Den nya Playstation 3-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
så det släpps 2 versioner då alltså?
en med orginal+knights of nine och en med orginal+shivering isles?
eller har jag missuppfattat det där att det shivering isles ska komma till ps3?
inte vet jag,men isf känns det rätt så poänglöst av skaparna att skapa 2 versioner=/

eller som nerladdningsbart material

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem
Citat:

Finally, it looks like Silent Hill 5 is bursting forth from the loins of Konami and scaring the bejeezus out of people. No, we don't have any screenshots and yes, we made all of that up, but we do have an interview with one of the creative minds behind the game. Masashi Tsuboyama, chief director, answers some questions in the latest Electric Shock magazine. Here are the points of interest:

- Konami and the team behind Silent Hill have looked at the current consoles and concluded they all have limitations that hamper their ideas for the game and delay progress. Except the PlayStation 3.
- No multiplatform plans as of yet.
- Tsuboyama claims Blu-ray will be a very necessary asset in their development of the game.
- The PS3, he says, is tough to work with, but when they get used to it, the processing power will be far beyond the other consoles.

Keep an eye out at E3, as Tsuboyama seemed to clam up about the game when asked if anything would be shown. Perhaps he's being a tease, but we'd like to believe that the rumors regarding the game's progress are true.

EDIT:

Citat:

Rumors are fun, aren't they? Well, this isn't exactly a rumor, but more like a "you just wait and see!" thing. A recent podcast at All Games has hinted at a huge PS3-related announcement that will hit on June 11. The following quotes were pulled from the commentary:

"I can tell you this: On June 11th playstion nation will be smiling wide because they are gonna have something the 360 people can only dream of...and it was real time!!! ...real time im tellin ya!! what we saw...we've been sworn to secrecy."

Obviously, this sounds like the unveiling of a new and exclusive PS3 title, but we don't know what it might be. Killzone 2? Gran Turismo 5 arriving earlier than expected? The entire thing is very mysterious, and it's surprising that we haven't heard anything about a major blockbuster title; a title that has miraculously avoided the probing eyes of the press.

All Games responded to the hype by saying this-

"Hey guys, this is scot (agn) from the podcast mentioned in this thread. The game we saw had an embargo of June 10th on it and on the 11th we'll have the developer and creator of the game live on our show so you can ask questions in chat or via skype. Sometimes magazines do in fact leak out before embargos because they have a lead time for printing. That said, the game appears to be very cool and as we said it's something that no 360 owner will be playing. I don't want to break our embargo but as a PS3 owner who hasn't been happy with the game selection, I thought this was a pretty awesome title with a lot of promise."

Er...okay. So I guess we'll have to wait until June 11 to learn about this groundbreaking new game, but it certainly sounds intriguing, doesn't it?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

När man ska signa upp tilll PSN så ska man skriva in Sign id o password... men det står hela tiden att ja skrvier fel :S vad ska ja göra?

Permalänk
Sötast

Register new eller Retrieve password.

Permalänk
Medlem

Angående OBlivion så har PS3 Versionen med knights of the nine på skivan medans shivering ska komma som nedladdning senare i år.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Ja är kär i PS3, fattar inte att folk kan klaga på denna maskine. Har R:FOM o fighrt night round 3 o kan säga att dessa spel är skitroliga

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
http://ps3.qj.net/Bethesda-Shivering-Isles-for-PS3-still-comi...

ps3 får shivering isles i år

trevligt

Låter ju bra men vad jag har hört så saknas fortfarande Horse armor, Mehrunes razor osv alltså de andra modarna som fanns med på Knights of the nine skivan (PC).

Nu till en fråga. Kan varken logga in på EU eller US store. Får bara dns error (80710102) trots att jag har allt på auto (Har en Linksys router). Hur ska man göra?

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Ja är kär i PS3, fattar inte att folk kan klaga på denna maskine. Har R:FOM o fighrt night round 3 o kan säga att dessa spel är skitroliga

you are not alone! har motorstorm och ett oväntat bra tony hawk project 8 och ikväll blir det blu ray med kingdom of heaven o ett knippe bärs.

Permalänk
Medlem

Har verkligen inga pengar kvar nu så får no0g bli nån månad eller så innan man köper nytt spel, Men vad finns det för riktigt bra lir ute just nu?

Permalänk
Avstängd

Är ju det som är problemet det finns inga riktigt bra spel ute till PS3 ännu.

Permalänk
Sötast

Någon som känner igen sig här?

Nytt spel
Första intrycket : WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAH

Hela första dagen är skitball.
Hela andra dagen är skitball.
Tredje dagen är : ehh....

