Permalänk
Medlem

Comhem...

Mitt mail funkar bara för mottagning. Inte sändning.
Och just nu funkar mitt bredband inte alls. Är det bara jag som har tummen mitt i handen?? Eller är det Comhem som strular?

Är det några anra här som har samma problem? Kan jag få några goda råd.

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

Det är comhem som strular.
Mitt mail fungerar bara sporadiskt. Både pop3 och imap. Allra värst är det med imap. Fungerar sällan och när det gör det är det mycket kortvarigt.

Hade en lång period i höstas när mejlen strulade. Men då fungerade imap bättre än för närvarande.

En allmän reflektion grundad på egna erfarenheter är att under merparten av 2006 har comhem i flera avseenden varit ett företag jag inte länge kan rekommendera. Snarare avråda ifrån.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för informationen!

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk
Medlem

har oxå strul med mailen, testat ibland att skicka mail till min comhem adress från en annan adress, men comhemservern vill ej ta emot mailet ibland.

mailade comhem ang detta och de svarar att problemet med mailen ska vara fixat nu: (Som vanligt så vet de inte bättre eller så ljuger de)

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Mailen har det varit lite strul med eftersom vi har lagt över alla gamla UPC kunder till comhem adresser. Detta ska vara åtgärdat nu.

1. Testa lägg om kontot i outlook

2. Testa skicka och ta emot från vår webmail fungerar det lika dåligt där måste vi göra en felanmälan på det och då är det viktigt att du hör av dig igen.

3. Angående kompensation så erbjuder vi våra kunder som haft problem fritt säkerthetspaket i ett par månader.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Marie Molander

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
support-ic@comhem.com
www.comhem.se