara de stora aktörerna kommer ha råd att utveckla spel i framtiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Gissa vad min fru sa när jag hade den liggande?

"Den ser nästan ut som en smörgåsgrill"

Kvinnor... ...Men jag vill inte ha in damm i den.

Måste testa om den går upp i läge 4 efter en timme. Överöstar den datorn mer än marginellt då, så får man väl dra igång med en masstämning mot Nordisk Film, så mupparna fattar att man inte vill vänta tre veckor på att de ska öppna PS3 och lägga på lite kylpasta...

Tre veckor. Ser framför mig tekniker som rör sig lika snabbt som min planta vänder bladen efter solens rörelse. Man kanske skulle smyga dit och ta ett kort på dem varje timma för att kunna bevisa för folk att de faktiskt rör sig, bara väldigt långsamt...

Nordisk Film, nu i ultrarapid...
Vågar man verkligen låta deras sköldpaddor hantera ens PS3?
Tänk om dem biter i skalet, och tassar på lacken?
Eller ställer den i ett dammigt hörn och skickar tillbaka den med ett meddelande från IQ stövvelborste AB?

Känns som att jag hellre betalar en utbildad skruvare från swec, eller nån chipmoddare som kan erbjuda garanti. Nån som vet att pasta, det äter man inte, det kletar man...

Permalänk

för att vara på den säkra sidan,19 pins HDMI kabel,det är standard det eller hur?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Jag har en sådan maskin, den är defekt. Fläkten ligger konstant i läge 2 efter ett tag vad jag hör.

Tusan också, min är sådan med.

Körde MotorStorm i lite över en timme. 30min in hörde jag hur fläkten gick till nivå 2 med 32 grader varm luft utblåsandes. Gick inte till en högre nivå än det efter en timmes spelande, så jag gick ut till XMB för att kolla om fläkten slutar surra nångång och låta maskinen svalna. Till min förvåning håller den på och brummar fortfarande, och maskinen blir inte kallare heller. Stått i XMB säkert en halvtimme nu.:o

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Tusan också, min är sådan med.

Körde MotorStorm i lite över en timme. 30min in hörde jag hur fläkten gick till nivå 2 med 32 grader varm luft utblåsandes. Gick inte till en högre nivå än det efter en timmes spelande, så jag gick ut till XMB för att kolla om fläkten slutar surra nångång och låta maskinen svalna. Till min förvåning håller den på och brummar fortfarande, och maskinen blir inte kallare heller. Stått i XMB säkert en halvtimme nu.:o

Tro faktiskt inte din är defekt...
läge två är ju helt ok och helt normalt.
Din ps3:as luft är 32 grader min 47 grader och alltid över 40 grader på vilken fläktnivå som helst :(.

Edit: Nordisk film säger att på TV400 så kommer ett program som handlar om "ett hotell med många intressanta gäster" kl 23:50

Så troligen visar de någon kortfilm på home, men man vet aldrig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Tro faktiskt inte din är defekt...
läge två är ju helt ok och helt normalt.
Din ps3:as luft är 32 grader min 47 grader och alltid över 40 grader på vilken fläktnivå som helst :(.

Ojsan! Ja, det var en ganska markant skillnad. Skumt ändå att fläktarna vägrar trappa ner lite.

Visa signatur

.