gamla dator/speltidning

Permalänk
Medlem

gammla superplay var grejer det och nintendo magasinet ^^

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Playstation magasinet <3

Har en jääävla massa tidningar från typ 97-> 98 underbar tidning!

Svenska Playstation Magasinet.. underbar tidning när den höll på!
Jag är stolt ägare av ALLA tidningar som de släppte, med tillhörande demoskiva.
Jag har även vunnit en tävling, vann nåt snowboardspel!

Tack vare SPM så spelade jag FFVII.. En prenumeration erbjöd ett år med tidningen i brevlådan och det spelet som bonus. Självklart ja blev det och jag blev överlycklig, av både tidningarna och spelet.

Nä nu ska jag nog bläddra lite i tidningarna eller spela lite FFVII. Minnena kommer tillbaka...

Permalänk
Medlem

Jag läste Svenska hemdator Hacking, den döptes om till det politiskt mer korrekta Svenska hemdator nytt sedan. Det var en rätt så trevlig tidning men tittar man tillbaka så det var faktiskt inte så mycket att hämta i den om man inte hade C64, Amiga eller Atari ST.

Såg att någon nämnde Tekno här. Håller med om att deras CD skivor var bra, dock så har jag aldrig sett maken på skummare data-tidning. Det var nån skum norsk skribent som alltid skulle skriva konstiga artiklar om artister man aldrig hade hört talas om i tidningen, fattade noll av vad det hade att göra i en datatidning.

En kul grej var att det fanns warez med på CD'n en gång, var väl någon av redaktionen som gjorde en miss. NFO-filen och hela paketet var intakt. Sen körde de en CD med massor av moduler på en gång också. Det olagligt eftersom de innehåller samplingar från riktig musik, kanske därför tidningen försvann om de stämdes av artister?

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem

Läste bl.a Svenska hemdatornytt och DMZ.
Skickar med en bild på ett par tidningar som jag fortfarande har kvar.

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk
Medlem

Någon som läste en tidning som hette BIT som fanns i slutet av 80-talet och början av 90-talet? Kommer ihåg att den var riktigt torr i utformingen ^^ Fast min morfar tyckte att jag skulle lära mig om datorer så han köpte den till mig

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk

Interface med Jonas Gardell och Zyber-Zluggo var ju ganska häftig läsning. Försvann fort hade jag för mig. DMz var ju en standardblaskan för alla nördar en bra bit in på nittiotalet - dock så försvann charmen när PC gjorde sitt intåg i tidningen.

Kommer också ihåg SÄK - Svenska äventyrsklubben - med egenhändigt tilverkade häften med Andreas Reuterswärd och Johan Holmgren som frontfigurer. Anders Reuterswärd har man ju sett i en och annan datortidning men vet någon vad som hände med Andreas?

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattias.F
Gillade tekno när den fanns, lades väll ned i Sverige och fortsatte i Norge har jag för mig Skivorna som följde med med olika demos eller vad det kallas. Inte på spel utan på snygga animationer.

ja den var riktigt jäkla bra, har ganska många exemplar i en hög någonstans, skivorna var ju supergrymma med alla demos o lite spel på, riktigt häftigt
hittar inte alla skivorna, men finns någon där man klippt ihop lite grejer från aliens 2, riktigt häftig! kördes såklart i DOS

High Score ändrades över en natt, från gamer magazin till 50 sidor kortare och en halvnaken brud på framsidan, en urkass kopia av Slitz, varför? dom måste förlorat massa med läsare direkt, vi hade väl alla nakna brudar .jpg i massor redan på den tiden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zamn
Någon som läste en tidning som hette BIT som fanns i slutet av 80-talet och början av 90-talet? Kommer ihåg att den var riktigt torr i utformingen ^^ Fast min morfar tyckte att jag skulle lära mig om datorer så han köpte den till mig

Haha japp!

Jag fick en kasse med Mikrodatorn, BIT och andra torra PC-tidningar från 80-talet förrut och jag håller med om att BIT var stentorr.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Computer för alla eller vad den heter. FYFAN.

Komputer för alla stavades det väl?
Den var go iaf

Visa signatur

Goatpower.Se | DayofDefeat.Nu | DayofDefeat.Net
HDTV für die ganze familie!

Permalänk
Skrivet av Zamn:

Någon som läste en tidning som hette BIT som fanns i slutet av 80-talet och början av 90-talet? Kommer ihåg att den var riktigt torr i utformingen ^^ Fast min morfar tyckte att jag skulle lära mig om datorer så han köpte den till mig

Hade inne ett par annonser i den tidningen. Kommer jag ihåg rätt så kom det inte ut så många nummer på Svenska men den Amerikanska utgåvan Byte (som var 5 ggr så tjock) höll i sig flytande under rätt lång tid om jag inte mins fel.

Svenska Hemdator Hacking läste jag flitigt och älskade alla små kodsnuttar de hade med i tidningen, vissa bra men de flesta bara utfyllnad. Det var på den tiden allt med datorer kändes magiskt.

EDIT: Någon har varit flitig här kan man läsa tidningen online http://hemdatornytt2.selda.se/?p=1114 Ren och skär nostalgi = lycka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Apropå att Svenska Hemdatornytt "bara" behandlade C64, Amiga och Atari ST så fanns det väl inte så många fler hemdatorer på marknaden då, c:a 1987-93. Visst, i början av 90-talet blev det sakta mer vanligt med PC och jag vill minnas att de hade artiklar även om PC, Mac samt att de så länge de kunde hade sidor om ZX Spectrum och MSX även om antalet användare blev allt färre. På den tiden var det utomlands och även i Sverige nästan mer vanligt med formatspecifika tidningar så i jämförelse var SHN ovanligt bred.

Permalänk
Medlem

ST format
Atari ST user
Sinclair user
ZX format
Amiga user
Byte.
Med flera.
Sedan fanns det en del Svenska skit tidningar.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem

Pc hemma med mera skit..

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

PC Gamer

Permalänk

ooh, vad hette Amiga tidningen, tidningen som ibland hade nått demo eller test program med sig, Amiga power? hette den så? tror jag har några kassar i förådet med dessa tidningar. som barn fick jag gåshud när jag såg tidningen i affären och minns hur exalterad jag blev då jag köpte tidningen med cannon fodder demot. har för mig att samma nr hade en del fusk till spel jag höll på med.

jag skulle hämta upp alla kassar och läsa igenom varenda en om det inte vore för att jag är så blödig, skulle fan bli deprimerad när jag ser allt guld i tidningarna och veta att den helt underbara tiden är över:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer