Permalänk
Medlem

XYZ-saft: Hehe, tack :D. Hur mycket dom låter är för mig ganska obetydligt, då radiatorerna kräver rätt så hög luftgenomströmning för att prestera bra.
Men det lilla jag testat dom så är dom i mitt tycke ändå rätt tysta. Iofs stod dom bara löst på bordet så det blir inge motstånd eller likn som kan skapa ljud. Har man fläktkontroller så tror jag dom är ganska optimala. För övrigt så har 120mm fläktar inget jätte-irriterande ljud, är ju mer som ett "WHOOOSH" istället för "IIIIIIIIIIII", så att säga

NXtrem: Tackar, Canon Ixus 40

anemic: hehe jo, hoppas det

b0b000: Bug och bock, använde sketchup

Visa signatur
Permalänk

Ambitiöst bygge och cliiint utseende! Helt klart 9 poäng!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro, 1,83GHz CPU, 2GB RAM, ATI Mobility Radeon X1600 128MB GFX, 80GB 5400RPM HD
Stationär: P4 2,8, 2*512mb, Ungefär 2 TB HD...

Permalänk
Medlem

Tackar för "recensionen" av fläktarna. Blev ännu mer sugen på dem nu.
Lycka till i fortsättningen, det här följer jag och det är alltid skoj att se hur bra det blir när det är någon som är duktig om bygger!

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Hur får man sån gloss på de svart lackerade sakerna ??? Jag har sprayat min front och jag vet inte om jag ska göra något mer innan jag klarlackar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skit va nice ganska nice också att det ser ut som att chassiet svävar:D

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NXtrem
Måste bara fråga vad du har för kamera ? Men ett snyggt jobb !

Canon ixus 40?

Permalänk
Medlem

Grymt vackert bygge grabben. Gillade verkligen det "rena" utsendet som du lyckades få fram. En klar 9...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzlimE
Skit va nice ganska nice också att det ser ut som att chassiet svävar:D

Canon ixus 40?

Hehe
Google is your friend, mate.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Mycket inspererande bygge, och starkt att det inte knäckt dig! Göttfan *tumme upp*

Visa signatur

[ Gigabyte GA-M57SLI-S4 ][ AMD Athlon 64 X2 6000+ ][ 4096 MB ][ 160 GB seagate + 2 * 250 GB spinpoint + 250 GB mybook pro ][ 22inch wide lcd, Benq ][ Creative 2.1 ][ Sennheiser HD 270 ][ steelkeys 6G ][ Razer Copperhead / intelli 3.0 (orginal) ][ Razer eXactmat + eXactrest ][ Zalman 600W HP ]
[Lånat grafikkort XD]

Permalänk

Tar aldrig bygget slut eller ? ja ska å andra sidan inte säga nåt med tanke på att ja själv inte är 100% klar. Ironiska är att ja redan har nya planer

I vilket fall. Mycket snyggt än så länge, ser fram emot färdigt resultat.

Du har bara tänkt kyla CPU och GPU eller ? Några planer på slangdragning kanske ?

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

På tisdag nästa vecka är projektet 100% klart.

Angående slangdragningen så har jag funderat lite över den, men är inte säker.
men nått sånt här:

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

RIKTIGT NICE! Bästa bygget jag sätt hitills.. en riktig konstnär! Mycket bra foton med!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

Bästa och snyggaste vet ja inte men de är rejält och ordentligt gjort. Själv brukar ja titta till riggar inne på xtremesystems vattenkylda chassie-avdelning. Man blir helt tagen av en del personers kreativitet och smarta lösningar. Nu är ju självklart din byggd helt från scratch med slipning och allt fast de är väl kanske valet av produkter som de hänger mycket på. Men en solklar 10a är de på de här

Såg att moderkortets chipset är försed med ett block mitt i slingan, riktigt smart igentligen.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt och seriöst bygge! Underbart och se

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Ser ut å va byggd för lite seriös överklockning också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bara en grej jag undrar över och det är om fläktarna till radiatorn suger eller blåser, för om dom suger borde det bli mycket damm eftersom den står med golvet mot golvet Annars så suger den ju liiite varmare chassi luft igenom radiaton? 20p av 10 möjliga!!!

Permalänk
Medlem

Snyggt som fan! 10p

Vilket program använde du då du gjorde 'prototypen' i 3D ? Vad brukar ni andra använda?