iPhone - Apples nya smartphone

Permalänk
Medlem

Hur ofta laddar ni era iPhones förresten? Jag är lite osäker på om batteritiden är bra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Hur ofta laddar ni era iPhones förresten? Jag är lite osäker på om batteritiden är bra?

när batteriet är slut...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Om jag bara pratar i telefon, lyssnar på musik någon timme samt smsar lite håller batterierna i ett par dagar (2-3).

Om jag surfar/håller skärmen igång hela tiden håller den omkring en dag.

Batteritiden verkar ha blivit bättre med senaste patchen! Jag har använt den "sparsamt", och har omkring 50% batteritid kvar efter 2 dygns "sparsam" användning.

Permalänk
Medlem

Okej. Men hur är det med försäkring och så. Är den dyr? Jag vet inte om jag skulle ha råd om någon snodde den av mig.

Permalänk
Medlem

När jag fick min iphone så dog batteriet direkt de första dagarna, alltså den började gnälla om 10% batteri kvar innan jag ens kommit hem från jobbet.

Men den skärpte till sig, efter en vecka så höll batteriet hela dagen mellan 8-22 utan problem. Nu efter patchen så har jag faktiskt inte tänkt på det, men kan nog stämma att telefonen känner av batteriet bättre. Har haft igång den sen imorsse o kanske 20% av batteriet har gått.

Användning 3 timmar och standby i 9 timmar.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Mitt batteri håller efter nyaste firmwaren ca 3 dagar. Då är det ca 2 timmars musik per dag (samt kanske 20 min spel), 45-60 min taltid per dag, samt surfning då och då. Push är påkopplat samt 3G konstant på.

Laddade min full till torsdag morgon, fick 10% varning söndag vid 15:00 efter jag pratat en timme i telefon den dagen.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Hur bra tycker ni GPS funktionen är? Finns det bra kartor? Har man ofta dålig GPS signal? Kan man använda den som en bil-gps?

Permalänk
Medlem

Om du ska köpa iphone för att använda i bilen ofta så ska du nog vänta till tom tom släpper sitt program annars funkar inte iphone gps så bra i bilen för du måste kolla på den hela tiden för att veta om man ska ta avfarten osv

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
Om du ska köpa iphone för att använda i bilen ofta så ska du nog vänta till tom tom släpper sitt program annars funkar inte iphone gps så bra i bilen för du måste kolla på den hela tiden för att veta om man ska ta avfarten osv

Ok!

Permalänk
Medlem

men det är en underbar telefon annars verkligen den bästa mobiltelefonen jag har haft

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
men det är en underbar telefon annars verkligen den bästa mobiltelefonen jag har haft

Hehe. Jag skulle gärna vilja ha en sådan men jag har helt enkelt inte råd med om att den skulle försvinna/gå sönder. Har nog inte heller råd med försäkring.

Permalänk
Medlem

har du inte råd med 69 kr i månaden?

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
har du inte råd med 69 kr i månaden?

Han kanske inte har råd att punga ut 3700:- som man också måste betala. :/

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
har du inte råd med 69 kr i månaden?

Hur mycket täcker det? Stöld? Olycka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Han kanske inte har råd att punga ut 3700:- som man också måste betala. :/

Är det telefonen eller någon sorts startavgift på försäkringen du pratar om nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JOnkan
Han kanske inte har råd att punga ut 3700:- som man också måste betala. :/

Han sa "heller" så jag ville påpeka att det fanns ett bra erbjudade kanske?

Och den där försäkringen täcker stöld olyckor osv och det är ingen självrisk xD det är ett företag som telia länkar till från deras hemsida så det borde vara seriös. ( har den själv)

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem

Råkade uppdatera min 2g till 2.1 inatt, tur att bara jailbreaken försvann så den inte blev helt oanvändbar, bara att vänta då.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

det finns väll jailbreak till 2.1? lr den är inte gjord till 2.1 men det ska funka

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
Han sa "heller" så jag ville påpeka att det fanns ett bra erbjudade kanske?

Och den där försäkringen täcker stöld olyckor osv och det är ingen självrisk xD det är ett företag som telia länkar till från deras hemsida så det borde vara seriös. ( har den själv)

Hur mycket kostar den då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hur jag kan säga den är bättre?

Vi mistolkade varandras inlägg.

Jag tolkade som om du sa åt mig att min telefon är bättre efter uppdatering vilket jag hävdar inte är.

Om din telefon blivit bättre hade jag inte minsta intresse av.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wconstantine
Hur mycket kostar den då?

69 kr i månaden haha ingen självrisk när jag tecknade å dom är länkade från telia annars skulle jag ALDRIG köpt en iphone utan försäkring

det är som att köpa en porsche å bara ha trafikförsäkring (kanske inte samma sak men ni fattar principen)

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Råkade uppdatera min 2g till 2.1 inatt, tur att bara jailbreaken försvann så den inte blev helt oanvändbar, bara att vänta då.

Jailbreak har funnits ute ett tag till 2.1, google är din vän. Hoppas bara att de lyckas låsa upp 3G snart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
det finns väll jailbreak till 2.1? lr den är inte gjord till 2.1 men det ska funka

finns jailbreak för 2.1 ja i alla fall om man har osx på datorn:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
finns jailbreak för 2.1 ja i alla fall om man har osx på datorn:D

aha jag trodde att man kunde göra på windows också xD

Visa signatur

opteron 165+ @ 2,5 ghz tuniq, DFI lanparty d, 2x 1024 gskill pc4000. 7800Gtx 256 mb vf900, Hiper 580W psu blå, thermaltake armor,2 st raptor 36 gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dibb
aha jag trodde att man kunde göra på windows också xD

http://blog.iphone-dev.org/post/49988701/pwnagetool-and-quick...

Citat:

Here are the new versions of PwnageTool and QuickPwn that support the 2.1 firmware. And as we just mentioned, iTunes was not harmed in the process no patching was required.

Fungerar inte QuickPwn på windows eller tolkade jag fel?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Quickpwn fungerar på windows, men man måste hålla på och bråka som fan.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, ramlade på remote desktop appen och hittade VPN tunneln i förrgår.
Lagom sweet att kunna styra jobbdatorn med luren.
Chefen blev lagom paff och trodde jag hackat hela jävla systemet

En grej jag undrar, vad kan man göra mer i vpn tunneln?
alltså om jag vill grotta runt på mitt jobbs nätverk o plocka fram tex dokument osv från vår server eller nåt, går det att göra?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Quickpwn fungerar på windows, men man måste hålla på och bråka som fan.

Som med det mesta när det gäller Windows
Kul att höra så kan jag tacka nej till att hacka en kompis touch under windows för det orkar jag inte med.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Va är det för skillnad mellan 2g och 3g iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dani_89
Va är det för skillnad mellan 2g och 3g iphone?

Det är just det som är höjdpunkten.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

tänkte köpa en som e 2g 3500kr värd eller?