Permalänk
Medlem

USB 2.0 "bara" 950 kb/s ?

Tjena

Håller på och lägger över låtar här med Winamp iPod Plugin till min iPod och jag ser att det bara går i 950 kb/s, ska det inte gå i runt 2-3 mb/s? Hade för mig att den gjorde det förut (innan jag formaterade)

Har Service Pack 2 installerat.

Finns det nån setup eller download/fix som tar fram hela USBns kapacitet man kan ladda ner nånstans?

tack

Permalänk
Medlem

Re: USB 2.0 "bara" 950 kb/s ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Tjena

Håller på och lägger över låtar här med Winamp iPod Plugin till min iPod och jag ser att det bara går i 950 kb/s, ska det inte gå i runt 2-3 mb/s? Hade för mig att den gjorde det förut (innan jag formaterade)

Har Service Pack 2 installerat.

Finns det nån setup eller download/fix som tar fram hela USBns kapacitet man kan ladda ner nånstans?

tack

k = kilo
m = milli
M = mega
b = bit
B = byte

kb = kilobit
mb = millibit
kB = kilobyte
Mb = megabit
MB = megabyte

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

USB2 = 480mbps, rätta mig om jag har fel.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Geeks
SweClockers

480Mbit/s är det USB 2.0 skall klara av i teorin. Men bara för att gränssnittet fixar det betyder det inte att enheten är lika snabb.

Tänk dig att USB 2.0 är en formel 1-bana. Enheten är bilen du åker i. Även om du har möjligthet att dra 300km/h på raksträckan så är det inte säkert att din bil klarar av det.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
480Mbit/s är det USB 2.0 skall klara av i teorin. Men bara för att gränssnittet fixar det betyder det inte att enheten är lika snabb.

Tänk dig att USB 2.0 är en formel 1-bana. Enheten är bilen du åker i. Även om du har möjligthet att dra 300km/h på raksträckan så är det inte säkert att din bil klarar av det.

Sånthär gillar vi. Mer sådant för att undvika missförstånd och facktermer.

Visa signatur

Du vaknar en dag och ser dej i spegeln. Du inser att du är en tjock kanin med hängande öron. Du ser dej omkring i din röriga lägenhet - avgnagda sladdar och kulor av bajs överallt. Du vill inte längre leva.

Permalänk
Medlem

ipod är väl inte känt som snabba prova med ett minneskort, där rabblar det snabbare än vad jag trodde iaf