Hittar inte diskarna!!!!

Permalänk
Medlem

Hittar inte diskarna!!!!

Hej på er alla.

Har stora problem med min stationära dator, det är en P4 på 3 ghz med ABIT IS7-E moderkort. Jag har 3 diskar i den, 2 IDE och en sata. Problemet är att datorn hittar inte mina IDE diskar, win ligger på en av de så jag får inte igång datorn. Detta har hänt förut många gånger, oftast brukar det ordna sig självt eller efter formatering, men problemet återkommer. Lyckades efter många omstarter få igång datorn nyligen men då hängde den sig rätt så omgående när man kom in i Win och sen var diskarna borta igen. Det som händer är att datorn jobbar som vanligt sen hör man nåt klickljud från datorn och sen är det bara tidsfråga innan den hänger sig, efter omstart då så hittas inte mina 2 IDE diskar längre. Sata disken är dock kvar. Jag har misstänkt att det är någon värme problem när jag hade problemet tidigare, köpte då en ny fläkt till CPU:n och det ordnade sig för ett tag men nu är problemet tillbaka igen. Blir tokig på det att det regelbundet återkommer. Vad kan problemet vara? Mina h.diskar? Hårdvaran i datorn? Värme problem? Windows som strular?

Hoppas jag har beskrivit problemet tillräckligt bra, ni får fråga om jag missat nåt, tacksam för all hjälp innan jag slänger datorn från våning 6.