Siter i min LAGLIGA Vista, vilket DX ska jag ha? (och lite andra uppdates?)

Permalänk

Siter i min LAGLIGA Vista, vilket DX ska jag ha? (och lite andra uppdates?)

Hejsan.

Jo nu sitter jag här i Windows Vista, och nej jag har inte laddat hem det och crackat det eller liknande, jag har fått en laglig och fullverision via MSDN.
Nu funerar jag bara lite på vilka uppdateringar jag ska ladda hem som inte win update fixar.

Bl.a. så tänkte jag på om jag ska dra hem .NET 3.0, och sedan vilket DirectX jag ska köra med, kommer det något DX10 snart eller? (inte för att jag har ett DX10 hårdvaru GFX men man kan ju köra med det mjukvaru)

Något annat jag bör tänka på att fixa?

MVH Mathias

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Inaktiv

DirectX10 går redan att få tag i (finns med i SDK:n i värsta fall), men det finns väl ingen större poäng att lägga in det än. .NET 3.0 (och tidigare versioner) ska enligt uppgift följa med vista.

Permalänk
Medlem

Lite små OT men spontant känns det som om personer som har tillgång till MSDN och den delen (för det krävs lite extra) där du faktiskt kan få Vista bör ha betydligt bättre källor för den typen av information. Kryllar ju av interna forum för MSDN...

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

De ska väl släppas med Vista? Har ditt grafikkort ens stöd för DX10?

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

koej, men då väntar jag helt enkelt med att tanka ner DX10, jo att .NET 3.0 var med visste jag, men dock inte hur ny den var.

någon som vet om det finns bågot word eller liknande till Vista?
dem som jag har är ju bara till XP, hur bra kommer dessa fungera?

EDIT:

"Haxor": som jag skrev så har EJ mitt kort de, men tex. så har jag haft DX8 kort och haft DX9 installerat i alla fall, bara för att hårdvaran inte stödjer det så kan man ju i alla fal installera så att man har det mjukvaru!:

EDIT:2

Bacon: jag pluggar IT och har fått via min skola, som är MSDN och får kopior till oss elever! (alla får egna nycklar och allt!)

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

DX10 ingår väl ALLTID när du installerar Windows Vista? Jag fick iaf det när jag installerade...

Permalänk
Medlem

DX10 är en del av vista från början!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Matte_Lind: Jag ifrågasättar inte om du är en laglydig medborgare eller inte. Dock har du ju inte fått så många bra svar här på Swec och skulle då istället fråga min lärare, klasskamrater etc...

Visa signatur

//Bacon