Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av appoc2013
Men herregud...

Frågan/frågorna som ställs konstant om GW: Vad är det? Och om det nu inte är MMORPG, vad är det då?

Från FAQ på GuildWars.com:

Alltså:
Det har flera segment från MMORPG-spel, och blir då rankat som just MMORPG av majoriteten.
ArenaNet föredrar dock att kalla det för CORPG (Competitive Online Role-Playing Game).

Man ser folk överallt som säger "GW är fan inte ett MMORPG", men de kan inte säga vad de ist. skulle rankas som utan säger då ist "inte MMORPG iaf...", men jaha?

Samma sak med D2, somliga rankar det som MMORPG, andra inte... Men vafan, egentligen, Who really gives a shit?

Ska man börja göra en hel ny flik separat för just GW på diverse spelsidor som listar spel efter olika genrer då eller? Tror nog ingen har vidare lust till att lägga ner sådant jobb på något sådant...

jag tror att den frågan oftast finns i samband med att tex wow kostar pengar i månaden och är ett "riktigt" mmo medans GW inte kräver månadskostnad.

Men som sagt.. vem fan bryr sig igentligen.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

guild wars har snyggare grafik (egen åsikt) och mer avancerad grafik (shaders etc), är bättre optimerat (ligger på ca 200 fps i högsta inställningarna i 1920*1200) än wow (ligger med högsta instl i 1280*800 på ca 120 fps)

servern har lägre antal downtimes och laggar mindre oxå, det är min erfarenhet av nätet iaf.

annars än det så är ju wow större och tar längre tid så att säga. men sen handlar wow mest om att levla.

GW är gratis att spela, du behöver endast köpa spelet det finns dessutom 3 expansioner och mer än 8 olika klasser (en del tillkommer i expansionerna) man kan dessutom hoppa över levlandet i GW och gå direkt till max level och köra pvp.

GW har dessutom enligt mig en bättre community och det är lättare att hitta vänner och guilds

Dock så är guild wars inte fullt ut ett mmorpg då man har olika instancer och att man bara har möjlighet att träffa folk i städerna och diverse ställen.
Men det är enligt mig bättre och höjer spelupplevelsen.
Att göra ett quest i nån kuslig grotta med sitt eget gäng bara eller helt ensam, är mer inlevelse än att göra samma quest runt mer 50 pers som står och väntar på att bossen ska spawna nere i grottan för att få sin tur att ta dö på den.

/MB

Permalänk
Medlem

Tack ^^ men vilken tycker ni att man ska börja med?
Pro... vad det nu heter... Factions eller nightfall?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
Tack ^^ men vilken tycker ni att man ska börja med?
Pro... vad det nu heter... Factions eller nightfall?

Prophecies.
Jag skulle rek. att börja antingen med NF. eller P.

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

okej, jag tänkte Factions iom Assasin, men då blir det P, för det e billigast XD

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bust-a-gamer
okej, jag tänkte Factions iom Assasin, men då blir det P, för det e billigast XD

Assassin har jag inte lirat, men vad jag fått för uppfattning av den så är det ett yrke som många missuppfattar och ofta lirar "fel". Kan uppfattas som ett svårare yrke att spela som, speciellt som första karaktär(?)
Men visst, det är lite av en smaksak och tidigare erfarenheter, men iaf

Förklaring till min förra kommentar: (hann ej skriva då lektionen började )

Själv tycker jag första halvan av Factions var jävligt seg och dryg...
Man har dock tillgång till AB med factions (Alliance battles) vilket är kul men man kan ju komplettera med Factions i efterhand om man nu vill det.

Jag anser att Prophecies har en bra story, och man får en Ok grund med skills då man kan få skills som reward för quests i P., vilket man inte kan få i F. eller NF.
Nackdelen med P. är att det inte alltid finns tillräckligt med folk i städerna när man börjar närma sig slutet av storyn... (vet dock inte hur det ligger till just nu), så i de fallen får man antingen ta med sig Hench i partyt, eller fråga om hjälp av polare/guilden.

NF., ja, vad ska man säga, skön story, Heroes har tillkommit, som ej finns i P. eller F., kan vara bra att ha ibland, betydligt roligare och bättre än med hench.
Mycket folk i städer osv...

Edit: Tips är att kika igenom tråden Vilket Guild Wars, kanske får lite kött på benen... ^^

Annat bra tips är att gå in på ex. www.guildwiki.org och kolla runt ex. skills för olika yrken och se lite vad som verkar intressantast att lira som, därefter kika lite närmare på exakt vilket spel man ska köpa

Visa signatur

Systemet: Win10 x64, SilverStone Temjin TJ08-E, Corsair RM650X 650W, Intel i5 3570k, Be quiet! Shadow Rock Slim, ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, Asus P8Z77-M Pro, 16GB Corsair Vengaence LP, Samsung 860 QVO 1TB, Asus VG248QE 24".

Permalänk
Medlem

tack för denna fenominala beskrivning
två tummar upp

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 @3.7Ghz
Vengence LPX 4x8gb @3000Mhz
Asus RTX3070
Lagring: Samsung 860 2TB SSD