------------

Tips: Vill ni ha sjukt roligt?
Jag å en polare satt uppe till c:a 4 imorse å lirade Blastfactor COOP.

Hälften av tiden låg vi ner i sängen och försökte andas av allt skrattande xD
2 Spelare i en sjukt liten ruta å så ska man försöka överleva också xD

Näe.. underbart!

Permalänk
Medlem

super rub a dub tror ja de heter, iallafall demon på de öär kuul:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Någon som känner igen sig här?

Nytt spel
Första intrycket : WOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOAH

Hela första dagen är skitball.
Hela andra dagen är skitball.
Tredje dagen är : ehh....

------------

Tips: Vill ni ha sjukt roligt?
Jag å en polare satt uppe till c:a 4 imorse å lirade Blastfactor COOP.

Hälften av tiden låg vi ner i sängen och försökte andas av allt skrattande xD
2 Spelare i en sjukt liten ruta å så ska man försöka överleva också xD

Näe.. underbart!

Du har ganska rätt finns inga spel än som riktigt håller måtten i längden utom de små roliga spelen

Men de kommer De som väntar på något gott väntar inte för länge...

Jag tyucker dock R:FoM är riktigt sköj fortfarande på multi eller RaD,CaC,Fl0W

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

"..real time im tellin ya!! what we saw...we've been sworn to secrecy"

Några gissningar?
Imorgon smäller det!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Man har inte hört så mycket om PS3 som dator på ett tag.
Fungerar saker som Bluetooth och wifi bra nu?
Hur är det med codecs för HD-film (exempelvis H.264), har det blivit optimerat för Cell ännu?

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"..real time im tellin ya!! what we saw...we've been sworn to secrecy"

Några gissningar?
Imorgon smäller det!

Har faktiskt ingen aning om vad det kan vara. Skulle kunna vara Loco Roco 2 eller home, om det är Loco Roco 2 blir jag besviken :).

Permalänk
Medlem

Loco Roco 2 i realtid?

Låter osannolikt. Det är nog nått mera grafiskt imponerande...

Home har ju ett rätt specifikt gränssnitt, så jag tror inte dem hottat upp det.

NDA-embargot går ut idag, så med lite tur så vet vi snart...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Heavenly Sword Cover Det ser riktigt snyggt och välgjort ut.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heavenly_Sword

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
"..real time im tellin ya!! what we saw...we've been sworn to secrecy"

Några gissningar?
Imorgon smäller det!

kanske menar dom (The Agency?)

http://ps3.blogg.se/1181211226_the_agency.html

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Loco Roco 2 i realtid?

Låter osannolikt. Det är nog nått mera grafiskt imponerande...

Home har ju ett rätt specifikt gränssnitt, så jag tror inte dem hottat upp det.

NDA-embargot går ut idag, så med lite tur så vet vi snart...

Det bästa vore förstås att de sa att GT5 är färdigt och ska lanseras nästa vecka :), drömma kan man ju.

Hmm, man kanske kan få veta det 00:00, men de går ju efter amerikansk tid och där är klockan bara 7...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
kanske menar dom (The Agency?)

http://ps3.blogg.se/1181211226_the_agency.html

Jag tippar ändå på Wardevil! Bara för att det är roligt att gissa.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Jag tippar på fler banor till toppenspelet Go Puzzle!

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker Mortal Kombat från PSN är grymt svårt även på lättaste svårighetsgraden? Är ju fasiken inte spelbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Är det bara jag som tycker Mortal Kombat från PSN är grymt svårt även på lättaste svårighetsgraden? Är ju fasiken inte spelbart.

Nej du är inte ensam. Sjukt svårt är det! Mycket svårare än vad det var på PS1 när jag spelade det då. Eller så är det kanske bara vi som blivit sämmre på att spela än när vi var kids

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

När man kör folding @ home varför ser man en karta med gla prickar?. Är det dom som kör det just nu eller?

Permalänk
Medlem

som jag har förstått det är det en förenklad model över hur jorden ser ut från rymden nattetid. Det blåa skimrandet ska däremot föreställa foldingprocesser. Men jag kan ha fel

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
När man kör folding @ home varför ser man en karta med gla prickar?. Är det dom som kör det just nu eller?

De gula prickarna är vad jag förstått ps3:or som foldar just nu. Som du ser så har t.ex. afrika och asien (ej japan och china...) få prickar...

Permalänk
Medlem

dom gula prickarna är ungefärliga positioner för foldande ps3or.
dom blå märker ut var det finns civilisation

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Sådär ja, det var bra att någon kunde det bättre än jag:D

Visa signatur

PSN: K81Sweden

Permalänk
Medlem

Tänkte väll att de skulle vara nåt sånt!