Flashade. Behöver HJÄLP!

Permalänk
Medlem

För att kunna boota med en USB sticka använd detta program http://www.techpowerup.com/articles/34/images/SP27213.exe
Här är filerna du komemr behöva för att göra den bootbar http://www.techpowerup.com/articles/34/images/USBImage.zip

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen

Hur skulle ni känna er ifall något mycket dyrt som ni äger går sönder

Nu är det ju så att killen faktiskt pajjat sin dator helt själv och inget annat, men visst, fler än en "korkat gjort" kommentarer behövs ju knappast.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Nu är det ju så att killen faktiskt pajjat sin dator helt själv och inget annat, men visst, fler än en "korkat gjort" kommentarer behövs ju knappast.

Eftersom jag inte sa att det var någon annan som kunde tagit sönder, eller att saken kunde gått sönder av sig själv, trodde jag det var självklart vad jag menade.

Permalänk

Tack för hjälpen alla ni som kom med konstruktiva förslag!
PMJ: Vet inte exakt vilket program jag använde (var någon färdig sak för flera olika nVIDIA-kort), men jag ska testa!
Är det någon som har en aning om varför det blev så här förresten? Det stod ju att den hade flashat korrekt...

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Att den flashar korrekt och att den flashar korrekt BIOS är olika saker. Den sa nog til latt den hade gjort själva flashningen som den skulle, men ifall BIOSet komemr passa 100% är inget den ser efter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att du inte sa till supporten att du orsakade felet själv?

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Langos
Jag hoppas att du inte sa till supporten att du orsakade felet själv?

Nej för helvete! Fast jag har ju i och för sig inte pratat med dem än...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Att den flashar korrekt och att den flashar korrekt BIOS är olika saker. Den sa nog til latt den hade gjort själva flashningen som den skulle, men ifall BIOSet komemr passa 100% är inget den ser efter.

Ah... Fast det skulle vara rätt BIOS. En annan med "exakt" samma dator flashade och det funkade. Men jag vetefan. Tack för hjälpen i alla fall!

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Nu är det ju så att killen faktiskt pajjat sin dator helt själv och inget annat, men visst, fler än en "korkat gjort" kommentarer behövs ju knappast.

Det var ju kanske en bios som hörde till den typ av kort han hade?

Är väl skitsamma varför, och är väl inget kul att det gick dåligt för honom.

Som sagt gör en bootbar något, diskett är väl enklast, kopiera över nvflash och din originalbios, editera eller skapa autoexec.bat om den inte redan finns och skriv:
nvflash dinoriginalbios.rom

eller vad den nu heter, sätt i disken och hoppas att datorn bootar på den, om den inte bootar från diskettenhet får du väl gå in i bios utan skärm, lite besvärligt kanske.. Går kanske att ringa någonstans och fråga i vilken ordning du skall trycka omkring för att lyckas ändra det isf.

Den andra som gjorde det kanske inte körde med en cd? Kan ju ha varit så att du fick något läsfel från CDn, men det borde ju vara någon kontrollsumma på biosen, skitsamma, nu har det ju hänt iaf.

Permalänk

Nu funkar det! Tack allesammans! Det var fel BIOS (Dell hade tydligen släppt nån ny skit). Sorry för det! Men var tydligen inte så många som visste, så lite chill kanske? Tack i alla fall!

Visa signatur

Legalise Internet (and stimpacks)

Permalänk
Medlem

Lämna in den där du köpte den och säg att den är trasig och få allt på garantin Säg inte vad du gjorde med den!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhalla
Lämna in den där du köpte den och säg att den är trasig och få allt på garantin Säg inte vad du gjorde med den!

Har du läst alla inlägg i tråden eller bara det första?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Har du läst alla inlägg i tråden eller bara det första?

han kanske missade sida 2, de har hänt ett par gånger för mig på andra forum

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500