Hjälp med felsökning: något är ledande i chassit

Permalänk
Medlem

Hjälp med felsökning: något är ledande i chassit

Sedan jag köpte nytt agg och chassi har jag haft problem med att datorn fryser vid till synes helt slumpmässiga tillfällen.
Nu har jag kommit fram till att om jag rör med t.ex en skruvmejsel på någonting i chassit, t.ex kylflänsen på processorn eller bara hårddiskvaggan eller någon annan del av chassit så fryser datorn.
Det kvittar vad den gör, den kan idla, hålla på att starta upp eller spela upp en film, den fryser omedelbart.
När den fryser fortsätter allt att snurra, fläktar och lampor lyser men den svarar inte på någonting --> reset.

Grejjorna ser ni i min signatur, nu behöver jag hjälp med förslag på vad som kan vara fel?

Vägguttaget är inte jordat och det sitter inte för många skruvar på moderkortet som kortsluter något, jag hade just moderkortet ute och satte i det igen men ingenting har ändrats. Datorn är helt stabil sålänge ingenting av metal rör INSIDAN av chassit.

Hjälp!

Oj, fel forum, vänligan flytta detta till Stationära datorer!

Ok, troligtvis är detta problemet, http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=30072&

Att tänka på om man köper en Scythe Ninja 1000P är att försöka undvika att använda den medföljande backplåten eller åtminstonde att inte ta av skydstejpen eftersom det är helt omöjligt att få av plåten igen.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams