Xbox 360-tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Då kom prissänkningen på XBOX 360 Elite 120GB:

http://www.idg.se/2.1085/1.243034/priset-pa-xbox-elite-sanks
http://www.webhallen.com/prod.php?id=77068

Man höjde också priset på Premium i samma veva, ca 250 :- dyrare på flertalet butiker enligt prisjakt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Man höjde också priset på Premium i samma veva, ca 250 :- dyrare på flertalet butiker enligt prisjakt.

'

Men den skall tas bort vad jag hört så bara arcade o elite kvar eller något sånt .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Senaste ryktet är en Xbox 360 Elite med 250gb disk och 2 handkontroller och nått spel.

(källa : www.gizmodo.com)

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Tänkte ta och fråga en liten sak... Såg ingen poäng med att skapa en helt ny tråd.
Jag har min Xbox uppkopplad till min 24" 2493HM
Och det ser inte riktigt bra ut... Det är precis som att Anti-Alaising inte är påslaget för jag ser vita ränder runt allt i Halo 3 och Dashboarden ser förjävlig ut när man ser varenda liten ruta....

Ganska irriterande. Men, när jag hade spelat halo i 2 timmar en dag bytte jag kanalen på skärmen och greja lite med datorn, när ja bytte tebax så var allt helt perfekt med mjuka kanter m.m... Bådde på dashboarden och i Halo.

Någon som har en lösning?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Tänkte ta och fråga en liten sak... Såg ingen poäng med att skapa en helt ny tråd.
Jag har min Xbox uppkopplad till min 24" 2493HM
Och det ser inte riktigt bra ut... Det är precis som att Anti-Alaising inte är påslaget för jag ser vita ränder runt allt i Halo 3 och Dashboarden ser förjävlig ut när man ser varenda liten ruta....

Ganska irriterande. Men, när jag hade spelat halo i 2 timmar en dag bytte jag kanalen på skärmen och greja lite med datorn, när ja bytte tebax så var allt helt perfekt med mjuka kanter m.m... Bådde på dashboarden och i Halo.

Någon som har en lösning?

Ändrat till 1080p i system settings? (testa 720 om inte 1080 funkar..)

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Japp det är gjort...
Kör med hdmi om det inte var klart...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Ändrat till 1080p i system settings? (testa 720 om inte 1080 funkar..)

Jag skulle nog säga att det är sladden som är boven i dramat

Samma problem har jag haft, dock med en Syncmasterskärm från Samsung, byt sladd eller skärma av den från andra strömkällor!

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Det är ju en syncmaster jag har så
Just nu tog jag en hdmi sladd från dvd spelaren, har ingen annan men ska se om ja kan få låna en av någon!

Men hur kan sladden ha något med det att göra?

Permalänk
Medlem

Hmm

Haft problem med uppladdningsbara batteriet i mer än ett år nu. Problemet är att det bara håller i kanske 15-30min innan det slocknar och måste laddas upp igen.
Har provat bytt batterier gång på gång, ny kontroll också med nytt batteri men samma saker händer ändå.
Kör nu med AA batterier då jag tröttnat att konstant spela med kabeln inkopplad, fungerar klockrent då.
Kan det vara laddningskabeln det är fel i? Eller något i konsolen?

Aja, AA batterierna håller ändå rätt så länge så nöjer mig med dom, men tycker det ändå är ett underligt problem

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Har en Xbox 360 sedan den kom ut på marknaden, har inte fått RROD än (peppar, peppar).

Skall jag vara ärlig så spelar jag inte speciellt mycket på maskinen, men när jag väl gör det så irriteras jag till förbannelse över att det fortfarande förekommer tearingeffekter med min VGA-kabel till en Panasonic plasma.
Byter jag till komponentkabeln fungerar det bättre, men ger lite sämre bild samt att jag behöver komponentingången till annat. Så det är tyvärr inget alternativ.
Det gäller dock inte alla spel.

Känns lite omodernt med tearing på en modern konsoll? Går det att lösa? Fungerar det bättre med en HDMI-konsoll?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

Använder du orginalkabel eller 3e part? Har haft andra konstiga effekter med 3e-parts VGA till xbox360.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Även jag har problem med tearing med en VGA kabel jag köpte på Kjell o co. Löser alltså originalkablar detta?

Visa signatur

---

Permalänk

Inte enligt den här tråden?
http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=75395

Jag hade problem med ghosting med 3e parts kabel.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Jag kör originalkabel från Microsoft med VGA ut.

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
Hmm

Haft problem med uppladdningsbara batteriet i mer än ett år nu. Problemet är att det bara håller i kanske 15-30min innan det slocknar och måste laddas upp igen.
Har provat bytt batterier gång på gång, ny kontroll också med nytt batteri men samma saker händer ändå.
Kör nu med AA batterier då jag tröttnat att konstant spela med kabeln inkopplad, fungerar klockrent då.
Kan det vara laddningskabeln det är fel i? Eller något i konsolen?

Aja, AA batterierna håller ändå rätt så länge så nöjer mig med dom, men tycker det ändå är ett underligt problem

Kör själv med MS eget uppladdnigsbara batteri o kabel och det har varit lite si o så med det.
I början så fungerade det perfa, sen la jag av med spelandet i ca 1 år eller så.
När jag började igen så var det precis som du säger. Batteriet höll bara 10-20min innan det tog. Men jag fortsatte och köra med det. Laddade det fullt när det bad om det och sen lät det köra slut och sen ladda igen etc.
Nu fungerar det någorlunda igen, kört Fable 2 i två dagar 7-10H varje dag utan att behöva ladda det.

Lite kinkigt om det inte används verkar det som

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Funderar på att dra ihop ett gäng kollegor och lira lite multiplayerspel nu på fredag till boxen.

Finns det några roliga och underhållande spel att ladda hem via Arcade där möjligheten ges att spela fyra samtidigt? Genre är ganska oväsentligt, huvudsaken det ger spelglädje och att man spelar mot varandra.

Givetvis skall kontrollerna vara så pass lätta att du kan hantera spelet efter 6-7 öl också!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Funderar på att dra ihop ett gäng kollegor och lira lite multiplayerspel nu på fredag till boxen.

Finns det några roliga och underhållande spel att ladda hem via Arcade där möjligheten ges att spela fyra samtidigt? Genre är ganska oväsentligt, huvudsaken det ger spelglädje och att man spelar mot varandra.

Givetvis skall kontrollerna vara så pass lätta att du kan hantera spelet efter 6-7 öl också!

Det ända som jag komma på som ligger på arcade är Castle Crashers.

Annars så funkar alltid FIFA, NHL, Rock Band (billigt på webhallen nu), Table Tennis (riktigt kul 1on1), Fuzion Frenzy, Scene It. Jag tycker även Tiger Woods PGA Tour och Madden är roligt

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Tackar för tipsen.

NHL och Fifa går nog tyvärr bort då kontrollerna kräver alldeles för mycket inlärning innan samtliga kan bemästra dem normalt.

Vad är Fusion Frenzy för typ av spel?

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Inte enligt den här tråden?
http://ntsc-uk.domino.org/showthread.php?t=75395

Jag hade problem med ghosting med 3e parts kabel.

tackar, mycket hjälpsam länk

Visa signatur

---

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arson
Tackar för tipsen.

NHL och Fifa går nog tyvärr bort då kontrollerna kräver alldeles för mycket inlärning innan samtliga kan bemästra dem normalt.

Vad är Fusion Frenzy för typ av spel?

I NHL kan du ju ställa in till NHL94 kontroller (passa (om man nu känner för att göra det:p) med B och skjut med A) vilket gör det hela ganska så enkelt. FIFA är ju ganska lätt redan från början.

Fuzion Frenzy är ungefär som mario party, fast kanske inte riktigt lika kul, men så nära man kommer på en xbox

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Funderar på att köpa http://www.webhallen.com/prod.php?id=102088 men hur långa är de båda episoderna? Gay tony är ju svårt att svara på men förmodligen lika långt som Lost and damned. Men är de båda episoderna tillsammans lika långa som vanliga gta4 storyn?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem

Finns det någon allternativ trådlös mottagare än Microsofts officiella?
Känns ju onödigt att lägga upp mellan 600-800kr på en sådan..

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Experto
Finns det någon allternativ trådlös mottagare än Microsofts officiella?
Känns ju onödigt att lägga upp mellan 600-800kr på en sådan..

KOlla lite på youtube så hittar du snart fina alternativ

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Kan man köpa billiga 360 hdds på tradera eller kan man bli bannad från live då?

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MORD
Kan man köpa billiga 360 hdds på tradera eller kan man bli bannad från live då?

Varför skulle man bli bannad på live för att man köper en billig hårddisk?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Varför skulle man bli bannad på live för att man köper en billig hårddisk?

Kan ju va så att de inte är äkta grejer och xboxen känner igen de som nått lurt. Men antar att risken är väldigt liten om det äns finns en risk för att de blir så Jag har iaf inte sett någon klaga på det.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Precis, något sådant tänkte jag.. men då köper jag en hdd så jag kan spela lost and damned!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Det är ingen fara att köpa "icke-original" HDD till 360:n. Vi har sådana på jobbet, och de funkar hur bra som helst. De innehåller ju samma sak som originaldiskarna, både mjuk och hårdvarumässigt. Diskarna är inte knutna till specifika boxar, och använder ingen knäckt mjukvara. Bara att köra på....

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Det är ingen fara att köpa "icke-original" HDD till 360:n. Vi har sådana på jobbet, och de funkar hur bra som helst. De innehåller ju samma sak som originaldiskarna, både mjuk och hårdvarumässigt. Diskarna är inte knutna till specifika boxar, och använder ingen knäckt mjukvara. Bara att köra på....

okej, tack för det!

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denstore
Det är ingen fara att köpa "icke-original" HDD till 360:n. Vi har sådana på jobbet, och de funkar hur bra som helst. De innehåller ju samma sak som originaldiskarna, både mjuk och hårdvarumässigt. Diskarna är inte knutna till specifika boxar, och använder ingen knäckt mjukvara. Bara att köra på....

Låter som ett trevligt arbete som har Xboxar (i fikarummet?:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb